دانشگاه های لهستان
تحصیل در لهستان
ژانویه 2, 2019
دانشگاه فنی مونیخ
دانشگاه فنی مونیخ (Technical University Munich)
ژانویه 5, 2019

تغییرات مهاجرت به کانادا در سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱

احمد حسین وزیر مهاجرت کانادا

در سال ۲۰۱۸ تغییرات فراوانی در برنامه های مهاجرتی کانادا را مشاهده کردیم که در مجموع موجب افزایش فرصت مهاجرت به کانادا برای متقاضیان مهاجرت بوده است.
۱ـ برنامه های مهاجرت به کانادا برای سالهای ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱
پیش بینی هایی که کانادا طی سه سال آینده برای برنامه مهاجرتی خود در سر دارد پذیرش بیش از یک میلیون متقاضی مهاجرت است. اکثر این متقاضیان در کلاس اقتصادی (economic classes) پذیرفته می شوند،چه استانی و چه فدرال.
همچنین این امکان است که به دلیل افزایش سقف این روش متقاضیان بیشتری با روش اکسپرس اینتری هم پذیرفته شوند.
۲ـ افزایش سقف اسپانسر کردن پدر و مادرها
در آگوست ۲۰۱۸ دولت کانادا اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ اسپانسر کردن پدر و مادرها و پدربزرگ و مادربزرگ را تقریبا به دو برابر ( از ۱۰ هزار نفر به ۲۰ هزار نفر ) می رساند.
همچنین خبر خوبی برای کسانی که متقاضی اسپانسر کردن خانواده هستند داریم. بهتر است بدانید که در طی چند سال گذشته لیست انتظار backlog از ۱۶۷ هزار نفر در سال ۲۰۱۱ به ۲۵ هزار نفر در سال ۲۰۱۸ رسیده است.
۳ـ گسترش برنامه بایومتریک
برنامه مهاجرت از طریق بایومتریک در کانادا برای متقاضیان ویزاهای اقامت دائم و اقامت موقت در سال ۲۰۱۸ گسترش یافت.
برنامه بایومتریک را کانادا از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد متقاضیان اتباع خارجی اقامت موقت یا دائم کانادا در سنین ۱۴ تا ۷۹ سال باید مشخصاتشان را به صورت بایومتریک بدهند.
در حال حاضر هنوز استثنائاتی برای متقاضیان وجود دارد که بیشتر شامل حال شهروندان آمریکایی که مایل به سفر به کانادا برای کار یا تحصیل هستند می شود.
اطلاع داشته باشید که مشخصات بایومتریک برای ده سال معتبر خواهد بود و یعنی اینکه لازم نیست برای هر بار اپلای کردن در طول این ده سال، دوباره اطلاعات خود را بایومتریک کنید.
این روش در صورتی امکان پذیر می شود که مشخصات بایومتریک شما کماکان معتبر باشد.
۴ـ توافقنامه ایالات متحده، مکزیک و کانادا (نفتای جدید)
ایالات متحده، کانادا و مکزیک در ماه سپتامبر سال گذشته بر سر توافقنامه جدید تجارت آزاد میان سه کشور به توافق رسیدند.
نهایی شدن توافقنامه شک و تردیدها و عدم اطمینانی که برای بیزینس ها وجود داشت را از میان برداشته اگرچه تغییر چشمگیری در بخش های مرتبط به مجوزهای کارهای حرفه ای و کارگران خارجی موقت نداشته است.
اما به بیزینس ها کمک کرده که تا به تجارت ها و سرمایه گذاری های آن سوی مرز ادامه دهند.
۵ـ تاثیر قانون جدید رانندگی تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر DUI بر مهاجران و افراد دارای اقامت دائم
حداکثر مجازات محکومیت برای رانندگی از ۱۸ دسامبر ۲۰۱۸ به اجرا گذاشته شده که شامل رانندگانی می شود که رانندگیشان تحت تاثیر الکل یا مواد مخدر است را از ۵ سال به ۱۰ سال محکومیت (محکومیت های کریمینال جدی) افزایش داده است.
Serious Criminality (براساس قانون مهاجرت و پناهندگی کانادا) بشمار می رود. اتباع خارجی که چنین جرمی در پرونده خود دارند باید بدانند که برای سفر یا مهاجرت به کانادا با چالش های بییشتری رو به رو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *