دانشگاه های آلمانی دوباره شهریه دار می شوند؟

طبق منابع موثق، از پاییز سال آینده، دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمانی باید ۱۵۰۰ یورو به ازای هر ترم بپردازند، این تصمیم در پی دستوری برای جبران کسر هزینه های ۴۸ میلیون یورویی تحصیلات عالی در آلمان گرفته شده است. دانشجویانی از خارج از اتحادیه اروپا به زودی باید برای حضور در دانشگاه های جنوب غرب آلمان هزینه بپردازند، در حالی که تا به امروز تحصیل در آلمان تقریبا رایگان بوده است.

این تغییر به عنوان بخشی از تلاش ها برای کاهش هزینه ها در کشور انجام شده است، در حالی که وزیر آموزش تصریح کرده است که آلمان دیگر نمی تواند تحصیل رایگان را برای همه تأمین کند. البته این تصمیمات بیشتر توسط ایالت Baden-Württemberg اعلام شده است، اما کارشناسان معتقدند ممکن است این تصمیم به سایر ایالت ها نیز سرایت پیدا کند.

سخنگوی دانشگاه مشهور کنستانز درباره این تصمیم ایالتBaden-Württemberg گفته است:

“در حالی که وزارت آموزش و تحقیقات بادن ووتمبرگ در پی کاهش هزینه هاست، این کار باعث جلوگیری از لطمه به شهرت و رشد سطح دانش و تحقیقات در دانشگاه های دولتی به علت جذب دانشجویان متوسط نیز خواهد شد.”

?فرهیختگان و دانشجویان عزیز لطفا برای آگاهی از آخرین اخبار و فرصت های گروه بین المللی نوین پارسیان در خصوص تحصیل در خارج از کشور، دوره ها و برنامه های کارآموزی بین المللی، دوره های فنی و حرفه ای، برنامه های کار و سفر ، دوره های زبان خارجی در کالج ها و مراکز آموزشی معتبر بین المللی در اروپا، امریکا، کانادا، استرالیا و همچنین سایر برنامه های آموزشی به این کانال مراجعه نمایید:

کانال تلگرام

Leave a Reply

Your email address will not be published.