معتبرترین رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی
معتبرترین رتبه بندی های دانشگاهی بین المللی
اکتبر 17, 2021
بورسیه های دانشگاه ایکس مارسی فرانسه
بورسیه های دانشگاه ایکس مارسی فرانسه
اکتبر 17, 2021

لهستان محبوب دانشجویان بین المللی

 

چرا لهستان محبوب دانشجویان بین المللی است؟

 

تعداد روزافزون دانشجویان بین المللی در لهستان روندی است که تاثیر چشمگیری بر توسعه آموزش عالی این کشور داشته است. اما چه عواملی باعث محبوبیت روزافزون لهستان به عنوان یک مقصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی شده اند؟

نتایج یک نظرسنجی در دانشگاه  Marie Curie-Sklodowska حاکی ازجذابیت بسیار لهستان تحصیلی بین المللی است و عوامل زیر را به عنوان مهمترین دلایل این موفقیت لهستان برشمرده اند:

1.کیفیت بالای آموزش
این عامل حاصل سنت ها و استانداردهای اروپایی و همچنین اساتید نخبه لهستان می باشد. عامل تاثیرگذار دیگر مدل لهستان برای رابطه بین دانشجو دانشگاه است که انعطاف پذیری بالایی در برنامه آموزشی (از جمله انتخاب گرایش پس از ترم اول، واحدهای اختیاری، امکان شرکت در طرح اراسموس و سایر برنامه های تبادل دانشجویی) را ارائه می کند. این عوامل باعث شده اند که فارغ التحصیلان دانشگاه های لهستان از نرخ اشتغال پذیری بالایی در اروپا و بازار کار بین المللی برخوردار باشند.

2.جامعه صمیمی و پذیرنده
با وجود برخی تفاوت های فرهنگی اجتناب ناپذیر، دانشجویان بین المللی ساکن لهستان از همدلی و محبت مردم لهستان بهره مند می شوند. لهستان مدرن سنت های چندفرهنگی بسیاری را در خود جای داده و تعداد روزافزون خارجی های مقیم این کشور باعث شده تا دانشجویان بین المللی این کشور را مانند خانه خود بدانند.

3.پشتیبانی و توجه به دانشجویان بین المللی
برنامه های مشاوره و راهنمایی و همچنین شبکه ها و انجمن های دانشجویی در دانشگاه های لهستان به دانشجویان تازه وارد کمک می کند خود را به سرعت با تحصیل و زندگی در لهستان وفق بدهند. بعلاوه، دانشجویان بین المللی می توانند با دانشجویان دیگر روابط دوستانه ای تشکیل دهند که گاه مادام العمر نیز هست.

4.زیرساخت های شهری مناسب دانشجویان
لهستان نه تنها از زیرساخت های دانشگاهی مناسبی (مانند اسکان دانشجویی، کلاسهای درس با منابع چندرسانه ای و آزمایشگاه های مجهز) برخوردار است، بلکه زیرساخت های شهری عالی این کشور نیز آن را به مکانی جذاب برای تحصیل بدل می کند. دانشجویان با هزینه نسبتا کمی می توانند به امکاناتی همچون دوچرخه های شهری، سیستم های اشتراک اتومبیل و حمل و نقل عمومی دسترسی پیدا کنند. مجله مشهور American College Magazine در سال ۲۰۱۶، شهر Lublin لهستان را به عنوان یکی از شهر جذاب اروپا برای دانشجویان بین المللی معرفی کرد.

5.هزینه های معقول زندگی و تحصیل
لهستان در مقایسه با سایر کشورهای اروپای غربی، از نظر هزینه زندگی بسیار رقابتی است که باعث می شود این کشور به گزینه جذابی برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. برای مثال، هزینه اجاره ماهانه در لهستان از ۱۰۰-۷۰ یورو (خوابگاه) تا ۱۵۰-۱۲۰ یورو (اتاق در آپارتمان های دانشجویی) متغیر است. مخارج خوراک ماهیانه هم از ۹۰-۷۰ یورو می تواند باشد.

6.طبیعت زیبا
کوه های سر به فلک کشیده، مخازن طبیعی، محوطه های سبز، جنگل ها و شاهکارهای طبیعی، لهستان را به کشوری جذاب برای اقامت و تحصیل تبدیل می کند.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در خارج از کشور بدانید، با مشاوران خبره موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو تماس بگیرید.

 

رویای پارسیان : تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان سرزمین پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *