ایالت انتاریوی
باز هم یک دانشگاه دیگر در ایالت انتاریوی کانادا، بورسیه های کامل دکترا عرضه می کند دانشگاه براک (Brock University)
فوریه 23, 2018
MBS
معرفی برترین دانشگاه برای تحصیل MBA در آلمان: دانشکده کسب و کار ماننهایم
فوریه 24, 2018

دانشگاه امریکایی بیروت (AUB) عنوان برترین دانشگاه جهان عرب

دانشگاه امریکایی بیروت یک دانشگاه تحقیقاتی آموزش­ محور است که در سال ۱۸۶۶ میلادی تاسیس شده است.

این دانشگاه ۹۹۶ استاد و کارمند آموزشی و بیش از ۸۰۰۰ دانشجو دارد. AUB بیش از ۱۲۰ برنامه تحصیلی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، PhD و دکترای تخصصی ارائه می­کند.
دانشگاه امریکایی بیرون دارای رتبه ۱ جهانی QS در بین دانشگاه های جهان عرب، رتبه ۲۳۵ جهانی و رتبه جهانی ۴۱ برای اشتغال پذیری فارغ التحصیلان می باشد. از مجموع ۸۲۳۹ دانشجوی این دانشگاه، ۱۷۷۰ نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند. ۱۸ درصد از دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی و مابقی در دوره های کارشناسی مشغول به تحصیل می باشند. تقریبا نیمی از اساتید این دانشگاه غیرلبنانی هستند.
زبان آموزش در این دانشگاه انگلیسی می باشد. دانشگاه امریکایی بیروت با بسیاری دانشگاه های جهان همکاری دارد که از آن جمله می توان به دانشگاه کلمبیا، دانشگاه جرج واشینگتن و دانشگاه پاریس اشاره کرد.
این دانشگاه دارای دانشکده های کشاورزی و صنایع غذایی؛ هنر و علوم پایه؛ مهندسی و معماری؛ علوم پزشکی و کسب و کار می باشد.
فارغ التحصیلان AUB تاثیر چشمگیری بر منطقه و جهان داشته اند. برای مثال ۱۹ فارغ التحصیل دانشگاه امریکایی بیروت از جمله نمایندگانی بودند که منشور سازمان ملل را در سال ۱۹۴۵ امضا کردند که بیشتر از هر دانشگاه دیگری در جهان بود. فارغ التحصیلان این دانشگاه به نقش آفرینی در سمت های رهبری – از جمله ریاست جمهوری، نخست وزیری، نماینده پارلمان، دانشمند، پزشک، پرستار و معلم ادامه می دهند.
نگارنده: سمانه سیدی

دانشگاه امریکایی بیروت یک دانشگاه تحقیقاتی آموزش­ محور است که در سال 1866 میلادی تاسیس شده است. این دانشگاه 996 استاد و کارمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *