شهر آوینیون فرانسه
شهر آوینیون فرانسه
ژانویه 6, 2021
شهر بوردو فرانسه
شهر بوردو فرانسه
ژانویه 6, 2021

مارسی | Marseilles

شهر مارسی فرانسه، شهری واقع در جنوب شرقی کشور فرانسه می باشد و به عنوان زادگاه بسیاری از هنرمندان و نویسندگان فرانسوی همچون الکساندر دوما، شناخته می شود. شهر مارسی از تاریخ و فرهنگی بسیار غنی بهره می برد و برخی آن را، پایتخت فرهنگی قاره ی اروپا می دانند. مساحت شهر مارسی در حدود 204 کیلومتر مربع است و عنوان بزرگ ترین شهر ساحلی در حاشیه ی مدیترانه را به خود اختصاص داده است.

شهر مارسی فرانسه یکی از پرجمعیت ترین و قدیمی ترین شهرهای فرانسه است. این شهر علاوه بر ساحل، رستوران ها و بناهای زیبا و تاریخی نیز دارد. مارسی نزدیک پاریس و در اقتصاد کشور فرانسه نقش پررنگی ایفا می کند. هتل ها و مسافرخانه های مختلفی با امکانات متفاوت در این شهر وجود دارند.

آب و هوای شهر مارسی

مارسی، بندری در حاشیه ی دریای مدیترانه می باشد و همین مساله آب و هوایی مدیترانه ای را برای این شهر زیبا به ارمغان آورده است.  فصل بهار و پاییز در این شهر بسیار معتدل است و بهار نسبت به پاییز کمی خشک تر می باشد. جالب است بدانید که زمستان های این شهر به هیچ وجه سرد و آزار دهنده نیستند و در فصل تابستان و در گرم ترین روزهای سال نیز، دمای هوای این بندر زیبا، از 30 درجه بالاتر نمی رود و همین مساله محبوبیت این شهر زیبا را دوچندان نموده است. میزان بارندگی در این شهر متغیر است و هرگز نمی توان زمان آن را پیش بینی نمود. به طور کلی شهر مارسی از آب و هوایی متعادل برخوردار است

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید.

اقتصاد شهر مارسی

شهر مارسی فرانسه مرکز مهم تجارت و صنعت فرانسه می باشد. در سال 2005 میلادی مجله فرانسوی L’Expansion، مارسی را به عنوان پویا ترین شهر کشور فرانسه نام گذاری نمود. بر طبق آمار بدست آمده از سال 2000 میلادی تا کنون، حدود 7200 شرکت در این شهر ایجاد شده است. مارسی همچنین دومین مرکز تحقیقاتی بزرگ فرانسه با 3000 نفر دانشمند در دانشگاه Aix Marseille می باشد. از سال 2014 میلادی شهر مارسی، تولید ناخالص داخلی بالغ بر 60.3 میلیار دلار داشته است.

جاذبه های گردشگری شهر مارسی

شهر مارسی دومین شهر بزرگ فرانسه، شهری زنده و پر جنب و جوش که شور و نشاط را در گردشگران به وجود می آورد. بندر زیبای مارسی و مناظر شگفت انگیز آن و قدم  زدن در خیابان های قدیمی این شهر مورد توجه هر گردشگری قرار می گیرد. مارسی میراثی تاریخی کهن، از گذشتگان درون خود جای داده که بر جذابیت این شهر افزوده است. برترین جاذبه های گردشگری شهر مارسی عبارتند از:

  • خیریه قدیمی (Old Charity)
  • کاخ Longchamp
  • موزه MuCEM
  • کلیسای جامع بزرگ
  • شهر قدیمی Le Panier
  • قلعه سنت جان
  • بندر قدیمی مارسی
  • قلعه اِگر
  • بانوی نگهبان
  • پارک ملی کالانک

Palais Longchamp

در واقع مجموعه ای از دو موزه در دو زمینه متفاوت هنری و تاریخ طبیعی است. این کاخ معماری بسیار زیبایی دارد و مکانی برای نمایش فرهنگ، هنر و تاریخ فرانسه است. در موزه طبیعت می توان انواع گونه های مختلف جانوران و گیاهان را دید. موزه هنرهای زیبا نیز از نامش پیداست که انواع آثار هنری همچون نقاشی و دیگر هنرهای تجسمی را در خود جای داده است.

Notre Dame de la Garde

کلیسای جامع نتردام دولاگارد در قرن نوزده میلادی به سبک رومی- بیزانسی ساخته شده است. این کلیسا، معماری بسیار باشکوهی دارد و آثار مختلف هنرهای زیبای را می توان در آن دید. شاید بتوان به نوعی گفت این کلیسا همچون قصرهای سلطنتی طراحی شده است.

Château d’If

قلعه شاتو در جزیره If در نزیکی مارسی قرار دارد. این قلعه ساختار مربعی شکل و سه بارو دارد. این قلعه را می توان نمونه بارز معماری فرانسوی دانست. ارتفاع این ساختمان مربعی شکل، 28 متر است. گردشگران می توانند از نزدیک قلعه شاتو  با سه برج و باروی آن را تماشا کنند.

Abbey Saint Victor

این کلیسا، از نظر معماری و هنر بسیار قابل توجه شبیه قلعه ساخته شده است برج های باشکوهی دارد. تاریخ بنای میلادی  این کلیسای مسیحی که شبیه قلعه است، به قرن های 11 تا 14 میلادی یعنی در اوایل ظهور مسیحیت بر می گردد.

 

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *