کارفرمایان لهستانی مصمم برای افزایش حقوق کارکنان در سال 2019
کارفرمایان لهستانی مصمم برای افزایش حقوق کارکنان در سال 2019
ژانویه 28, 2019
کنار آمدن با شوک فرهنگی ناشی از تحصیل، کار و زندگی در خارج
کنار آمدن با شوک فرهنگی ناشی از تحصیل، کار و زندگی در خارج
ژانویه 29, 2019

4 باور دروغین درباره ادامه تحصیل در خارج از کشور

 هنگام تصمیم گیری درباره ادامه تحصیل به ویژه در مقاطع تحصیلات تکمیلی، شاید اغلب بررسی دانشگاه های بالقوه خارج از کشور به نظرتان ضروری نباشد. دلیل اصلی می تواند ضعف اطلاعاتی یا عدم قطعیت درباره یک فرهنگ متفاوت باشد.

اما اگر مشتاقید که گزینه های ادامه تحصیل در کشورهای دیگر را کاوش کنید، شاید بتوانید برنامه ایده آل خودتان را پیدا کنید. در ادامه به برخی از باورهای دروغین و رایج درباره تحصیل در خارج از کشور اشاره می کنیم که باید جدا از آنها حذر کنید.

  1. باید یک زبان دوم غیر از انگلیسی بلد باشم یا صحبت کنم

اگر به دنبال ادامه تحصیل به زبان انگیسی هستید، تنها گزینه های شما انگلستان، استرالیا، کانادا، نیوزلند و امریکا نیستند. بسیاری از دانشکده های تحصیلات تکمیلی در اورپا زبان انگیسی را به عنوان زبان اصلی آموزش خود انتخاب کرده اند تا دانشجویان نخبه از سرتاسر جهان را جذب کنند. حتی بعضی دانشگاه ها برنامه های مشترک با سایر کشورهای اروپایی – مانند آلمان، فرانسه و انگلستان- را باز هم به زبان انگلیسی برگزار می کنند.

  1. سفر روش بهتری برای کاوش جهان است ، تا ادامه تحصیل

البته که راه های دیگری باری دیدن جهان و کاوش یک کشور جدید وجود دارد، اما تحصیل در یک کشور جدید به شما اجازه می دهد تجربیات جدیدی متنوع و گسترده تری داشته باشید؛ و هم از مزایای سفر لذت برید و هم یک شبکه پشتیبان و ساختارمند و قابل اتکا داشته باشید.

  1. مدرک تحصیلی خارجی من برای کارفرمایان داخلی غیرمعمول خواهد بود

امروز نگرشها نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده و کارفرمایان دیگر پذیرفته اند که بسیاری از متقاضیان کار قبلا در خارج از کشور تحصیل کرده باشند. بلکه بالعکس تجربه بین المللی، دانش زبان خارجی و آگاهی از فرهنگی دیگر می تواند برای یک شرکت سرمایه ذی قیمتی محسوب شود.

  1. چند سال تحصیل در خارج از کشور، باعث نابودی روابطم در کشور زادگاهم می شود

تحصیل در خارج از کشور اصلا به معنای جدایی از خانواده و دوستانتان نیست. با رواج استفاده از فناوری های شبکه سازی اجتماعی و به ویژه skype و سایر پیام رسانهای ویدئویی می توانید روابطتان را حفظ کنید، البته رعایت تعادل به مهارت خود شما بازمیگردد.

 

واقعیت چیست؟ تحصیل در خارج از کشور می تواند بهترین تصمیمی باشد که تاکنون گرفته اید!

 

نگارنده: سمانه سیدی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *