دانشگاه های مورد تایید وزرات علوم
لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت 2019-2020
مارس 14, 2019
آلمان مقصدی رویایی برای متخصصان
آلمان مقصدی رویایی برای متخصصان
آوریل 6, 2019

برنامه مهاجرتی جدید آتلانتیک (AIPP)

روشی سریع برای مهاجرت شغلی به کانادا

برنامه پایلوت مهاجرت آتلانتیک یک برنامه مهاجرتی سریع است که به کارفرمایان در چهار استان کانادایی مجاور اقیانوس اطلس – نووا اسکوشیا، نیو برانزویک، نیوفاوندلند و پرینس ادواردز- اجاره می دهد اتباع خارجی را برای مشاغلی استخدام کنند که نیروی کار محلی برای آنها یافت نشده است.

این برنامه در سال 2017 آغاز شد و هدف دولت فدرال و دولت های استانی کانادا آن است که از طریق این برنامه، 7000 مهاجر و خانواده هایشان را تا سال 2021 به منطقه آتلانتیک کانادا جذب کنند.

این برنامه به کارفرمایان محلی معینی اجازه شناسایی، جذب و استخدام متخصصان بین المللی را می دهد. از جمله سایر اهداف این برنامه می توان به پشتیبانی از رشد جمعیت، توسعه یک نیروی ماهر و افزایش نرخ اشتغال در منطقه اشاره نمود.

AIPP بخشی از یک استراتژی رشد منطقه آتلانتیک کانادا را تشکیل می دهد که بر پنج حوزه اولویت نیروی کار ماهر و مهاجرت، نوآوری، تغییر آب و هوا، بازرگانی و سرمایه گذاری و زیرساخت ها تمرکز دارد.

برنامه پایلوت مهاجرتی آتلانتیک یک برنامه کارفرما – محور است که استخدام کارکنان خارجی را تسهیل می کند. تمامی متقاضیان باید دارای یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای واجد شرایط و همچنین یک برنامه استقرار برای خود و خانواده شان باشد.

پس از اینکه یک کارفرمای واحد شرایط متقاضی متناسب با نیازهای استخدامی خود و همچنین معیارهای برنامه یافت، باید ابتدا به او یک شغل پیشنهاد کند. در این برنامه نیازی نیست که کارفرما فرآیند اخذ LMIA (ارزیابی تاثیر بر بازار کار) را طی کند.

برای اخذ اجازه کار تحت این برنامه، متقاضیان به یک پیشنهاد شغلی معتبر، یک نامه از استان و تعهد به اقدام برای اقامت دائم ظرف 20 روز از درخواست اجازه کار موقت نیاز دارند.

AIPP دارای دو برنامه برای کارکنان ماهر به نام های برنامه نیروهای فوق ماهر آتلانتیک (AHSP) و برنامه نیروی ماهر متوسط آتلانتیک (AISP) و همچنین یک برنامه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی (AIGP) می باشد.

میزان تجربه کاری، تحصیلات و پیشنهاد شغلی الزامی به نوع برنامه و اینکه متقاضی به عنوان نیروی ماهر یا فارغ التحصیل بین المللی اپلای می کند، بستگی دارد. سایر الزامات برای هر سه گروه یکسان است.

طبق آمار ارائه شده توسط اداره امور مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا Immigration, Refugees and Citizenship Canada (IRCC)  ، 1896 کارفرما در مناطق شرقی کانادا (زیرمجموعه برنامه آتلانتیک) بیش از 3729 پیشنهاد شغلی را از سال 2017 ارائه دادند و تاکنون 2535 نفر کارت اقامت دائم کانادا را از این طریق اخذ کرده اند.

در ادامه به مهمترین الزامات هر یک از سه برنامه تحت AIPP اشاره می کنیم:

برنامه نیروهای فوق ماهر آتلانتیک (AHSP): پیشنهاد شغلی تمام وقت با قرارداد حداقل یک ساله- حداقل یک سال تجربه کاری در حوزه مرتبط با پیشنهاد شغلی- حداقل مدرک دیپلم دبیرستان- گواهی معادلسازی مدارک تحصیلی با مدارک کانادایی – مهارت زبان انگلیسی در سطح 4 CLB یا Niveau de compétence linguistique Canadien در زبان فرانسه- نامه تاییدیه استان مربوطه

برنامه نیروی ماهر متوسط آتلانتیک (AISP): پیشنهاد شغلی- حداقل یک سال تجربه کاری در حوزه مرتبط با پیشنهاد شغلی- حداقل مدرک دیپلم دبیرستان- گواهی معادلسازی مدارک تحصیلی با مدارک کانادایی- مهارت زبان انگلیسی در سطح 4 CLB یا Niveau de compétence linguistique Canadien در زبان فرانسه- نامه تاییدیه استان مربوطه

برنامه برای فارغ التحصیلان بین المللی آتلانتیک (AIGP): پیشنهاد شغلی تمام وقت با قرارداد حداقل یک ساله- حداقل مدرک کاردانی از مراکز معتبر آموزشی در منطقه آتلانتیک (یا معادل آن) که حداکثر 12 ماه از زمان اخذ آن گذشته باشد- مهارت زبان انگلیسی در سطح 4 CLB یا Niveau de compétence linguistique Canadien در زبان فرانسه- نامه تاییدیه استان مربوطه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *