test
ژوئن 25, 2021
توصیه های اختصاصی برگزارکنندگان آیلتس
توصیه های اختصاصی برگزارکنندگان آیلتس
جولای 17, 2021

کمک های مالی برای تحصیل در خارج از کشور

 

چه نوع کمک های مالی برای تحصیل در خارج از کشور وجود دارد؟

کمک مالی ابزارهایی هستند که دانشجویان می توانند با استفاده از آنها مخارج تحصیل خود را کاهش داده یا حتی صفر کنند
کمک های مالی متعددی وجود دارد که معمول ترین آنها :

بورسیه

بورسیه یا همان کمک هزینه تحصیلی مقدار پولی است که به دانشجو یا دانشجویان برای حمایت مالی آن‌ها در حین تحصیل اعطا می‌شود. در واقع این کمک هزینه‌های مالی که از طرف دانشگاه‌ها یا کالج‌ها پیشنهاد می‌شود از طرف والدین دانشجویان است. با این سیستم sliding scale گفته می‌شود، به این معنا که دانشجویانی که والدین آنها درآمدی کمتر از سقف مشخص دارند، می‌توانند از دانشجویانی که والدینشان بالاتر از این سقف مشخص درآمد دارند، پول بیشتری دریافت کنند. بورسیه شما مستقیماً از طرف دانشگاه خواهد بود و اینکه خبری از بازپرداخت آن نیست. بنابراین می‌توان گفت کلمه بورسیه به نوعی یک واژه کلی است که دربرگیرنده تمامی انواع کمک هزینه‌های تحصیلی است.

وام های تحصیلی

وام دانشجویی یا وام تحصیلی (Student loan) نوعی وام (کمک هزینه) است که به دانشجویان برای کمک به پرداخت شهریه دانشگاه، هزینه کتاب‌ها و مخارج زندگی داده می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که وام تحصیلی تنها در اختیار شهروندان کشور ارائه دهنده وام است و به دانشجویان بین‌‌المللی تعلق نمی‌گیرد. برای اخذ این نوع وام وجود ضامن (مقیم آن کشور) الزامی است. بازپرداخت وام‌های تحصیلی بعد از اتمام دوره دانشگاه شروع می شود و البته نرخ سود این وام‌ها پایین تر و  بازپرداخت آن‌ها نیز انعطاف‌پذیرتر از وام‌های دیگر است. دانشجویان بین‌المللی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند می‌توانند برای دریافت وام تحصیلی از بانک‌های خصوصی کانادا اقدام کنند. برای دریافت وام دانشجویی می‌بایست فردی که دارای سابقه و اعتبار خوبی است به عنوان ضامن معرفی کنید.

دستیار تحقیق (Research Assistantship)

دستیار تحقیق نوعی کمک هزینه تحصیلی است که در آن دانشجو در ازای دریافت شهریه جزئی یا کامل و یا کمک هزینه به عنوان “دستیار” فعالیت می‌کند. دانشجویانی که به آنها دستیار تحقیق اعطا می‌شوند، به عنوان دستیار آزمایشگاه شناخته می‌شوند. اما به واقع این افراد در آزمایشگاه کار نمی‌کنند بلکه اغلب در نوشتن مقاله یا کتاب کمک به استاد بوده و یا اگر نیاز به انجام نظر سنجی، تحقیقات و موارد دیگر باشد، فعالیت می‌کنند. در حالت کلی دانشجویانی که موفق به کسب دستیار تحقیق از طرف یک دانشگاه شده‌اند می‌بایست بر روی موارد زیر کار کنند:

  • جمع‌آوری داده‌ها، ورود و تجزیه و تحلیل آن‌ها
  • مرور ادبیات و دیگر کارهای کتابخانه
  • نوشتن گزارشات
  • سازماندهی و تمیز کردن آزمایشگاه یا مطب

دستیار تدریس (Teaching Assistantship)

دستیار تدریس ( Teaching Assistantship ) یا TA در واقع همانند یک استاد حمل تمرین است. در واقع TA نوعی از کار دانشجویی است که از طریق استاد به دانشجو داده می ‌شود و حقوقش را استاد یا دانشگاه پرداخت می‌کند. دستیاران آموزشی در دانشگاه‌ها معمولاً دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستند که دانشجویان هم‌مقطع خود یا مقطع پایین‌تر را آموزش می‌دهند. با این وجود کار یا وظایف این افراد شرح مشخصی ندارد و بسته به درخواست استاد می تواند از تصحیح برگه ها، برگزاری امتحان، جلسه رفع اشکال یا مواردی دیگر باشد

قانون خاصی برای گرفتن TA وجود ندارد و معمولاً دانشجویانی که سطح علمی بالایی دارند در این پست قرار می‌گیرند. داشتن مهارت‌های ارتباطی بالا (Speaking) می‌تواند به دانشجویان ممتاز در گرفتن TA کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *