درباره دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ چین

(Nanjing Medical University)

دانشگاه پزشکی نانجینگ چین

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس : 1941

شهر : نانجینگ

رنکینگ QS : رتبه 537

 

درباره دانشگاه

 

دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ یک موسسه آموزش عالی با سابقه ای باشکوه و سنت های عالی است. در اوایل سال 1941 ، این نخستین موسسه در چین شد که دانشجویان فارغ التحصیل را پذیرفت.

دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ در میان دانشگاه های چین دارای رتبه 2 و در سطح قاره آسیا رتبه 3 و در رتبه بندی جهانی نیچر ایندکس رتبه 12 را بخود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای 3 پردیس بزرگ بنام های گولو، خیانلین و پوکو می­ باشد که حد فاصل 2 پردیس گولو و خیانلین 18 کیلومتر می­ باشد.

این دانشگاه از اولین دانشگاه های پزشکی در چین است که برنامه 6 ساله پزشکی را به دانشجویان ارائه داده است. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ چین پذیرای 375 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف می­ باشد.

دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ در سال 1934 به عنوان دانشکده سیاست و مدیریت استانی جیانگ سو تاسیس شد.

دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ در سال 1957 به کالج پزشکی نانجینگ تغییر نام یافت .

این دانشگاه از بیست و دو مدرسه و یک مدرسه مستقل (مدرسه کانگدا) تشکیل شده است. این دانشگاه دارای بیست و سه بیمارستان وابسته و بیش از پنجاه بیمارستان آموزشی در جیانگ سو ، شانگهای ، ژجیانگ و شاندونگ و …است .

در هشت دهه گذشته ، این دانشگاه تعداد زیادی از استعدادهای درمانی و بهداشتی را پرورش داده و در ماندگاری در زمینه سلامت بشریت نقش بسزایی داشته است.

در سالهای اخیر ، دانشگاه علوم پزشکی نانجینگ فعالیتهای مبادله ای گسترده ای انجام داده و روابط و همکاری چند مدل را با سایر کالج ها و دانشگاه ها بطور جدی توسعه داده است. این دانشگاه با کالج ها و موسسات پزشکی در ایالات متحده آمریکا ، کانادا و SAR ، استان تایوان و استرالیا ، سوئد ، ژاپن ، استان تایوان و هنگ کنگ و غیره همکاری و تبادل دانشگاهی برقرار کرده است .

درباره نانجینگ

نانجینگ ، با اختصار نینگ ، مرکز استان جیانگ سو در چین و معاون شهر استانی استان جیانگ سو ، مرکز سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی استانی است. به عنوان یکی از چهار پایتخت چین باستان ، نانجینگ مهد حیاتی تمدن چین است و در مدت زمان طولانی ، محور سیاسی و فرهنگی جنوب چین بوده است ، بنابراین به عنوان پایتخت ده سلسله باستان لقب گرفته ، غنی از هم میراث فرهنگی و هم آثار تاریخی. این دانشمندان ، روشنفکران و شاعران و هنرمندان بسیار خوبی را تولید کرده است.

نانجینگ در منطقه آب و هوای موسمی منطقه نیمه گرمسیری شمالی است  با شرایط مرطوب در طول سال ، تابستانهای بسیار گرم و خنک ، زمستانهای سرد و مرطوب وجود دارد و در این بین ، بهار و پاییز از طول معقولی برخوردار هستند.

رشته های دانشگاه نانجینگ چین

پزشکی عمومی(MBBS) دوره 6 ساله : شهریه 34 هزار یوان (سالانه)