کالج های ترکیه
اکتبر 2, 2021
تحصیل رشته پرستاری در آلمان
اکتبر 2, 2021

بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان

یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که بسیاری از دانشجویان در هنگام مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی با آن رو به رو هستند، انتخاب بیمه‌ی درمانی مناسب است. با توجه به اینکه در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین شرایط برای تحصیل در خارج از کشور، بیمه شدن در کشور مورد نظر است؛ بنابراین لازم است، پیش از هرگونه اقدامی بیمه‌ی مناسبی را پیدا کرده و به سرعت بیمه شوید.

در این مطلب قصد داریم همه‌ی اطلاعات لازم درباره‌ی بیمه ی دانشجویی و موارد تحت پوشش را توضیح دهیم؛ در نهایت بیمه‌ی دانشجویی در چند کشور را با هم بررسی کنیم؛ بنابراین اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشور دیگری را دارید، پیشنهاد می کنیم در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید تا با این نوع از بیمه بیش تر آشنا شوید.

بیمه دانشجویی

روش‌های مختلفی برای بیمه و تسهیلات درمانی برای دانشجویان وجود دارد و توجه به این نکته ضروری است که پیش از هر کاری بهتر است وب‌سایت دانشگاه مورد نظر خود را به دقت چک کنید و مطابق با پروتکل‌های دانشگاه عمل کنید؛ زیرا در مواردی دیده شده است که دانشجویان هزینه ی بالایی برای بیمه شدن توسط یک شرکت کرده‌اند و بعدها متوجه شدند این بیمه نه از سوی دانشگاه و نه از سوی کشور مقصد، هیچ‌گونه اعتباری ندارد.

پیشنهاد بعدی ما این است که اگر دانشگاه محل تحصیل شما شرایط ویژه ای برای بیمه ی دانشجویی در نظر گرفته است و علاوه بر آن شما را در انتخاب نوع بیمه آزاد گذاشته است، بهتر است مطابق با دستورالعمل آن عمل کنید؛ زیرا این کار پروسه‌ی گیج کننده‌ی بیمه شدن را برای شما بسیار راحت می‌کند.

بیمه‌ی دانشجویی مسافرتی

بیمه‌ی دانشجویی مسافرتی

اگر می‌خواهید به منظور دریافت ویزای تحصیلی به خارج از کشور مراجعه کنید و یا می‌خواهید برای چند ماه به عنوان فرصت مطالعاتی در کشوری دیگر اقامت داشته باشید، باید از بیمه‌ی دانشجویی مسافرتی استفاده کنید. جالب است بدانید، در حال حاضر داشتن بیمه‌ی مسافرتی دانشجویی یکی از شرایط لازم برای اجازه‌ی اقامت موقت در کشور مقصد است و به عبارت دیگر اگر بیمه نباشید، نمی‌توانید ادامه‌ی پروتکل مهاجرت تحصیلی خود را کامل کنید.

شرکت‌های ایرانی بسیاری، بیمه‌ی دانشجویی ارائه می‌دهند که همه‌ی آن‌ها هزینه‌ی بخشی از حوادثی که ممکن است برای شما اتفاق بیافتد را تامین می کنند. در پایان ذکر این نکته ضروری است که پیش از اقدام برای دریافت بیمه‌ی دانشجویی سفر، مطمئن باشید که کشور مقصد، خدمات ارائه شده توسط شرکت ایرانی را قبول می کند یا خیر.

حالا اگر بخواهید برای چند سال به عنوان دانشجو در کشوری دیگر مشغول به تحصیل شوید، برای بیمه تان باید چه کنید؟ در این مورد، دو راه پیش روی شماست که در ادامه به صورت مختصر درباره‌ی آن ها توضیح خواهیم داد.

  1.  اولین راه این است که در کشور خود یا سایر کشورهای دیگر بیمه شوید؛ برای مثال اگر بیمه دانشجویی آمریکا را داشته باشید، می‌توانید از آن در آلمان یا بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی نیز استفاده کنید؛ همچنین شرکت‌های بیمه‌ی بسیاری در ایران وجود دارند که می توانید از طریق آن‌ها بیمه‌ی دانشجویی دریافت کنید. توجه داشته باشید که پیش از هرکاری بررسی کنید، شرکت بیمه‌ی ایرانی و خدمات آن توسط  کشور مقصد معتبر شناخته می شود یا نه.
  2. راه دوم این است که پس از پذیرفته شدن در دانشگاه، بیمه‌ی دانشجویی خود را از یک شرکت خارجی دریافت کنید. برای این کار باید ابتدا در دانشگاه پذیرفته شوید و بعد، شرایط دیگری مثل افتتاح حساب بانکی ، ثبت نام خوابگاه، ثبت نام در شهرداری و… را داشته باشید.

معمولا بیمه‌هایی که توسط شرکت‌های خارجی ارائه می شوند، مواردی از جمله خدمات دندانپزشکی و روان شناسی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهند. در نهایت ذکر این نکته ضروری است که بیش تر بیمه نامه‌های ایرانی محدودیت 92 روزه دارند و این بدین معنی است که بیمه نامه‌ی شما تنها 92 روز اعتبار دارد؛ مگر اینکه پیش از اتمام این 92 روز، یک بار به کشور مراجعه کنید و دوباره به کشور محل تحصیل خود بازگردید.

 موارد تحت پوشش بیمه دانشجویی

 موارد تحت پوشش بیمه دانشجویی

با توجه به نوع بیمه‌ی دانشجویی، خدمات و تسهیلات درمانی ارائه شده متفاوت است؛ اما در ادامه لیستی از خدماتی که بیشتر بیمه‌های دانشجویی آن‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند را با هم بررسی می‌کنیم.

  •  پرداخت هزینه‌های بستری، جراحی، بیمارستان و داروخانه در زمان حوادث و بیماری‌هایی که در طول سفر برای فرد ایجاد می‌شود.
  •  پرداخت هزینه‌های مرتبط به بخش دارویی
  •  پذیرش و یا انتقال فرد بیمه شده از بیمارستان به داخل کشور
  •  پرداخت هزینه‌های مرتبط به دعاوی حقوقی
  •  راهنمایی و کمک رسانی در سرقت یا مفقود شدن مدارک
  •  بهره‌مندی از اتاق‌های شخصی در صورت امکان
  •  انتقال پیام‌های فوری و اضطراری فرد بیمه شده

 

 

 

رویای پارسیان : تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان سرزمین پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *