23 دانشگاه آلمانی در جمع 200 دانشگاه برتر جهان در سال 2020
23 دانشگاه آلمانی در جمع 200 دانشگاه برتر جهان در سال 2020
دسامبر 12, 2019
معرفی 5 دانشگاه برتر آلمان در سال 2020
معرفی 5 دانشگاه برتر آلمان در سال 2020
دسامبر 14, 2019



تدریس زبان انگلیسی در آلمان

هر آنچه باید برای پیدا کردن شغل تدریس زبان انگلیسی در آلمان بدانید

تدریس زبان انگلیسی یکی از پرطرفدارترین شغلها برای متقاضیان بین المللی است که وارد آلمان می شوند. اما آیا باید بتوانید آلمانی صحبت کنید؟ یا اینکه زبان انگلیسی حتما باید زبان مادری تان باشد؟ در ادامه جواب این سوالها را خواهید یافت.

برای تدریس زبان انگلیسی باید مدرک خاصی داشته باشم؟

در حالت ایده آل، بله. بهترین حالت این است که گواهی تدریس زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی (TEFL) یا CELTA یا TESOL را داشته باشید. برخی مراکز زبان فقط مدرک کارشناسی از متقاضیان تدریس می خواهند. اما برخی هم آنها را ملزم به داشتن مدرک TEFL می کنند،حتی اگر مدرک دانشگاهی در زمینه تدریس زبان داشته باشند.

آیا رقبای زیادی دارم؟

در شهرهای بزرگتری مانند برلین، متقاضیان بین المللی بسیاری برای تدریس زبان انگلیسی وجود دارد که بالتبع رقابت را سخت تر می کند. به همین علت است که داشتن مدارک تدریس می تواند به متقاضیان مزیت ببخشد. اما در شهرهای کوچکتر آلمان با تعداد مهاجران کمتر، یافتن شغل تدریس آسانتر است.

چه درآمدی می توانم از تدریس زبان انگلیسی در آلمان به دست آورم؟

بستگی به شرایط دارد، اینکه کجا کار کنید، چقدر تجربه و چه مدارک و گواهینامه هایی داشته باشید. در شهرهای بزرگی مثل برلین می توانید برای یک کلاس 90دقیقه ای درآمدی بین 30 تا 50 یورو به دست آورید. مراکز زبان نرخ های متفاوتی برای مدرسان دارند، اما اگر بتوانید در یک حوزه تخصصی (مانند انگلیسی برای کسب و کار) تدریس کنید، دستمزد بیشتری می توانید طلب کنید.

آیا حتما باید زبان انگلیسی زبان مادریم باشد؟

نه، اما بعضی اوقات شاگردان معلم بومی زبان انگلیسی را ترجیح می دهند. البته مزیت مدرسانی که انگلیسی زبان مادری شان نیست آن است که خودشان انگلیسی را یاد گرفته اند، بنابراین می توانند راهنماهای بهتری برای شاگردانشان باشند.

آیا باید بتوانم آلمانی صحبت کنم؟

نیازی به تسلط کامل به زبان آلمانی نیست، اما اگر بتوانید در حد مکالمه عادی از آن استفاده کنید، عالی است. توانایی صحبت به زبانهای دیگر، رزومه شما را برای مدارس و مراکز زبان جذاب تر می کند.

چنانچه مایلید بیشتر درباره اشتغال در آلمان بدانید، با ما تماس بگیرید.



نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *