سکوت اروپا در برابر ممنوعیت های مهاجرتی جدید ترامپ

از گمانه زنی های ضد مهاجرتی معمول تا وزیر امور خارجه ایتالیا، بسیاری از مقامات اروپایی تصمیم گرفته اند که از دستور ممنوعیت های مهاجرتی جدید رئیس جمهور امریکا انتقادی نکنند.

در این راستا، وزیر امور خارجه ایتالیا- آنجلینو آلفانو- گفته است که اتحادیه اروپا دارای موانع خودش است و در جایگاهی نیست که درباره سیاست های مهاجرتی ترامپ قضاوت کند. قاطعیت ترامپ در خصوص مسائل مهاجرتی در آلمان نیز تحسین شده است.

?نخست وزیر ایالت باواریای آلمان- هورست سیهوفر- نیز گفته است: «ترامپ مدام به تعهدات دوره انتخاباتی خود عمل می کند. در آلمان، ما ابتدا یک گروه کاری ایجاد می کنیم و سپس یک گروه آزمایش و گروه اجرا را مجهز می کنیم. اما ترامپ به یکباره دستوری صادر کرده است که قاطعیت او را می رساند.»

در فرانسه، فرانسیس فیلون- نماینده جناح راست در انتخابات ریاست جمهوری مستقیما به مسئله ممنوعیت مهاجرتی اشاره ای نکرد، اما در صحبت های خود نیاز به کنترل های اداری شدید برای عقاید مسلمانان را تصریح کرد.

پشتیبانی بیشتر از ترامپ از سوی نخست وزیر ملی گرای مجارستان- ویکتور اوربان- ابراز شده و حتی ترامپ او را به کاخ سفید دعوت کرده است.