اکسپرس انتری
اعلام افزایش ظرفیت برنامه اکسپرس انتری
ژوئن 14, 2017
دانشگاه فنی
۶ دانشگاه آلمانی در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان
ژوئن 14, 2017

دیوان عالی امریکا بخش‌هایی از فرمان محدودیت‌های مهاجرتی دونالد ترامپ را اجرایی کرد

دیوان عالی امریکا در دوشنبه ۲۶ ژوئن با صدور اطلاعیه‌ای از اجرایی شدن بخشی از ممنوعیت های مهاجرتی اعلام شده توسط دونالد ترامپ برای ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان خبر داد.
دیوان عالی این ممنوعیت ورود به امریکا را برای اتباع خارجی مجاز می داند که فاقد هر گونه «رابطه مستند و نزدیک با شخص یا نهادی در امریکا» هستند. برخی از نمونه های روابط رسمی که می توانند از سد این فرمان مهاجرتی بگذرند شامل دانشجویانی می شود که در یک دانشگاه امریکایی پذیرفته شده اند یا افرادی که پیشنهاد شغلی از یک شرکت امریکایی دریافت کرده اند. همچنین افرادی که مایل به دیدار اعضای خانواده درجه یک خود در امریکا هستند یا برای شرکت در همایش ها و رویدادهای علمی از سازمان های معتبر دعوت نامه رسمی دارند، می توانند درخواست خود برای ورود به امریکا را تسلیم کنند.
این در حالی است که چند دادگاه ایالتی آمریکا روز ششم مارس به توقف کامل فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ رأی داده بودند، اما دیوان عالی در حکم روز دوشنبه خود بخش‌هایی از این فرمان را قابل اجرا دانسته است. این نخستین باری است که دادگاه عالی در ممنوعیت مهاجرتی مشارکت کرده است که خود نوعی پیروزی برای دولت ترامپ محسوب می شود که این تصمیم را «یک پیروزی مبرهن برای امنیت ملی امریکا» می‌داند.
شایان ذکر است که فرمان اجرایی دونالد ترامپ که ۶ مارس ۲۰۱۷ صادر شد، مهاجرت و سفر شهروندان شش کشور با جمعیت عمدتا مسلمان به آمریکا را به طور موقت تعلیق کرد. بر اساس این فرمان، ورود شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سوریه، سومالی، سودان و یمن به ایالات متحده به مدت ۹۰ روز متوقف شد.
قرار بر این است که جلسه بعدی رسیدگی به این پرونده در دیوان عالی آمریکا در پاییز برگزار شود تا درباره لزوم اجرای کل این فرمان تصمیم گیری شود.

دیوان عالی امریکا در دوشنبه ۲۶ ژوئن با صدور اطلاعیه‌ای از اجرایی شدن بخشی از ممنوعیت های مهاجرتی اعلام شده توسط دونالد ترامپ برای ورود اتباع شش کشور عمدتا مسلمان خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *