ترکیه دیگر نمی تواند سیل عظیم پناهجویان را بپذیرد
ترکیه دیگر نمی تواند سیل عظیم پناهجویان را بپذیرد
آوریل 20, 2019
آموزش شهروندی جهانی
آنچه یک دانشگاه را به یک دانشگاه جهانی تبدیل می کند
آوریل 20, 2019

تعداد روزافزون کسب و کارهای موفق در لهستان به یک جو سرمایه گذاری پررونق می انجامد که استارتاپ ها و کارآفرینان بین المللی و محلی بیشتری را جذب می کند.

شهر ورشو، پایتخت لهستان، یکی از شهرهای دارای سریعترین نرخ رشد در اتحادیه اروپاست. کسب و کارها به دلیل موقعیت مرکزی استراتژیک آن در اوپا جذب این شهر می شوند.

ورشو مهد بسیاری برندهای بین المللی مشهور است که پتانسیل های عظیم این شهر را کشف کرده اند. بیست و پنج سال پیش، یکی از نخستین شرکتهای جهانی که شعبه ای در ورشو افتتاح کرد، جنرال الکتریک مشهور بود. امروزه، GE بیش از 6500 کارمند در لهستان دارد و به سرمایه گذاری خود در بخشهای هوانوردی، انرژی، پزشکی و فناوری اطلاعات در لهستان ادامه می دهد.

ورشو نیروی کار تحصیلکرده و همچنین پشتیبانی سرمایه گذاری برای استارتاپ ها و کسب و کارهای دایر ارائه می کند. بسیاری NGOهای در لهستان در مراحل اولیه توسعه کسب و کار به کارآفرینان کمک می کنند. این برنامه های پشتیبانی به استارتاپ ها کمک می کند تا پتانسیل های کسب و کارشان را با جهانی شدن ارتقا بدهند.

شهردار ورشو در گفتگو با Euronews ذکر کرده است: «ورشو سعی می کند برندها و شرکتهای بزرگ را ترغیب به راه اندازی استارتاپ و شعبات در لهستان کند و در حل مشکلات پیش رو نیز آنها را یاری نماید. دلایل اصلی برای ورود به ورشو برای راه اندازی کسب و کار در چند سال پیش رو عبارت است از دسترسی مناسب به بازار، نیروی کار خوب و تحصیلکرده و زیرساخت مناسبی که در این شهر دارید و کیفیت زندگی را نیز بهبود می دهد.» ورشو همچنین از یکی از بزرگترین بازارهای صنعت مهمانداری و گردشگری تجاری در لهستان برخوردار است و در سال گذشته شش میلیون نفر از این شهر دیدن کردند.

ترجمه : موسسه رویای پارسیان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *