شهر شانگهای چین
شهر شانگهای چین
ژانویه 7, 2021
شهر شنیانگ چین
شهر شنیانگ چین
ژانویه 7, 2021

هانگجو | Hangzhou

تاریخچه

شهر هانگجو چین مرکز استان ججیانگ یکی از ۷ پایتخت کشور چین است . این شهر ٧٠٠ سال پیش بیشتر از یك میلیون نفر جمعیت داشته که جمعیت خیلی زیادی برای آن زمان محسوب میشود. از نظر موقعیت جغرافیایی هانگجو در دلتای رودخانه یانگ تسه قرار گرفته و همچنین‌ هانگجو به عنوان یک مرکز فناوری در حال رشد شناخته میشود .

شهر هانگجو قدیمی ترین کتیبه‌ها و آثار باستانی یافت شده در این منطقه به 7 هزار سال قبل بازمیگردند, در این منطقه گنجینه فوق العاده ای از یشم سبز یافت شد که قدمت آن 5 هزار سال بوده است.

در زمان سلسله تانگ در سال 589 توجه به شهر‌ هانگجو بیشتر شد و همچون دیگر شهرهای مهم چین در آن زمان به دور آن دیواری نیز کشیده شد. بازرگانان عرب بسیاری در زمان سلسله سونگ در‌ هانگجو زندگی می کردند، به این دلیل که گذرگاه‌های تجارت اقیانوسی در طول این مدت، بر تجارت تاثیر بسیاری داشت و کم کم به تجارت زمینی ترجیح داده میشد. حتی کتیبه‌های عربی بسیاری در‌ هانگجو وجود دارند و یک مسجد ساخته شده در آن زمان نیز از آثار تاریخی دیدنی‌ هانگجو به حساب می آید. ابن بطوطه نیز از شهر‌ هانگجو دیدن کرده بود و شدیدا تحت تاثیر زیبایی دریاچه این شهر قرار گرفته بود. البته در دوران سلسله بعدی یعنی سلسله یوان, مسلمانان چین توسط حکومت تحت فشار بسیاری قرار گرفتند. همچنین در دوره سونگ جنوبی تبدیل به پایتخت چین شد البته حکومت سونگ قصد داشت که‌ هانگجو پایتخت موقت چین باشد, اما با این حال پس از ترک دربار در‌ هانگجو, شهر به پیشرفت و بزرگ شدن خود ادامه داد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید.

 

دریاچه غربی (west lake) كه الهام بخش شاعرها و هنرمندای بسیاری بوده و در لیست یونسكو هم ثبت شده نماد اصلی شهر هانگجو است. مسیرهای پیاده روی زیادی بر روی دریاچه توسط امپراطورهای مختلف ایجاد شده كه ٣ تا از آنها دریاچه را به ٥ قسمت تقسیم كرده است . جزایر مصنوعی متعدد و باغ های زیبا الهام بخش باغ های سبک شرقی در چین، ژاپن و کره بوده است .كوهستان های اطراف دریاچه كه تعداد زیادی معبد و پاگودا داخل آن ها ساخته شده بهترین مكان برای تماشای دریاچه غربی است ..

با این حال در قرن هفدهم, به دلیل دخالت‌های خارجی بسیار و قیام‌هایی که علیه آن به وجود آمد آسیب زیادی دید. گروه انقلابی تای پینگ کنترل شهر را به دست گرفته بود که باعث شد آسیب شدیدی ببیند. تا 100 سال بعد چین همیشه درگیر جنگ و انقلاب و پس از آن نیز انقلاب فرهنگی بود اما همچون دیگر شهرهای چین, پس از اصلاحات اقتصادی با سرعت شروع به پیشرفت کرد.

اقتصاد‌ هانگجو و اهمیت آن برای چین

مرکز کنفرانس های بین المللی هانگجو

تولید ناخالص داخلی سال 2001 برابر با 156.8 میلیارد یوان بود که در میان تمام استان‌های چین در رتبه دوم پس از گوانگژو قرار داشت. از آن زمان تاکنون این رقم بیش از سه برابر شده و از 156.8 میلیارد یورو در سال 2001 به 1.2 تریلیون یوان در سال 2017 رسید و تولید ناخالص داخلی به ازای هر شخص نیز از 3 دلار آمریکا به 19 دلار رسید.

هانگجو چندین منطقه تجاری و تکنولوژی ویژه دارد تا شرکت‌های مربوطه را تشویق کند به همین دلیل بسیاری از شرکت‌های مهم چین در زمینه الکترونیک, تولیدات تکنولوژی و تحقیقات, داروسازی, لوازم خانگی و تولیدات خوراکی در این منطقه از چین قرار دارند. منطقه ویژه تکنولوژی‌ هانگجو ( HHTZ ) خانه ی بخش توسعه و تحقیق شرکت‌های بسیاری از جمله نوکیا, زیمنس و موتورلا شد. شرکت‌های چینی نوپای بسیاری هم در حال فعالیت در این منطقه هستند. دفتر اصلی مشهور ترین و بزرگترین وبسایت چین از نظر درآمد, یعنی سایت علی بابا نیز در این محله قرار دارد.

جاذبه های گردشگری

مجسمه ای در پارک دریاچه هانگجو

همانطور که در تاریخچه شهر گفته شد, در طول تاریخ این شهر به زیبایی مشهور بوده است و آثار دیدنی بسیاری دارد. دریاچه غربی‌ هانگجو به طور خاص جاذبه توریستی اصلی‌ هانگجو به حساب می آید.  در ادامه به معرفی چندی از این جاذبه‌های تورستی میپردازیم:

دریاچه هانگجو

این دریاچه که به همراه آن مجموعه زیبایی از معابد و مجسمه‌ها قرار دارند همواره الهام بخش شاعران و نقاشان بوده و تحسین خارجی‌ها را برانگیخته است. این دریاچه در سال 2011 در لیست ویژه یونسکو به ثبت رسید. طراحی بی نظیر این فضای سبز اثر عمیقی بر طراحی مکان‌های مشابه در جهان گذاشت. تصویر آن بر اسکناس‌های 5 یوانی نیز چاپ شد که شهرت این منظره در چین را نشان میدهد. هر یک از معابد و مجسمه‌های قایم شده در فضای سبز قرار گرفته بر روی دریاچه و هر یک از پل‌ها در نوع خود یک اثر هنری مهم به شمار می روند.

فی لَی فانگ (飞来峰)

مجسمه های بودا در کوه های هانگجو

مجموعه فی لی فانگ در کوه‌های اطراف‌ هانگجو قرار دارد و شامل تعدادی از مجسمه‌های حک شده بودایی در سنگ‌های کوه حک شده اند. افسانه‌ها میگوند که 1700 سال پیش یک راهب بودایی در حال گذر از این کوه بود و  تحت تاثیر این قله قرار گرفت و مجسمه ای از بودا در آن حک کرد. به دنبال او نیز دیگر بوداییان مجسمه‌ها و نقاشی‌های خود را بر دیوار غارهای این کوهستان بر جا گذاشتند.

 

کاخ هو شو یوان در هانگجو

این کاخ متعلق به تاجر چینی مشهوری با همین نام بوده که شدیدا مورد توجه و احترام پادشاه سلسله چینگ بوده است به طوری که او از محدود افرادی بود که میتوانست در شهر ممنوعه با اسب به راحتی رفت و آمد کند. در سال 2001 درب این کاخ به روی عموم باز شد و آن را تبدیل به یک جاذبه توریستی کرد.

معبد لینگ یین در هانگجوی چین

معبدی که از نظر اشیاء قیمتی یکی از غنی ترین معابد بودایی به شمار میرود. معبد در کوه‌های یوو لین قرار گرفته و سابقه آن به 308 پس از میلاد برمیگردد.

سالن تئاتر بزرگ هانگجو

دین بودایی دین اصلی‌ هانگجو به حساب می آید. از آنجا که قبلا اعراب و مسلمانان در‌ هانگجو ساکن بودند, تعداد مساجد در این شهر کم نیست. در دوران سلسله چینگ حتی این شهر را قلعه مسلمانان نیز میخواندند.

شهر‌ هانگجو چین گویش مخصوص به خود را نیز دارد با این حال ماندارین زبان رسمی شهر است. موزه‌های مهمی نیز در‌ هانگجو واقع شدند. از جمله موزه ملی ابریشم که نزدیک دریاچه قرار گرفته گنجینه ای عظیم از ابریشم در اختیار دارد.
از نظر هنری نیز‌ هانگجو شهر پیشرفته و خاصی است. آکادمی هنر چین در این شهر قرار دارد و یکی از معتبر ترین مراکز آموزشی هنر در چین به شمار میرود. علاوه بر نقاشی و طراحی, هنرهای نمایشی این شهر شهرت جهانی دارند و چینی‌های زیادی از شهر‌های مختلف برای دیدن اپرای چینی‌ هانگجو به این شهر سفر می کنند.

جغرافیا

هانگجو در تابستان

همانند شهر‌های شرقی چین,‌ هانگجو نیز آب و هوای مرطوب و استوایی دارد. تابستان‌های آن بسیار گرم و مرطوب, زمستان‌های خشک تر با هوایی ابری و سرد ویژگی‌های اصلی آب و هوایی‌ هانگجو به حساب می روند. میانگین دمای شهر در سال 17 درجه سانتیگراد است و در سرد ترین حالت به 4 درجه و گرمترین حالت به 28 درجه میرسد.

حمل و نقل

دوچرخه های کرایه ای در هانگجو

یکی از پرکار ترین و شلوغ ترین فرودگاه های چین مربوط به هانگجو است که پرواز مستقیم به تمام نقاط دنیا دارد. همچنین قطار هانگجو نیز بسیار شلوغ و پربازدید است و مستقیما به شهر های مهمی همچون نینگ بوا و شانگهای میرود. این خط دارای قطار های فوق سریع با سرعت 350 کیلومتر است که سفر به شانگهای را تا حد 45 دقیقه کاهش داده است!
البته خط متروی شهری این شهر به نسبت دیر آماده شد و شروع به کار کرد. این سیستم در سال 2012 راه افتاد و البته هنوز در حال تکمیل شدن است. از 15 خط برنامه ریزی شده فقط 8 خط فعال هستند. شهرداری امیدوار است که خطوط باقی مانده تا سال 2022 و بازی های آسیایی تکمیل شوند.

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور چین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *