شهر هانگجو چین
شهر هانگجو چین
ژانویه 7, 2021
شهر ژنگژو چین
شهر ژنگژو چین
ژانویه 7, 2021

شنیانگ | Shenyang

شهر شنیانگ  چین پایتخت استانی و بزرگترین شهر استان لیائونینگ جمهوری خلق چین و همچنین پر جمعیت ترین شهر در شمال شرقی چین است که در منطقه ای سردسیر نزدیک به کشورهای کره شمالی و روسیه قرار گرفته است. بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۰، جمعیت شهری شنیانگ ۳/۶ میلیون نفر است، در حالیکه جمعیت شهر شنیانگ با حومه به ۱/۸ میلیون نفر می رسد. منطقه شنیانگ شامل ۱۰ منطقه شهری در شنیانگ، شهر زینمین، و دو شهرستان کانگپینگ و فاکو است.

شهر شنیانگ واقع در شمال دیوار چین. جمعیت – حدود 7 میلیون 400 هزار مساحت – 7400 کیلومتر مربع. این شهر در هر دو ساحل رودخانه هونگه واقع شده است. Shenyang یک مرکز مهم صنعتی در مقیاس کل شمال شرقی چین است ، برای مدت طولانی موقعیت اقتصادی و استراتژیک نظامی قابل توجهی را اشغال کرده است و همچنین دارای تاریخ غنی است.

شنیانگ در قرن هفدهم، توسط مردم مانچو فتح شد و برای مدت زمان کوتاهی به عنوان پایتخت سلسله کینگ مورد استفاده قرار گرفت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

اقتصاد شنیانگ

شنیانگ به همراه شهرهای اطراف آن، یک مرکز صنعتی مهم در چین، یک شهر اقتصادی، و منطقه جدید اصلاحات خاص است که مرکز حمل و نقل و تجاری شمال شرقی چین به ویژه ژاپن، روسیه و کره می باشد. این شهر از دهه ۱۹۳۰ مرکز صنایع سنگین در چین بوده است و برنامه های رشد و شکوفایی منطقه شمال شرقی چین را متنوع کرده است. این شهر در صنایع سنگین، به ویژه در زمینه هوا فضا، ماشین آلات، تجهیزات سنگین و دفاع، و اخیرا در نرم افزار، خودرو و الکترونیک متمرکز شده است. صنایع سنگین در دهه ۱۹۲۰ آغاز شد و قبل از جنگ جهانی دوم به خوبی توسعه یافت. در طی اولین برنامه پنج ساله (۱۹۵۶-۱۹۵۱) بسیاری از کارخانجات در منطقه تیکسی ساخته شدند. شنیانگ در اوج خود در دهه ۱۹۷۰، یکی از سه مرکز صنعتی چین در کنار شانگهای و تیانجین بود. در سال های اخیر با توجه به مبارزات انتخاباتی “احیای شمال شرق چین” و توسعه سریع نرم افزار و صنایع تولید اتوماتیک، اقتصاد شهر به طور قابل توجهی بهبود یافته است و به شرکت های چند ملیتی (MNCs) که دفاتر اصلی را در شنیانگ تأسیس می کنند، یارانه های سرمایه گذاری اختصاص داده می شود.

آب و هوای شنیانگ

شنیانگ با تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های خشک و سرد، شناخته می شود. در این منطقه، چهار فصل کاملا مشهود است و تقریبا نیمی از بارندگی سالانه آن در ماه های جولای و آگوست اتفاق می افتد. میانگین دمای ماهانه آن از ۱۱- درجه سانتی گراد (۱۲٫۲ درجه فارنهایت) در ماه ژانویه تا ۲۴٫۷ درجه سانتیگراد (۷۶٫۵ درجه فارنهایت) در ماه جولای، و میانگین دمای سالانه ۸٫۳۹ درجه سانتیگراد (۴۷٫۱ درجه فارنهایت) است. دوره ی یخ زدگی آن ۱۸۳ روز است که طول آن به شدت زمستان بستگی دارد. این شهر سالانه ۲۴۶۸ ساعت، روشنایی آفتاب را دریافت می کند؛ و میزان روشنایی ماهانه ممکن است از ۴۵ درصد در ماه جولای تا ۶۲ درصد در ماه اکتبر باشد و دمای آن از ۱/۳۳- درجه سانتیگراد تا ۳/۳۹ درجه متغیر می باشد.

فضای شهری شنیانگ

شنیانگ پارک های بسیاری دارد، از جمله مشهورترین پارک های آن پارک هایی است که در قسمت های جنوبی منطقه دادونگ، شنهی، و هپینگ قرار دارند و منطقه ای در حدود  ۳۵۰هکتار را پوشش می دهند. این منطقه شامل ۶ پارک بزرگ و ۱۸ باغ ساحلی است که دارای انواع گیاهان مانند گل رز، زردآلو، گیلاس علف های هرز، مریم قرمز، سوسن و فضای سبز گسترده ای از درختان هلو، گلابی، و کاج است. این پارک ها بزرگترین فضای سبز شهری در شنیانگ را تشکیل می دهند که به میزان ۴۰ درصد از فضای سبز شهر را تامین می کند و در سال ۲۰۰۵ عنوان “شهر جنگلی ملی” را دریافت کرد.

اقلیم

آب و هوای قاره ای معتدل شن یانگ با تابستان های گرم و مرطوب (تحت تأثیر موسمی) و زمستان های خشک و سرد (تحت تأثیر ضد سیکلون های سیبری) مشخص می شود. فصل ها به وضوح قابل تشخیص هستند.

حمل و نقل

شنیانگ یک مرکز بزرگ راه آهن در شمال شرقی چین است. مدت زمان سفر بین پکن و شنیانگ حدود 4 ساعت با سرعت قطار متوسط \u200b\u200b200 کیلومتر در ساعت است.

شنیانگ دارای دو ایستگاه قطار اصلی است ، ایستگاه شمنیانگ شمالی (ساخته شده در سال 1990 ، جایگزین ایستگاه شمالی قدیمی که از سال 1927 فعالیت خود را آغاز کرده است) و ایستگاه شنیانگ (عمدتا با قطارهای سریع السیر).

در داخل شهر فرودگاه بین المللی Shenyang Taoxian واقع شده است.

در سال 2010 ، متروی Shenyang افتتاح شد. اکنون یک خط در حال اجرا است ، به طول 27.8 کیلومتر ، 22 ایستگاه ، از غرب به شرق ادامه دارد.

 

جاذبه های دیدنی شنیانگ

 

کاخ سلطنتی شنیانگ

یکی از دو مجموعه کاخ سلطنتی کاملاً محافظت شده در چین و یکی از جالب ترین مکان های دیدنی در این شهر است. این مجموعه کاخ در مرکز قسمت قدیمی شهر در منطقه شنه واقع شده است و بیش از 70 ساختمان دارد. ساختمانهای اصلی آن در سال 1625 زیر نظر بنیانگذار امپراتوری منچو ، نورهاچی گذاشته شد و توسط پسرش هوانگ تایجی در سال 1643 تکمیل شد. کاخ موکدن از لحاظ شهرت جهانی با پکن گوگونگ معروف است که به دستور امپراطور سلسله مانچو ایجاد شده است. همین شرایط بود که نقش ویژه ای در شکل گیری شخصیت معماری و ملی کاخ داشت.پس از فتح پکن در سال 1644 ، شاهنشاه به شهر ممنوعه نقل مکان کردند ، اما او و جانشینان خود به بازدید سالانه از موکدن ادامه دادند.در سال 1780 ، مجموعه کاخ توسط امپراطور کیان لونگ گسترش یافت و شکل ظاهری بیشتری از یک مجموعه کاخ سنتی چین را به دست آورد.در سال 2004 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

دانگلینگ یا فولینگ

آرامگاه امپراطور Taizu Nurhatsi و امپراطور او. از آنجا که در قسمت شرقی Shenyang قدیمی واقع شده است ، به طور سنتی آرامگاه شرقی (مقدس) نامیده می شود.تصمیم برای شروع ساخت و ساز در سال 1629 ، در سومین سال سلطنت امپراتور تیانسانگ ، در همان سال امپراطور نورهاچی و ملکه وی در مقبره دفن شد.

بقعه Fuling

به عنوان اولین مقبره سلطنتی سلسله چینگ ، ویژگی های ساخت مقبره های قبلی سلسله مینگ را به ارث برده و در حین ساخت آن ، سبک های مانچو و خصوصیات محلی با هم ترکیب شده است.ساخت بیشتر مجموعه معماری در سال 1651 به پایان رسید . به طور رسمی در سال 1929 برای گردشگری افتتاح شد ، در سال 2007 در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

بزرگترین پارک در Shenyang ، واقع در قسمت شمالی شهر در زمینی ، این پارک محل زندگی ژائولین ، مقبره امپراتور چینگ هوانگ تایجی و شهبانو شیاودوانوان است. مقبره توپ بین سالهای 1643 و 1651 ساخته شده است و در دوران باستان Beilin (مقبره شمالی) نامیده می شده است.

مجسمه مائو تسه تونگ

بزرگترین مجسمه مائو تسه تونگ در چین است. در پایین این مجسمه تصاویر کارگران ، دهقانان و سربازان با ژست های قهرمانانه وجود دارد. میدانی که این مجسمه در آن قرار دارد مکانی محبوب در میان ساکنان و بازدیدکنندگان از شهر است.

موزه لوکوموتیو بخار 

مجموعه وی شامل 16 مورد از آمریکا ، ژاپن ، روسیه ، بلژیک ، لهستان ، آلمان ، چکسلواکی و چین است. موزه تاریخ پرخاشگری ژاپن ، که به یاد واقعه موکدن تاسیس شد. این موزه مانند یک تقویم عظیم باز به نظر می رسد ، در مکانی که نیروهای ژاپنی راه آهن جنوب مانچو را تخریب کردند ، ساخته شده است ، که پیش شرط حمله به منچوری شد. دیوارهای اصلی Shenyang قدیمی در دهه 1950 تخریب شد. اخیراً برخی مناطق کوچک جهت بازسازی ایده شهر قدیمی احیا شده است. این سایت ها از دو دروازه تشکیل شده اند: هاوی یوانمن و فوجین من.

باغ وحش شنیانگ 

یک باغ وحش خصوصی در شنیانگ است ، که در سال 1998 تاسیس شد و بدنام این واقعیت است که بسیاری از حیوانات بین سالهای 2009 تا 2010 به دلیل مراقبت ضعیف و اقدامات جنایی کارگران ، از جمله گونه های در معرض خطر انقراض مانند ببرهای سفید ، در اینجا مردند. در سال 2000 ، بیش از 1020 حیوان در این پارک زندگی می کردند و تا سال 2010 بیش از 518 حیوان باقی نمانده بود.تخمین زده می شود از سال 2000 ، از 40 تا 50 ببر سفید نادر ، نمایندگان یکی از کوچکترین گونه های ببر ذکر شده در کتاب قرمز ، می توانند در قلمرو باغ وحش بمیرند. اعتقاد بر این است که کارگران باغ وحش از استخوان ببرها برای ایجاد عرقیات استفاده کرده اند ، که به اعتقاد بسیاری از چینی ها دارای قدرت درمانی جادویی است که تعدادی از بیماری ها را درمان می کند و میل جنسی را افزایش می دهد.مشکلات باغ وحش از سال 2010 آغاز شد ، زمانی که مطبوعات گزارش دادند که طی چند هفته گذشته 11 گربه در قلمرو آن تلف شده اند.قابل ذکر است که در نوامبر 2009 ، یک ببر که از گرسنگی مورد بی رحمی قرار گرفت ، به یک کارمند باغ وحش حمله کرد و او را تا حد مرگ گاز گرفت. پلیس مجبور شد شکارچی را شلیک کند. حتی در آن زمان ، مطبوعات مراقبت ضعیف از حیوانات را عامل فاجعه نامیدند.

ورزش

شنیانگ به دلیل سنت های فوتبالی اش مشهور است. تیم فوتبال محلی لیائونینگ اف سی است و نماینده این شهر در سوپرلیگ چین است. یکی دیگر از باشگاه های سوپرلیگ چین ، Shenyang Jinde ، در سال 2007 به چانگشا نقل مکان کرد. شنیانگ محل زندگی دانشگاه ورزشی شنیانگ است که پایگاه آموزش ورزش های زمستانی برای تمام چین است و بسیاری از مدال آوران المپیک را پرورش داده است.

مناظر

خیابان ها و مراکز خرید

منطقه خرید Zhongjie (به چینی: 中 街 大) : Zhongjie خیابان خرید مرکزی است که منطقه خرید را تشکیل می دهد. خیابان های Zhongjie و Taiyuanze (چینی) را می توان در انواع کالاها و عملیات تجاری با خیابان های خرید پکن (Wangfujing ، Chinese 王府井) و شانگهای (Nanjing ، Chinese) مقایسه کرد. خیابان Zhongjie در شنیانگ قدیمی ترین خیابان عابر پیاده در شمال شرقی چین است. این خیابان همچنین طولانی ترین خیابان خرید عابران پیاده در چین است. علاوه بر این ، بزرگترین مراکز خرید برتر Shenyang عبارتند از:

  • مرکز فروش Shenyang Zhuozhan (چینی 沈 阳 卓 展)
  • Shenyang Yishidan Universal Centre (چینی 阳 伊势丹 百货)
  • روز شهر تجاری Shenyang

 

موسسه رویای پارسیان: عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور چین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *