شهر هامبورگ آلمان
شهر هامبورگ آلمان
ژانویه 13, 2021
شهر درسدن آلمان
شهر درسدن آلمان
ژانویه 14, 2021

برلین |Berlin

شهر برلین با مساحت حدود 890 هزار کیلومتر مربع پایتخت کشور آلمان می باشد که در شمال شرق این کشور واقع شده است. برلین بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر کشور آلمان و در رتبه دوم در کل اتحادیه اروپا می باشد.

برلین یک شهر ایالتی نیز می باشد، یعنی یکی از ایالت های شانزده گانه آلمان است. برلین از نظر تاریخی نیز در آلمان اهمیت بسیار زیادی دارد. یک سوم شهر برلین را جنگل ها، پارک ها، باغ ها و رود ها تشکیل داده است. اسناد اولیه به جا مانده از قرن سیزدهم میلادی نشان دهنده این است که این شهر از مراکز مهم راه های اصلی تجارت در اروپا بوده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

اقتصاد شهر برلین آلمان

از 5.1 میلیون جمعیت این شهر حدود 50 درصد آنها در مراکز مرتبط به صنایع مختلف مشغول به کار هستند. حدود 15 درصد مشاغل آزاد دارند، 13 درصد در صنعت و 12 درصد مشغول به کار در مشاغل دولتی هستند.

مهندسی سیستم های الکتریکی از بخش های صنعتی بزرگ این شهر است که حدود 5 درصد از نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

صنعت مکانیک و خودرو سازی هم از دیگر صنایع بزرگ در این شهر است. از دیگر صنایع مهم شهر برلین می توان به صنایع شیمی، مواد غذایی، عمران، ساخت و ساز، حمل و نقل، بیوتکنولوژی، محیط زیست، هتل داری، و مهندسی پزشکی اشاره کرد.

آب و هوای برلین

آب و هوای برلین اقیانوسی است و این یعنی تابستان های معندل و زمستان های سردی در این شهر برقرار است. در شهر برلین مغازه ها و فروشگاه های متفاوتی را می توانید پیدا کنید که محصولات ایرانی می فروشند. حتی بسیاری از مسافران از وجود نانوایی بربری ایرانی در این شهر خبر دادند. پس اگر خوراک ایرانی دارید و از مواد غذایی ایرانی نمی توانید بگذرید در برلین به راحتی از پس خودتان بر خواهید آمد.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برلین را از دیگر شهرهای اروپایی جدا می کند، .وجود کالج ها و دانشگاه هایی است که هر ساله دانشجویان زیادی را از سراسر ایران یه سمت خود جذب می کند.

هزینه زندگی در برلین برای کسانی که در هاستل ها زندگی می کنند و به منظور صرفه جویی در هزینه ها از وسائل حمل و نفل عمومی استفاده می کنند، روزانه به ۴۰ یورو خواهد رسید. البته در نظر داشته باشید که این یک رقم متغیر است.

جاذبه های برلین

برج برلین

از این برج به عنوان نمادی از شهر برلین که تا به امروز باقی مانده است در نظر می گیرند. برج برلین در بین سال های 1965 تا 1969 میلادی ساخته شد که با ارتفاع 368 متری بلندترین سازه در کشور آلمان است.

دروازه براندنبورگ برلین

دروازه براندنبورگ شاخص ترین بنای شهر برلین است. این بنای تاریخی ماسه سنگی 26 متری در منطقه مرکزی (Pariser Platz) ،اولین بنای نئوکلاسیک برلین است و بازدید کنندگان معروفی، از جمله بیل کلینتون و باراک اوباما را به خود دیده است. این دروازه از جاذبه های گردشگری شهر برلین می باشد.

دیوار برلین

دیوار برلین در سال 1961 و در زمانی که آلمان شرقی برای جلوگیری از هجوم پناهندگان از شرق به غرب، ورود به قسمت شرقی شهر را ممنوع کرد ساخته شد و در سال 1989 فرو پاشید. این دیوار چهار متری به طول 155 کیلومتر کشیده شده بود که 55 خیابان را جدا کرده بود،293  برج دیده بانی و 57 انبار داشت. یک بخش 1 کیلومتری از دیوار برلین به عنوان یادبود دلسرد کننده ای از خصومت و دشمنی است که باعث جدایی در اروپا شد،حفظ شده است. دیوار برلین از جاذبه های گردشگری شهر برلین است.

کاخ شارلوتنبورگ برلین

کاخ شارلوتنبورگ قدیمی ترین و بزرگ ترین ملک برلین است که برای چندین دهه مهم ترین اقامتگاه خاندان سلطنتی آلمان بود. این بنا در سال 1746 ساخته شده و مکانی زیبا و جالب برای گردشگرانی است که قصد سفر به شهر برلین را دارند. توصیه می کنیم که حتما از آرامگاه سلطنتی و حیاط بزرگ این کاخ دیدن فرمائید.

کلیسای جامع برلین

کلیسای جامع برلین که در سال 1532 به سبک باروک نوین ساخته شده است، به سه بخش اصلی تقسیم شده است. کلیسای یادبود، کلیسای غسل تعمید و عروسی و کلیسای محلی. از موارد قابل توجه این کلیسا می توان به 13 نقاشی تمپرا از نقاش آلبرت هرتل، گالری شاهنشاهی با مناظر زیبایش اشاره کرد.

 

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *