درباره دانشگاه

دانشگاه علوم پزشکی چین

(CHINA MEDICAL UNIVERSITY (CMU

دانشگاه چاینا مدیکال

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1931

شهر: شنیانگ

رنکینگ QS : رتبه 450-101

 

درباره دانشگاه

 

دانشگاه علوم پزشکی چین (CMU) در سال 1931 تاسیس شد. CMU قبلاً دانشگاهی وابسته به وزارت بهداشت بوده است و هم اکنون دانشگاهی است که توسط وزارت آموزش و پرورش ، کمیسیون ملی برنامه ریزی سلامت و خانواده و استان لیائونینگ ساخته شده است. در سال 1940 که توسط  مائو زدونگ پیشنهاد و توسط کمیته مرکزی حزب کمونیست چین تصویب شد ، این مدرسه نام خود را به دانشگاه پزشکی چین تغییر داد.

در سال 1948 ، دانشکده پزشکی ملی سابق Shenyang (که قبلاً به عنوان کالج پزشکی مانچوریا معروف بود و در سال 1911 توسط راه آهن ژاپن مانچوریای جنوبی تأسیس شد) جذب و آن را به دست گرفت ، و کالج پزشکی سابق خصوصی لیائونینگ (که قبلاً به عنوان کالج پزشکی شنجینگ معروف بود و توسط آن تاسیس شد و کلیسای متحد پرسبیتری اسکاتلند در سال 1883). بنابراین همچنین یکی از اولین مدارس بود که تحصیلات دانشگاهی پزشکی غربی را در چین تحویل داد. از زمان تأسیس ، تاکنون بیش از 90 هزار متخصص ارشد پزشکی از جمله 9 وزیر یا معاون وزیر دولت مرکزی ، بیش از 40 ژنرال ارتش و 14 دانشگاهی آکادمی علوم چین و آکادمی مهندسی چین تحصیل کرده است.

CMU دارای دو دانشگاه است ، یکی در منطقه جدید شنبی و دیگری در منطقه هپینگ شهر شنیانگ. دارای 33 دانشکده و دپارتمان است. CMU مجاز به صدور مدرک در زمینه پزشکی ، آموزش ، علوم ، مهندسی ، مهندسی ، فلسفه و مدیریت است.

دانشگاه علوم پزشکی چین

این دانشگاه دارای مدرک دکترا در پزشکی پایه ، پزشکی بالینی ، بیولوژی ، دندانپزشکی ، بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیری و پرستاری است. دارای 53 برنامه مدرک دکترا ، 63 برنامه کارشناسی ارشد و 21 برنامه لیسانس است.

دانشگاه علوم پزشکی چین دارای 5 رشته اصلی کلید ملی ، 1 رشته اصلی ملی در فرهنگ ، 40 برنامه اصلی ملی تخصص های بالینی کمیسیون ملی بهداشت و درمان خانواده و 7 ایستگاه تحقیقاتی پس از دکتری است. CMU دارای سه بیمارستان وابسته عمومی و یک بیمارستان دندانپزشکی است که 10785 تخت در حال استفاده و 240 صندلی مجتمع دندانپزشکی است.

رشته های تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی چین

رشته های اصلی دانشگاه:

پزشکی (به چینی / انگلیسی)

این برنامه در نوامبر 1931 تأسیس شده است. این یک برنامه مدل استانی لیائونینگ است و اعتبارنامه پزشکی بالینی را که توسط وزارت آموزش و پرورش در دسامبر 2011 انجام شده است ، تصویب کرد. این چهار رشته اصلی ملی ، یک مرکز ملی نمایش تظاهرات آموزش تجربی ، دیگری ملی است. پایگاه عملی خارج از دانشگاه برای دانشجویان و 38 پروژه کلیدی ساخت کلیدی کلیدی ملی ، که آموزش حرفه ای با کیفیت بالا را برای دانش آموزان ما تضمین می کند.

دوره های اصلی:

آناتومی انسانی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، بیولوژی سلول ، آناتومی منطقه ای ، بیوشیمی ، فیزیولوژی ، ژنتیک پزشکی ، ایمونولوژی پزشکی ، مسیر فیزیولوژی ، میکروبیولوژی پاتوژنیک ، آسیب شناسی ، فارماکولوژی ، پزشکی اجتماعی ، اخلاق پزشکی ، زیست شناسی ، بهداشت ، فارماکولوژی بالینی ، تشخیص ، جراحی عمومی ، تشخیص تصورات ، طب سنتی چینی ، زنان و زایمان ، دندانپزشکی ، دهان و دندان و عروق (گوش و حلق و بینی) ، چشم پزشکی ، پوست و ونولوژی ، پزشکی هسته ای ، روانشناسی و روانپزشکی ، داخلی ، جراحی ، کودکان ، عفونی ، بیماری ، اپیدمیولوژی بالینی ، پزشکی قانونی و سم شناسی

فارغ التحصیلی و مدرک صادر شده:

دانشجویانی که تمام دوره های لازم را گذرانده و تمام امتحانات را پشت سر گذاشته باشند ، مجاز به فارغ التحصیلی خواهند بود. به دانشجویانی که الزام کمیته اعطای مدرک تحصیلی را برآورده کنند ، مدرک لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی اعطا می شود.

دندانپزشکی (به چینی / انگلیسی)

آموزش دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی چین در سال 1948 آغاز شد. در سال 1979 ، برنامه دندانپزشکی تأسیس شد. و در سال 1985 ، بخش دندانپزشکی تأسیس شد. سپس در سال 1988 ، آن را به دانشکده دندانپزشکی و بهداشت دهان و دندان تبدیل شد. برنامه دندانپزشکی CMU اولین رشته characteristic مشخصه سطح استان لیائونینگ ، برنامه آزمایشی اصلاحات جامع کالج در استان لیائونینگ است. مرکز آموزش دندانپزشکی مرکز مدلهای آموزش تجربی استانی لیائونینگ به عنوان مرکز آموزش مهارتهای بالینی دانشگاه دانشجویان استان لیائونینگ. پریودنتیکس و جراحی دهان و فک و صورت مهمترین پروژه کلینیکی تخصصی ساخت موضوع کمیسیون برنامه ریزی ملی توسعه بهداشت است. این اعتبار سنجی دندانپزشکی را که در دسامبر 2014 توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و در رتبه هشتم ارزیابی وزارت آموزش و پرورش در برنامه دندانپزشکی دانشکده ها در کل کشور قرار گرفت ، تصویب کرد.

دوره های اصلی:

پزشکی پایه، علوم پایه دندانپزشکی، علوم بالینی دندانپزشکی، آناتومی انسانی، بافت شناسی و جنین شناسی، بیماری های مخاط مخاطی دهان، تصویربرداری تشخیصی دهان و فک و صورت، تصویربرداری تشخیصی دهان و فک و صورت، پاتوفیزیولوژی، پریودنتولوژی دندانپزشکی کودکان، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی

فارغ التحصیلی و مدرک صادر شده:

دانشجویانی که تمام دوره های لازم را گذرانده و تمام امتحانات را پشت سر گذاشته باشند ، مجاز به فارغ التحصیلی خواهند بود. به دانشجویانی که الزام کمیته اعطای مدرک تحصیلی را برآورده کنند ، مدرک لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی دندانپزشکی اعطا می شود.

پرستاری (به زبان چینی)

آموزش پرستاری دانشگاه علوم پزشکی چین از سال 1984 آغاز شد و در سال 1985 جذب دانشجو شد. این یکی از اولین دوره های کارشناسی ارشد پرستاری در چین است. در سال 2000 ، به عنوان مرکز مجوز کارشناسی ارشد تصویب شد. در سال 2011 ، آن را به عنوان مرکز مجوز درجه دکترا تصویب کرد. در سال 2014 ، آن را به عنوان ایستگاه تحقیقاتی پس از دکترا تصویب کرد. این سیستم یک سیستم آموزش استعدادی چند سطحی را برای دانشجویان ، کارشناسی ارشد و پزشکان تشکیل داده است. این رشته اصلی یک تخصص ملی ، برنامه های نمونه استان لیائونینگ ، یک رشته مشخصه استان لیائونینگ است و “مرکز ملی آموزش پرستاری” را تأیید کرده است.

دوره های اصلی:

پزشکی پایه ، پرستاری ، علوم انسانی و علوم اجتماعی ، بهداشت عمومی و مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه ، آناتومی انسانی ، بافت شناسی و جنین شناسی ، بیوشیمی ، فیزیولوژی ، زیست شناسی ، آسیب شناسی ، فارماکولوژی ، ارزیابی سلامت ، پرستاری پزشکی ، پرستاری جراحی ، زنان و زایمان ، پرستاری کودکان ، روانشناسی پرستاری ، مدیریت پرستاری ، تحقیقات پرستاری ، پرستاری در جامعه و 22 موضوع دیگر.

طول دوره و شهریه دانشگاه علوم پزشکی چین

هزینه شهریه

رشته پزشکی عمومی (به زبان چینی) : 5 سال 32000 RMB (سالانه)
رشته پزشکی عمومی و جراحی به زبان انگلیسی 40،000 RMB (سالانه)
رشته جراحی دندانپزشکی عمومی (دندانپزشکی به زبان انگلیسی) 5 سال 40،000 RMB (سالانه)
برنامه های کارشناسی ارشد 3 سال 42،000 RMB (سالانه)
برنامه های دکترا 3 سال 45،000 RMB (سالانه)

هزینه های دیگر

هزینه بررسی درخواست:  800 RMB
examination معاینه بدنی: 700 RMB
permit اجازه اقامت: 800 RMB در سال
insurance بیمه درمانی: 800RMB در سال

خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی چین

خوابگاه:

7500 RMB در سال برای یک اتاق

دارای سه خوابگاه برای دانشجویان بین المللی در پردیس خود است. دانش آموزان در اتاق های منفرد متصل به حمام و سایر امکانات لازم زندگی می کنند. در هر طبقه در خوابگاه ها آشپزخانه عمومی وجود دارد. دانش آموزان می توانند به تنهایی غذای سنتی را تهیه کنند. علاوه بر انواع غذای چینی ، رستوران های موجود در دانشگاه ، غذای مسلمانان و سایر غذاها نیز سرو می کنند.