شهر مارسی
شهر مارسی فرانسه
ژانویه 6, 2021
شهر شامونیکس فرانسه
شهر شامونیکس فرانسه
ژانویه 6, 2021

شهر بوردو | Bordeaux

شهر بوردو فرانسه در جنوب غربی فرانسه قرار گرفته و با جمعیتی حدود ۲۳۲۰۰۰ نفر، نهمین شهر بزرگ این کشور محسوب می‌شود. بوردو یکی از شهرهای زیبای فرانسه است؛ حتی بسیاری معتقدند بعضی از جاذبه‌های گردشگری پاریس از شهر بوردو الگوبرداری شده‌اند. شهر بوردو دارای تاریخی غنی است و معماری ساختمان‌های ۵۰۰۰ ساله‌اش به خوبی این حقیقت را نشان می‌دهد.

شهر بوردو حدود 300 سال مستعمره بریتانیا بود و یکی از شهرهای غیر فرانسوی در کشور فرانسه است. این شهر که سال ها در خواب بود – به طوری که به آن لقب «زیبای خفته» را داده بودند – اکنون به یکی از مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

جاذبه های دیدنی شهر بوردو

کلیسای جامع سن آندره (Cathedral Saint Andre):
یکی از بزرگ ترین و زیباترین بناهای شهر بوردو است. ارتفاع کلیسا حدود 124 متر است و جایگاه کر کلیسا نیز حدود 29 متر طول و 23 متر ارتفاع دارد. معماری آن برگرفته از طرح های گوتیک ساخته شده است و شاید بتوان معماری آن را به قرن های 12 تا 15 میلادی نسبت داد. برج های بلند با ارتفاع 81 متری طور کامل کلیسا را احاطه کرده اند.

 

گراند تئاتر – Le Grand Theatre
در واقع یکی از بزرگ ترین سالن های تئاتر و اپرا در شهر بوردو کشور فرانسه است. این سالن را باید یکی از بهترین و زیباترین معماری های فرانسوی دانست. نمای این سالن به شکل بیضی ساخته است و دریاچه ای در مقابل آن واقع شده است. این ترکیب در شب نمای فوق العاده ای به این ساختمان می بخشد. وقتی نیمه بیضی مانند نمای ساختمان در نور شب در دریاچه منعکس می شود به شکل یک بیضی کامل دیده می شود که بسیار جذاب است.

 

کلیسای سنت میشل (Basilique Saint Michel):
در بوردئو در کشور فرانسه قرار دارد. این کلیسا را به عنوان نخستین هنر معماری رومانو در فرانسه می شناسند. این کلیسا به سبک گوتیک ساخته شده است و در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار دارد.

کاخ روهان (Palais Rohan):
که روهان پالاز نیز نامیده می شود در واقع نام یکی از هتل های بسیار زیبای فرانسه از نظر معماری است. این هتل نمونه بارز و لوکس از معماری فرانسه به شمار می رود و با نام های تالار شهر یا هتل شهر نیز شناخته می شود.

پل سنگی (Pont de Pierre):
در بوردو یکی از زیباترین پل های سنگی کشور فرانسه است. این پل سنگی و قوسی شکل روی رودخانه گارون ساخته شده است و جز پل های مشهور جهان به شمار می رود.

 

آب و هوای شهر بوردو

شهر بوردو فرانسه دارای آب و هوای اقیانوسی بوده و نسبت به مناطق با آب و هوای مشابه دارای تابستان‌های گرم‌تر و زمستان‌های معتدل‌تری است. آب و هوای این شهر، بیشتر به آب و هوای مدیترانه‌ای شباهت دارد. دمای متوسط شهر بوردو در حاشیه رود گارون بین ۱۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و در گرم‌ترین ماه‌های تابستان (ژانویه و آگوست)، متوسط بیشترین دما تقریباً ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

دمای هوا در فصل پاییز، در ماه نوامبر دچار افت ناگهانی (به ۱۳ درجه سانتی‌گراد) می‌شود. آب و هوا در فصل زمستان نیز در طول روز معتدل بوده و متوسط دما ۱۰ درجه سانتی‌گراد است اما دمای هوا در طول شب به ۲ تا ۵ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد. فصل بهار در شهر بوردو عموماً از اواخر ماه مارس با آب و هوای معتدل و بارانی آغاز می‌شود که البته با افزایش دما نیز همراه است. آب و هوای این شهر در ماه ژوئن، مجدداً گرم می‌شود.

 

موسسه رویای پارسیان: عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور فرانسه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *