شهر مون پلیه فرانسه
شهر مون پلیه فرانسه
ژانویه 7, 2021
شهرشیان چین
شهر شیان چین
ژانویه 7, 2021

نیس | Nice

شهر نیس فرانسه پنجمین شهر پرجمعیت فرانسه است و از موقعیت مکانی فوق العاده ای در ساحل کوت دازور یا ریوریرای فرانسه برخوردار است. این شهر یکی از مهم ترین شهرهای فرانسه است و در جنوب شرقی این کشور قرار گرفته است و با چشم انداز بی نظیری که به ساحل مدیترانه دارد یکی از شهرهای تفریحی فرانسه به شمار می رود. آب و هوای گرم نیس و سواحل زیبا و نقره فام این شهر را به یکی محبوب ترین مقاصد در فرانسه تبدیل کرده است. در طول قرن هجدهم، نیس به تفرجگاه زمستانی محبوبی برای ثروتمندان انگلیسی تبدیل شد. در واقع، نام یکی از مشهورترین بلوارهای نیس که پیاده رو انگلیسی ها نام دارد یادآور آن دوران تاریخی است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

جاذبه های نیس فرانسه

کورس سالیا | Cours Saleya

کورس سالیا اصلی ‌ترین پیاده‌ روی منطقه ی تاریخی اولدتاون است که در مرکز این منطقه قرار گرفته است. مکانی عالی برای گردش در مغازه‌ ها و فروشگاه ‌های کوچک کنار خیابان یا نوشیدن قهوه ‌ای با خیال راحت است. یکی از دلایل شهرت کورس سالیا، برگزاری بازارهای سالانه ی گل است که بازدیدکنندگان بسیاری برای تماشای این جشن خوشبو و رنگارنگ می ‌روند. البته، انواع مختلفی از پنیرهای فرانسوی و مواد غذایی هم در بازار کورس سالیا پیدا می ‌شود.

تفرجگاه دیز آنگلس | Promenade des Anglais

برای تماشای زیبایی چشم انداز بسیار زیبای دریای مدیترانه، در تفرجگاه دیز آنگلس قدم بزنید. تفرجگاه انگلیسی که در میان دریا و درختان نخل قرار گرفته است، در سال ۱۸۲۰ به دست انگلیسی ها در این شهر ساخته شد و امروزه یکی از بهترین مکان ‌ها برای گردش و تفریح، گذران اوقات فراغت و همچنین حمام آفتاب در فرانسه است.

پارک فونیکس | Parc Phoenix

پارک فونیکس در شرق تفرجگاه انگلیسی قرار گرفته است. این پارک بزرگ با مساحت ۷ هکتار، یکی از بزرگ‌ ترین گلخانه ‌های اروپا است که مناظر تماشایی از انواع گیاهان و گل ‌ها، از جمله مجموعه ‌ای از گل ‌های ارکیده را شامل می‌ شود. دریاچه ‌ای زیبا هم در آن وجود دارد که گونه‌ های جذابی از پرندگان سراسر جهان در آن زندگی می ‌کنند. پارک فونیکس که همان پارک ققنوس است با آبشارها، باغ‌ های متنوع و حیات ‌وحش جذابی که دارد.

کلیسای نوتردام نیس | Notre Dame de Nice

کلیسای نوتردام نیس که در قرن ۱۹ میلادی با معماری نئوگوتیک ساخته شد، بزرگ ‌ترین کلیسای نیس است. بر خلاف کلیسای نوتردام در پاریس علاوه بر طراحی داخلی بسیار زیبایی که دارد، در محوطه‌ ی بیرونی آن هم از سنگ سفید خیره ‌کننده ‌ای با تزئینات طلایی استفاده شده است. کلیسای نوتردام، در شب با وجود چراغانی برج ‌ها و انعکاس نور در شیشه دودی پنجره‌ های آن، بسیار دیدنی و چشم‌ نواز است.

موزه ماسنا | Musée Masséna

ساختمان موزه ی ماسنا، در اصل به‌ عنوان محلی برای گذران تعطیلات شاهزاده ویکتور اسلینگ (Prince Victor d’Essling)، نوه ی یکی از ژنرال‌ های مورد علاقه ی ناپلئون، ساخته شده بود. این بنای باشکوه، یکی دیگر از معماری ‌های برجسته‌ ی نیس است. این ساختمان که بین سال ‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۱به سبک نئوکلاسیک و ایتالیایی ساخته شده است، اکنون به موزه ‌ای جذاب با موضوع تاریخ ریویرا اختصاص دارد. در این موزه از تاریخچه تعطیلات پادشاهان و مهاجرت آمریکایی ‌ها تا رونق گردشگری و اهمیت برگزاری کارناوال نیس به نمایش در آمده است. طبقه ی همکف موزه ماسنا برای رویدادهای رسمی مورد استفاده قرار می ‌گیرد، بنابراین گاهی اوقات در کوتاه‌ مدت تعطیل می ‌شود.

شهر قدیمی نیس | Old Town

کوچه ‌های قدیمی، باریک و تاریک بافت قدیمی نیس در اولدتاون بسیار جذاب و دیدنی است. طراحی این منطقه از دهه ی ۱۷۰۰ به شدت تغییر کرد و در حال حاضر محلی برای اغذیه‌ فروشی ‌ها، رستوران ‌ها و بوتیک ‌ها است. بازار کورس سالیا یکی از قدیمی ‌ترین بخش‌ های اولدتاون است که در فصل تابستان با ازدحام شدید جمعیت مواجه می ‌شود. از دیگر دیدنی ‌های این منطقه می ‌توان به کلیسای جامع نیس، کلیسایی از قرن ۱۶ به نام Chapelle de la Miséricorde، موزه ی موسیقی پالائیس لاسکاریس (Palais Lascaris) متعلق به قرن ۱۷، داروخانه‌ ی قرن ۱۸ و نقاشی‌ های مذهبی را نام برد.

دانستنی هایی درباره ی نیس فرانسه

  • تریزر که یک مهندس فرانسوی است در سفر خود به ایران نقشه ی شهر اراک را از روی طرح شهر نیس فرانسه طراحی کرد
  • فرودگاه بین المللی نیس، در لیست ۱۰ فرودگاه برتر دنیا در سال ۲۰۱۸ میلادی قرار گرفته است.
  • در نیس فرانسه یکی از قدیمی ترین فرش های جهان قرار گرفته است. این فرش که در سال ۱۶۱۵ میلادی بافته شده است در هتل نگرسکو قرار گرفته است.
  • تعداد موزه هایی که در نیس فرانسه است از تعداد تمام موزه هایی که در کل کشور فرانسه وجود دارد، بیشتر است.
  • روزهای دوشنبه، یک بازار عتیقه فروشی در الدتاون در شهر نیس بر پا می ‌شود.
  • نیس دومین شهر بزرگ در ساحل مدیترانه و منطقه ی پروانس آلپ کوت دازور است.
  • سواحل نیس فرانسه از سنگ‌ های کوچک و درشت پوشیده شده ‌اند، این سنگ‌ ها بر اساس جریان طبیعی آب به نیس وارد می‌ شوند. سنگ ‌های سواحل نیس شهرت زیادی دارند و همیشه از زیبایی این سنگ ‌ها سخن به میان آمده است.
  • منطقه ی سیمیز در شهر نیس فرانسه، استراحتگاه امپراتوری رومی‌ ها بود که امروز به یک منطقه ی مجلل و زیبای مسکونی تبدیل ‌شده است. هنوز هم بقایای آثار معماری رومی در این منطقه دیده می ‌شود.

 

موسسه رویای پارسیان: عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *