شهر کن فرانسه
شهر کن فرانسه
ژانویه 6, 2021
شهر سنت مالو فرانسه
شهر سنت مالو فرانسه
ژانویه 7, 2021

دیژون |   Dijon

شهر دیژون فرانسه در شرق فرانسه و مرکز ایالت بورگوین و از جمله شهرهای مهم کشور فرانسه است؛ دیژون،. این شهر سبک های معماری متنوعی را از دوره های گذشته، از جمله کاپتیان، گوتیک و رنسانس حفظ کرده است؛ بسیاری از خانه های شهر، مربوط به قرن 18 و قبل از آن است. مرکز تاریخی شهر دیژون از 4 ژوئیه سال 2015 میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

شهر دیژون فرانسه بیش از هرچیز به خاطر سس خردلش مشهور است! متاسفانه بخش عمده خردل هایی که به اسم خردل دیژون در سرتاسر فرانسه و اروپا فروخته می شود اصل نیستند و واقعا متعلق به این شهرنیستند. علاوه بر این، شهر نانت به خاطر تاکستان ها و همین طور نمایشگاه بین المللی غذایش هم شهرت دارد که یکی از مهم ترین نمایشگاه های غذا در سرتاسر فرانسه است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

جاذبه های شهر دیژون

کاخ دوک ها (Ducal Palace)

یکی از جاذبه های دیژون که در مرکز تاریخی دیژون قرار گرفته و به شدت در میان بازدید کنندگان محبوب است، “کاخ دوکال” یا همان “کاخ دوک ها” است. این کاخ که در قرن هفدهم توسط معمار ورسای، “ژول هاردوئین-منصارت” نوسازی شد، نمونه ای از سبک نئوکلاسیک است. در این کاخ، موزه هنرهای زیبایی قرار گرفته و نمایشگاه هایی از آشپزخانه های سابق کاخ، اتاق های نگهبانی، سالن پذیرش و وجود دارد. این مجموعه  آثار هنری را در خود جای داده است. آثاری از شاهکارهای دوره رنسنانی ایتالیا، توسط تاتیان، وروئوس و لورنزو لوتو در این موزه دیده می شود.

 

کلیسای سنت بنیگن |  (Cathédrale Saint-Bénigne)

در مرکز تاریخی دیژون، یکی از بهترین نمونه های معماری گوتیک بورگوندی را خواهید دید. این کلیسا در سال های 1280 تا 1314، به “سنت بنینیوساختصاص داشت که در اواخر قرن دوم در دیژون به شهادت رسید. در این کلیسا، سه طبقه زیر زمین، مقبره سنت بنینیوس قرار گرفته که مورد بازدید بسیاری از مردمان جهان واقع شده است. در سالن ارگ این کلیسا، کنسرت های جذابی از مشهورترین نوازندگان برگزار می شود. همچنین موزه ای باستانی از آثار رومی و قرون وسطایی، در دل این کلیسا قرار گرفته است.

 

کلیسای نوتردام دیژون |Eglise Notre-Dame 

کلیسای نوتردام دیژون در بین سال های 1230 تا 1250 میلادی ساخته شده است.  این کلیسا دارای برج ساعت است و یکی از نماهای برجسته دیژون است. برج ساعت کلیسای نوتردام دیژون در سال 1382 بر روی آن نصب شده است و صدای ناقوس کلیسا، بسیار شنیدنی است. چهره زنی باکره که سیاه پوست است، در سمت راست عبادتگاه قرار گرفته و در قسمت بیرونی آن، جغدی وجود دارد که محل بعد از نوازش کردن جغد، باید آرزو کنید.

 

موزه زندگی بو رگوندی | Musée de la Vie Bourguignonne

این موزه یکی از بهترین مکان ها برای آشنایی با تاریخچه دیژون و فرهنگ منطقه بورگوندی است. در این موزه، لباس های سنتی قرن نوزدهم، اشیای قدیمی و سرامیک های فاشیانس قرن هفدهم که شامل بشقاب، پارچه، کوزه خردل می شود، با نقوش تزئینی، دور هم جمع شده اند. اسباب بازی های چوبی که در گذشته برای کودکان دیژونی ساخته شده است نیز، در این موزه قرار گرفته است.

 

صومعه چامپول | Chartreuse de Champmol

در خارج از مرکز تاریخی دیژون، صومعه ای قرار دارد که در قرن 19هم میلادی به یک بیمارستان تبدیل شد. این صومعه در سال 1383 توسط “دوک فیلیپ بولد” تاسیس شد. امروزه “چاه موسی” و “درب منجمد کلیسا” با ستون های تزئینی که دارد، صومعه چامپول را دیدنی تر کرده است.

 

 باغ گیاه شناسی ژاردین | Jardin de l’Arquebuse

در منطقه مدرن تری از دیژون که خارج از مرکز تاریخی دیژون قرار گرفته، باغ گیاه شناسی زیبایی را می بینید که زمین های وسیع آن، در آرامش طبیعت، غرق شده اند. در این باغ 3500 گونه گیاهی بومی و عجیب و غریب را خواهید دید.

 

هتل تاریخی وگ پارتیس

در قلب مرکز تاریخی دیژون، در نزدیکی کاخ دوکال، هتل “وُگ پارتیس” قرار گرفته که در سال 1614 برای “ایتن بوهیِر” مشاور پارلمان بورگوندی ساخته شده است. این هتل، مثال بدیعی از معماری کلاسیک رنسانس ایتالیایی است. ایوان ورودی بزرگ، حیاط تزئین شده و سقف های کاشی کاری شده که از الگوهای هندسی رنگارنگ در بورگوندی، از ویژگی های این هتل تاریخی است.

در شهر دیژون فرانسه، دیدنی های بسیار دیگری وجود دارد که زیبایی اش در مقالات نمی گنجد. برج فیلیپه لو، مرکز هنری کنسرسیوم، موزه مگنین و موزه رود و ده ها جاذبه دیگر، در این شهر وجود دارند که همگی تاریخ و فرهنگ دو هزارساله مردم دیژونی را به نمایش می گذارند. در این شهر کمتر با آثار مدرن مواجه خواهید شد. همچنین در دیژون تحصیلات، اهمیت بسیاری دارد از این رو چندین دانشگاه در آن تاسیس شده که از برترین دانشگاه هایش می توان به دانشگاه بورگوندی؛ دانشگاه ملی هنرهای زیبایی دیژون؛ و دانشگاه علوم پو پاریس اشاره کرد.

 

موسسه رویای پارسیان: عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور فرانسه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *