نحوه نگارش انگیزه نامه
نحوه نگارش انگیزه نامه
ژوئن 11, 2020
رشد چشمگیر تعداد دانشجویان در کانادا
رشد چشمگیر تعداد دانشجویان در کانادا
نوامبر 1, 2020

جایگاه دانشگاه های چین در رتبه بندی دانشگاه های جهان

جایگاه بی سابقه دانشگاه های چین در رتبه بندی برترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۱

 

یک دانشگاه چینی برای اولین بار در تاریخ دانشگاه های چین در جدیدترین رتبه بندی معتبر دانشگاهی جهان Timer Higher Education به عنوان بیستمین دانشگاه برتر جهان انتخاب شد. دانشگاه Tsinghua در حال حاضر اولین دانشگاه آسیایی است که در جمع20 دانشگاه برتر جهان قرار دارد، در حالی که سه موسسه آموزش عالی چینی دیگر که در رتبه بندی های پیشین در گروه 201-300 قرار داشتند، اکنون به فهرست 100 دانشگاه برتر جهان راه یافته اند.

در جدیدترین رتبه بندی دانشگاهی معتبر Timer Higher Education برای سال ۲۰۲۱، هشت دانشگاه امریکایی به همراه دو موسسه از انگلستان 10 دانشگاه برتر جهان نام گرفته اند و دانشگاه آکسفورد نیز برای پنجمین سال متوالی در جایگاه اول جهان باقی مانده است. همچنین شش دانشگاه چین به جمع 100 دانشگاه برتر جهان صعود کرده اند که افزایش دو برابری نسبت به ۳ دانشگاه چینی در فهرست ۱۰۰ دانشگاه اول جهان در سال اخیر محسوب می شود.

جایگاه دانشگاه های چین

بعلاوه، برخی از دانشگاه های چین حتی از نظر کیفیت تحقیق از دانشگاه های رده متوسط آمریکا پیشی می گیرند. طی سالهای گذشته، چین تلاش کرده است با تصویب و پیاده سازی ابتکارات جدید و هوشمندانه ای مانند  “Double World-Class” دانشگاه های خود را به تلاش برای ارتقاء جایگاه خود در میان بهترین موسسات آموزش عالی جهان ترغیب کند. رقابت دانشگاه های چین در تحقیقات علمی در رتبه بندی جهانی در سال های اخیر به طرز چشمگیری بهبود یافته است.

در مجموع 1500 دانشگاه از 93 کشور و منطقه در رتبه بندی دانشگاه جهانی Times Higher Education 2021 قرار دارند. مقصود اصلی رتبه بندی دانشگاه های جهانی Times Higher Education ارزیابی دانشگاه ها در برخی از ارکان مهم ، از جمله تحقیق ، آموزش ، انتقال دانش و همچنین چشم انداز بین المللی است.

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در چین- سرزمین شگفتی ها و فرصتها- بدانید، با مشاوران خبره موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو به چین و عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *