شهر برلین آلمان
شهر برلین آلمان
ژانویه 14, 2021
شهر مونیخ آلمان
شهر مونیخ آلمان
ژانویه 14, 2021

درسدن | Dresden

شهر درسدن مرکز ایالت زاکسن در کشور آلمان است که به داشتن دانشگاه‌های برتر و میزبانی دفاتر صنایع فناورانه، معروف است. بسیاری از شرکت های بزرگ مانند سازندگان تراشه های AMD و Infineon یا شرکت الکترونیک ZMD، دفتر‌های خود را در درسدن مستقر کرده‌اند. این شهر همچنین دارای چندین تامین کننده قطعات صنعت خودرو و همچنین مرکز تولید معروفی به نام “کارخانه شفاف” یا همان “Transparent Factory” است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

شهر درسدن آلمان تقریباً در ۳۰ کیلومتری شمال مرز جمهوری چک، در حوزه رودخانه‌ای وسیعی در دره‌ی بالایی اِلبه (Elbe) واقع شده و مدت‌های مدیدی در میان مردم به زیبایی، آب و هوای خوب و موقعیت عالی تجاری شهرت داشته است. بعد از ویرانی در جنگ جهانی دوم و بعد از دهه‌ها رکود، تحت فرمانروایی کمونیست‌ها، شهر مانند ققنوسی از میان خاکسترهایش سر برافراشت و امروزه مدعی فرهنگ سرزنده و مناظر سرگرم کننده است.

درسدن یکی از شهرهای زیبای آلمان است که به عنوان جعبه جواهرِات آلمان نیز شناخته می‌شود. این شهر همچنین هر ساله تعداد زیادی توریست و دانشجوی بین‌المللی که قصد تحصیل در آلمان را دارند، به خود جذب می‌کند. درست است که درسدن، شهری بسیار زیبا است اما در پسِ این زیبایی، تجهیزات گسترده‌ای برای زندگی و تحصیل وجود دارد. درسدن همچنین شهری مهم در زمینه سیاست، اقتصاد، فرهنگ و آموزش بوده و دارای دانشگاه‌های برتری نظیر دانشگاه فنی درسدن است. دانشگاه فنی درسدن نیز دانشگاهی دولتی بوده که در سال ۲۰۲۰ دارای رتبه جهانی ۱۵۰-۱۰۱ در زمینه معماری است. این دانشگاه همچنین به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان و اروپا به شمار می‌آید. دانشکده معماری این دانشگاه شامل ۶ دپارتمان و ۱۴۱۰ نفر دانشجوی در حال تحصیل است.

آب و هوای درسدن

درسدن، شهری در شرق آلمان است که آب و هوای آن نسبتاً قاره‌ای ایست؛ بدین معنا که زمستان‌های شهر، سرد و رو به انجماد و تابستان‌هایش، گرم و معتدل است. این شهر دائما در معرض توده‌های هوای سرد و گرم قرار دارد و بنابراین هوا و درجه حرارت در درسدن، بسیار متغیر است. مثلا در طول ماه‌های گرم سال، یعنی از می تا آگوست، شاهد رعد و برق در آسمان خواهیم بود.

جاذبه های گردشگری درسدن

کلیسای فرائِن | Dresden Frauenkirche

کلیسای تماشایی فرائن، یکی از قابل توجه‌ترین پروژه‌های نوسازی در تمام آلمان به حساب می‌آید. این بنا که ساختش در سال ۱۷۴۳ تمام شد، یکی از زیباترین کلیساهای باروکی اروپا محسوب می‌شد. بعد از تخریب آن در بمباران سال ۱۹۴۵، ویرانه‌های آن برای استفاده در بازسازی بنا فهرست و نگهداری شد. بعد از اتحاد دوباره آلمان در سال ۱۹۹۰، برنامه‌های نوسازی به سرعت توسعه یافتند و زمانی که در سال ۲۰۰۵ این بنا دوباره بازگشایی شد، نزدیک به ۴۰۰۰ قطعه از سنگ‌های اصلی در آن استفاده شده بود. در بالای همه، و به نشانی از حسن نیت بین‌المللی، یک صلیب طلایی تهیه شده توسط انگلیس، که آن حجم از ویرانی را با بمباران به بار آورده بود قرار دارد. یکی از بخش‌های مهم بازدید از این کلیسا، رفتن به بالای گنبد با نماهایی از فضای داخلی با تزئینات غنی و همچنین میدان اصلی شهر است. سالانه حدود ۱۸۰ کنسرت و رویداد موسیقی در این کلیسای برگزار می‌شود.

کاخ زوئینگِر و زِمپربائو | Zwinger mit Semperbau

زوئینگر (یک مجموعه موزه که در کاخ باشکوه قرن هجدهم واقع شده) یکی از بهترین نمونه‌های معماری باروک در آلمان به حساب می‌آید. در کنار معماری تحسین برانگیز، اینجا به خاطر مجموعه‌ی چینی درسدن، ابزار آلات علمی در کابینه سلطنتی، ابزار آلات ریاضی و فیزیک و مجموعه فوق العاده‌ی هنری‌ اش نیز شهرت زیادی دارد. برخی دیگر از قسمت‌های برجسته و مهم، موزه جانورشناسی و موزه تاریخ با اسلحه‌هایی از قرون ۱۵ الی ۱۸ هستند.

میدان تئاتر و اپرای زِمپِر |‌ Theaterplatz and the Semperoper

میدان تئاتر، یکی از زیباترین میدان‌های عمومی آلمان به شمار می‌رود و شاهکارهای معماری متعددی را می‌توان در آن مشاهده کرد. در مرکز آن مجسمه پادشاه «جان» سوار بر اسب، متعلق به سال ۱۸۸۳ قرار دارد، در حالی که در قسمت غربی، اپرای زمپر واقع شده است. در سمت جنوب شرقی پاسدارخانه شهر قدیمی، ساخته شده در سال ۱۸۳۱ که بر اساس همتای برلینی خود طراحی شده به چشم می‌خورد. یکی دیگر از جاذبه‌های این میدان، کاخ باروکی تاشِنبرگ، متعلق به سال ۱۷۱۱ می‌باشد.

کلیسای جامع درسدن | The Catholic Court Church

این کلیسا، در سال ۱۷۵۵ ساخته و در سال ۱۹۸۰ عنوان کلیسای جامع به خود گرفت. این بنا که در انتهای پل رودخانه البه قرار دارد و پس از جنگ، تماماً مورد نوسازی قرار گرفت. از ویژگی‌های شاخص آن می‌توان به برج ۸۵.۵ متری و ۷۸ مجسمه‌ی آن قرار دارند اشاره کرد. شاخصه‌های قابل توجه داخلی نیز، میز خطابه حکاکی شده از سال ۱۷۲۲، تزئینات بالای محراب متعلق به سال ۱۷۵۱ و ارگ زیلبِرمان از سال ۱۷۵۳ هستند. در چهار مقبره زیرزمینی، بقایای بسیاری از شاهان و شاهزادگان زاکسنی و ظرفی حاوی قلب آگوستوس قرار دارند.

ایوان برول | Brühl’s Terrace

این مکان که به بالکن اروپا هم شناخته می‌شود، در قسمت استحکامات قدیمی شهر واقع شده و از سال ۱۸۱۴ به روی عموم بازگشایی شد. از بخش‌های قابل توجه آن می‌توان به گروه‌های مجسمه‌ای که روی پلکان صبح، ظهر، عصر و شب را نشان می‌دهند اشاره کرد و از بقایای بنای اصلی می‌توان فواره دلفین از سال ۱۷۴۹ را نام برد. کالج هنری ساخته شده در سال ۱۸۹۴ و یادمان موریتز، قدیمی‌ترین یادمان باقیمانده درسدن، نصب شده در سال ۱۵۵۳ از دیگر موارد قابل اهمیت اینجا هستند.

 

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *