ایالات کشور آلمان

کشور آلمان دارای 16 ایالت با مساحت ۳۴۸/۵۶۰ کیلومتر مربع بوده و بر اساس آخرین برآورد سازمان ملل متحد جمعیتی در حدود ۸۲/۳۷۱/۲۵۴ نفر را دارا میباشد و میتوان این تعداد را ۱٫۰۸% از کل جمعیت جهان دانست. آلمان یکی از کشورهایی است که به دلیل کیفیت بالای دانشگاه های آن، سالانه افراد زیادی برای تحصیل به آن مهاجرت می کنند.
کشور آلمان یکی از کشور های پیشرفته در زمینه هنر و موسیقی و دانش می باشد. اساتید و نام آوران بسیاری در زمینه های هنری فعالیت کرده اند که باعث شده این کشور در این زمینه ها بسیار مطرح باشد. هنرمندانی نظیر باخ، بتهوون، فردریش هاندل و هانس زیمر از معروفترین موزیسین های این کشور می باشد که صاحب سبک در موسیقی می باشند. از طرفی افرادی همچون گوته و شیلر نیز از شعرا و فلاسفه این کشور بوده اند که باعث شده شعر در آلمان نیز بسیار طرفدار داشته باشد.در زمینه علمی نیز این کشور سرآمد می باشد و افرادی مانند انیشتین، لایبنیتز، هایزنبرگ، ماکس پلانک، کارل بوش، یوهانس کپلر، رابرت کخ و فریتز هابر از جمله افرادی هستند که کمک شایانی در علوم مختلف به جهان کرده اند و همچنان قوانین مشهوری به نام این افراد وجود دارد.کشور آلمان در این دو زمینه زبانزد می باشد و برای تمامی مهاجرانی که علاقه به فعالیت در این دو زمینه دارند راه و مسیر بسیار مناسبی وجود دارد.

اسامی ایالات کشور آلمان

بادن – ووتمبرگ
بادن-وورتمبرگ (به آلمانی: Baden-Württemberg) یکی از شانزده ایالت آلمان است. پایتخت این ایالت شهر اشتوتگارت است.بادن-وورتمبرگ با مساحتی حدود ۳۵٬۷۵۲ کیلومتر مربع، سومین ایالت بزرگ آلمان به‌شمار می‌آید.نیروهای متفقین پس از جنگ جهانی دوم در جنوب غربی آلمان سه ایالت تشکیل دادند به نام‌های وورتمبرگ-هوهنتسولرن، بادن جنوبی (هر دو در تصرف فرانسه) و وورتمبرگ-بادن (در تصرف آمریکا). این سه ایالت در سال ۱۹۴۹ بخشی از جمهوری فدرال آلمان شدند. این سه ایالت بعداً در تاریخ ۲۵ آوریل ۱۹۵۲ در یک ایالت به نام بادن-وورتمبرگ ادغام شدند.
برلین
درباره برلین می توان گفت که پایتخت آلمان است. با مساحت ۸۹۲ کیلومتر مربع در شمال شرق آلمان، حدود ۷۰ کیلومتری غرب مرز لهستان ، در منطقه ای باتلاقی واقع شده است. مرکز شهر در طول رودخانه ی اسپری در دره ی رودخانه ی قدیمی برلین که از دوب شدن لایه های یخ در پایان عصر یخبندان به وجود آمده، واقع شده است. این دره قدیمی که اوراشترومتال نام دارد ، بین فلات پست بارنیم در شمالی در جنوب، واقع است.
براندنبورگ
دروازه براندنبورگ (Brandenburg Gate) در سال ۱۷۹۱ در غرب شهر برلین، جایی که پیشتر دروازه قدیمی شهر برلین- که مسیر برلین به شهر برندنبرگ را مشخص می‌کرد- ساخته شد. در طراحی این دروازه از آکروپلیس آتن الهام گرفته شده است. دروازه برندنبورگ برلین در واقع یک ساختار نئوکلاسیک است که به آن طاق پیروزی نیز گفته می‌شود. این دروازه ۲۸ متر ارتفاع، ۶۵ متر عرض و ۱۲ ستون دارد که شش ستون در هر سمت دروازه قرار دارد و هر یک ۱۵ متر ارتفاع دارند. این دروازه پنج راهرو دارد که راهروی میانی آن عریض‌ترین راهرو محسوب می‌شود که در گذشته برای تردد افراد سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت.
بایرن
ایرن به آلمانی که در انگلیسی به آن باواریا می‌گویند، بزرگ‌ترین و جنوبی‌ترین ایالت در میان ایالات شانزده‌گانه کشور آلمان است. پایتخت آن شهر مونیخ با ۱٫۲ میلیون نفر سکنه جمعیت آن حدود ۱۲٫۱ میلیون نفر و مساحتش ۷۰٫۵۴۸ کیلومتر مربع است. این ایالت از جنوب همسایه اتریش و از شرق با جمهوری چک مرز مشترک دارد.
برمن
شهر برمن، یکی از شهرهای آلمان و مرکز ایالت برمن می باشد. این شهر در پایین رود ورس، یکی از بزرگترین بنادر و مراکز تجارت دریایی در آلمان است.سرزمین برمن شامل بندر Bermerhaven، واقع در 60 کیلومتری شمال شهر برمن و نقطه ای که رودخانه وستر به دریای شمال جریان می یابد است. برمن دومین شهر پر جمعیت در شمال آلمان و دهمین شهر در کل آلمان می باشد.
هامبورگ
هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان است که در اتحادیه اروپا هم به عنوان هشتمین شهر بزرگ شناخته می‌شود. هامبورگ یکی از زیباترین شهرهای آلمان است که در ۱۰ سال گذشته بیشترین شاخص توسعه توریست در اروپا را داشته است. به‌جرات می‌توان گفت هامبورگ یکی از زیباترین شهرهای آلمان است، ظاهر مدرن شهر در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، هامبورگ را به بهترین مقصد گردشگری بسیاری از توریست‌ها تبدیل کرده است. آب و هوای مساعد هامبورگ در بیشتر ایام سال، امتیاز مثبت دیگری برای این شهر است تا در هر فصلی از سال توریست‌ها را به سمت خود بکشاند. ماه‌های مه و اکتبر گرم‌ترین ماه‌های سال در هامبورگ است و درواقع فصل شلوغ گردشگری هامبورگ به شمار می‌رود.
هسن
هِسِن (به آلمانی: Hessen) یکی از شانزده ایالت آلمان است. پایتخت این ایالت شهر ویسبادن است. خاتی‌ها از اقوام ژرمن بودند که، پدران هسنیهای امروزی هستند. از کلمه "خاتی"، "هاتی" و سپس "هاسی" در سال ۷۰۰ میلادی و بعد "هِسی" (۷۳۸ ب.م.) و هسن ساخته شُد. اکثر مردم هسن پروتستان هستند و تنها ۲۶٪ خود را پیرو کلیسای رومی-کاتولیک می‌دانند.
زارلند
زارلاند ایالتی در غرب آلمان با مساحت ۲۵۷۰ کیلومتر مربع و جمعیت ۹۹۵۶۰۰ کوچکترین ایالت آلمان از نظر جمعیت و مساحت است. زاربرکن پایتخت و بزرگترین شهر ایالت می باشد. سایر شهرهای مهم شامل:نویکیرشن و زارلوئیس می باشد . زارلاند از غرب و جنوب با فرانسه هم مرز است و از شمال و شرق با راینلاند-فالتز. زارلاند در سال ۱۹۲۰ بعد از جنگ جهانی اول به عنوان قلمرو حوضه سار،که از سرزمین پروس و بایرن تاسیس شده بود تشکیل شد و تحت فرمان فرانسه و بریتانیا تحت عنوان یک سازمان ملل متحد اداره می شود. این منطقه ی صنعتی به علت داشتن ذخایر زغال سنگ و موقعیت مرزی اش بین فرانسه و آلمان از لحاظ اقتصادی ارزش مند بود. زارلاند در سال 1935 در رفراندوم وضعیت سار، به رژیم نازی آلمان بازگشت و به عنوان بخشی از بایرن و گاو وست مارک تبدیل شد. زارلاند رفراندوم مجمع سال 1955 را رد کرد و در ۱ ژانویه ۱۹۵۷ به جمهوری فدرال آلمان به عنوان یک ایالت پیوست. زارلاند از واحد پول خود با عنوان سار فرانک و تمبر پستی صادر شده برای این منطقه تا سال ۱۹۵۹ استفاده می کرد.
تورینگن
شلسویگ-هولشتاین
زاکسن-آنهالت
راینلاند-فالتز
باواریا
توقینگن
مکلنبورگ – فورپومم
نیدرزاکسن