برنامه ویزای کار فارغ التحصیلان کانادایی و استادی پرمیت
برنامه ویزای کار فارغ التحصیلان کانادایی و استادی پرمیت
فوریه 17, 2019
مهارتهای معین
نیروی کار خارجی مورد نیاز ژاپن
فوریه 21, 2019

۱۰ ارز قدرتمند جهان کدام‌اند؟


نشریه فارین پالیسی دینار کویت را قدرتمندترین ارز جهان معرفی کرد.
بیش از دویست کشور در جهان وجود دارند که برخی از آن‌ها دارای ارزهای قدرتمندی هستند که سایر کشورها را نیز نسبت به استفاده از آن‌ها متقاعد کرده است. شاید بسیاری از مردم عقیده داشته باشند که دلار، یورو و پوند قدرتمندترین ارزهای جهان هستند اما نشریه فارین پالیسی اعلام کرده است که کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای قدرتمندترین ارزهای جهان هستند.

در ادامه به معرفی ۱۰ ارز قدرتمند جهان می‌پردازیم که عبارت اند از:

۱- دینار کویت:
به دلیل صادرات بالای نفت کویت و انباشت سرمایه، ارزش دینار کویت در برابر دلار بیش از هر ارز دیگری در جهان است به گونه‌ای که هر دینار کویت بیش از ۳.۲۹ دلار قیمت دارد.

۲- دینار بحرین:
یک کشور دیگر در حاشیه خلیج فارس که جمعیت آن به زحمت از یک میلیون نفر فراتر می‌رود. با این حال هر دینار بحرین به ازای ۲.۶۵ دلار معامله می‌شود.

۳- ریال عمان:
کشوری در همسایگی عربستان و یمن که ساکنانش از رفاه بالایی برخوردار هستند. هر ریال عمانی در بازارهای جهانی بیش از ۲.۶ دلار قیمت دارد.

۴- دینار اردن:
هر چند با توجه به وضعیت اقتصادی نامناسب اردن توضیح این که چرا ارزش پول ملی آنها تا این حد بالااست کاری دشواری خواهد بود اما هر دینار اردنی به ازای ۱.۴۱ دلار مبادله می‌شود.

۵-پو ند انگلیس:
قدرتمندترین ارز اروپایی و سومین ارز پرمبادله در سطح جهان که با وجود کاهش رشد اقتصادی انگلیس در سالیان اخیر و برگزیت، کماکان از ارزش بالایی برخوردار است و هر پوند حدود ۱.۳ دلار قیمت دارد.

۶- دلار جزایر کایمن:
قطعاً دیدن نام چنین کشوری در چنین جایگاهی شما را متعجب خواهد کرد، اما این جزیره به لطف سیاست‌های مالیاتی مناسب خود سرمایه خارجی زیادی را جذب کرده است و به دلیل ورود مقادیر عظیم ارز خارجی، ارزش دلار این جزیره بالا است به گونه‌ای که هر دلار جزیره کایمن به ازای ۱.۲ دلار آمریکا مبادله می‌شود!

۷- یورو:
یورو به عنوان دومین ارز پر مبادله جهان شناخته می‌شود و در سال‌های اخیر، سهم آن از ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان رو به افزایش است. هر یورو حدوداً ۱.۱۳ دلار قیمت دارد.

۸- فرانک سوئیس:
ارزش فرانک معمولاً با اندکی نوسان مثبت و منفی برابر با ارزش دلار امریکا است. این ارز به همراه ین ژاپن دو ارز امن جهان شناخته می‌شوند و در زمان نوسانات بازارهای مالی با ارزش تر می‌شوند.

۹-دلار:
مهم‌ترین ارز فعلی جهان که با وجود تلاش کشورهای مختلف برای کاهش سلطه آن بر اقتصادهایشان، هنوز هم نقش تعیین کننده‌ای در جهان دارد. از دلار در تراکنش‌های مالی در سطح جهان بیش از هر ارز دیگری استفاده می‌شود.

۱۰-دلار کانادا:
علی رغم کاهش قیمت دلار کانادا در سال‌های اخیر به دلیل کاهش بهای نفت و رکود در بازار مسکن این کشور، این ارز پنجمین سهم از ذخایر ارزی بانک‌های مرکزی جهان را دارد و در حال حاضر هر دلار آمریکا حدود ۱.۳۱ دلار کانادا قیمت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *