منطقۀ شنگن
قوانین جدید برای ورود به خاک اتحادیه اروپا
آوریل 6, 2019
پرونده های درخواست پناهندگی ایرانیان در آلمان
پرونده های درخواست پناهندگی ایرانیان در آلمان
آوریل 6, 2019

تمهید جدید دولت ژاپن برای مدیریت درخواست های ویزای کار ژاپن

دولت ژاپن همگام با معرفی اصلاحات قانون مهاجرت خود که از اول آوریل 2019 برای پذیرش نیروی کار خارجی در ژاپن اجرایی شد، یک آژانس مهاجرتی جدید را راه اندازی کرد.

قانون جدید مهاجرت ژاپن به اتباع خارجی دارای مهارتهای خاص اجازه می دهد به منظور اشتغال در ژاپن برای دو نوع اجازه اقامت درخواست بدهند و پیش بینی می شود در 5 سال پیش رو، حدود 345 هزار نفر به عنوان نیروی کار به ژاپن مهاجرت کنند.

شورای مهاجرت ژاپن که پیش از این زیرنظر وزارت دادگستری این کشور فعالیت می کرد، اکنون به مرتبه آژانس ارتقا یافته است تا بر امور مهاجرت نظارت دقیق تر و گسترده تری داشته باشد.

وزیر دادگستری ژاپن- Takashi Yamashita- از قصد خود برای مدیریت مهاجرت و راهنمایی مهاجران برای حفاظت از خاک ژاپن سخن گفته است. همچنین طی مراسمی ویژه، ریاست آژانس مهاجرت ژاپن- خانم Shoko Sasaki- بیان داشته که دولت هرگز مجبور نبوده است نقش جامع هماهنگ سازی جامعه ای را بر عهده بگیرد که در آن، اتباع ژاپنی در کنار مردم غیرژاپنی زندگی و کار می کنند.

خانم Shoko Sasaki مسئولیت جدید خود را یک چالش بسیار مهم برشمرد. لازم به ذکر است که آژانس مهاجرت ژاپن دارای هشت شورای مهاجرت در سرتاسر ژاپن است که بیش از 5400 کارمند دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *