آلمان، یکی از پنج کشور برتر اروپا با نرخ اشتغال 90+ درصد فارغ التحصیلان
آلمان، یکی از پنج کشور برتر اتحادیه اروپا
ژانویه 30, 2019
دولت استرالیا دفتر امور ویزایش در تهران را تعطیل کرد
دولت استرالیا دفتر امور ویزایش در تهران را تعطیل کرد
فوریه 2, 2019

پرمتقاضی ترین حوزه های شغلی در لهستان

متخصصان فناوری اطلاعات و ساختمان: پرمتقاضی ترین حوزه های شغلی 2019 در لهستان

مهندسان و متخصصان ساختمان و فناوری اطلاعات در میان پرمتقاضی ترین نیروهای کاری در سال 2019 در لهستان خواهند بودند. این مطلب بر مبنای نظرسنجی از برترین آژانس های کاریابی در Rzeczpospolita – روزنامه ملی شاخص لهستان در حوزه حقوق و اقتصاد- گزارش شده است.

سال 2019 شاهد بیشترین رشد نرخ اشتغال پذیری برای متخصصان حوزه علوم کامپیوتر و به ِویژه برنامه نویسان زبانهای جاوا و PHP و همچنین متخصصان امنیت سایبری و تیم های پشتیبانی کامپیوتر در لهستان خواهد بود. این متخصصان نه تنها مورد تقاضای شرکتهای لهستانی خواهند بود، بلکه مراکز چندملیتی خدمات فناوری اطلاعات نیز خواستار استخدام این متخصصان خواهند بود.

رشد تقاضا برای متخصصان IT در نتیجه توسعه استارتاپ های محلی و بین المللی و بازار امنیت داده در لهستان خواهد بود. تقاضای بیشتر در بازار کار به معنای افزایش میانگین دستمزد نیز خواهد بود، به طوری که هم اکنون میانگین حقوق ماهانه برای حوزه IT و به ویژه برنامه نویسان حدود 3000 یورو می باشد و حتی در پروژه های بزرگتر زیرساخت، متخصصان می توانند حقوق دو برابری انتظار داشته باشند.

تقاضا برای مهندسان یا اپراتورهای تجهیزات سنگین نیز در اثر مقیاس بزرگتر سرمایه گذاری ها در حوزه جاده سازی و راه آهن که در سال 2019 در لهستان اجرا خواهند شدند، گسترش خواهد یافت. به گفته متخصصان این حوزه، از هر 10 شرکت ساختمانی، 4 شرکت در پی افزایش استخدام در نیمه اول سال 210 بوده و نیمی از آنها نیز افزایش دستمزد خواهند داشت.

 

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *