برنامه مهاجرتی جدید آتلانتیک (AIPP)
برنامه مهاجرتی جدید آتلانتیک (AIPP)
مارس 14, 2019
انتخاب نخست کارآفرینان بین المللی لهستان
انتخاب نخست کارآفرینان بین المللی لهستان
آوریل 6, 2019

آلمان مقصدی رویایی برای متخصصان

افزایش بی سابقه نرخ اشتغال مهاجران در آلمان در یک دهه اخیر

وضعیت اشتغال مهاجران در آلمان در ده سال گذشته بهبود مستمری را تجربه کرده است، به طوری که طبق آمار رسمی سازمان همکاری اقتصادی (OECD)، نرخ اشتغال برای مهاجران شاغل در آلمان از 59 درصد در سال 2006 به 67 درصد در سال 2017 رسیده است.

طبق مطالعه انجام شده توسط OECD، آلمان شاهد پیشرفت چشمگیری در ادغام مهاجران و افزایش اشتغال به عنوان مهمترین محرک های ادغام موفق بوده است.

همچنین به گفته آژانس اشتغال فدرال آلمان (BA)، اشتغال موقت یک محرک کلیدی برای ادغام اقتصادی مهاجران بوده است، زیرا کاریابی ها و ارائه کنندگان خدمات منابع انسانی توانسته اند موفقیت چشمگیری در این عرصه داشته باشد.

طبق گزارش OECD، نرخ بیکاری تمام اتباع خارجی در آلمان بین سالهای 2006 و 2017 تقریبا نصف شده و به نرخ 6.9 درصد رسیده است. همچنین میزان ادغام اقتصادی و اجتماعی مهاجران و فرزندانشان در آلمان نیز بسیار چشمگیرتر از یک دهه پیش می باشد. مسائلی از قبیل وضعیت اشتغال، موفقیت تحصیلی و ریسک فقر و همچنین تجربه تبعیض نژادی در ادغام موفق تاثیرگذار تشخیص داده شده اند.

به گفته وزیر کشور آلمان – خانم Annette Widmann-Mauz- گرچه ارقام OECD نشان از پیشرفت برجسته در ادغام مهاجران دارد، اما تلاشهای بیشتری بخصوص در زمینه اشتغال و تحصیل به صورت فوری مورد نیاز هستند. «ما باید در تشخیص صلاحیت های حرفه ای و توانمندسازی زنان برای استفاده بهتر از حقوقشان بهتر عمل کنیم. از همان آغاز، پشتیبانی زبان آلمانی در کودکستان ها و مدارس بسیار مهم است، تا تمام بکودکان از شانس منصفانه ای برخورد باشند.»

به صورت کلی، روند ادغام مهاجران در آلمان مثبت است و از کشورهای دیگری که پیشینه مهاجرتی قابل مقایسه ای دارند، بسیار بهتر عمل کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *