شهر لیون فرانسه
شهر لیون فرانسه
ژانویه 6, 2021
شهر بیاریتز فرانسه
شهر بیاریتز فرانسه
ژانویه 6, 2021

نانت|Nantes

شهر نانت فرانسه یکی دیگر از معروف ترین شهرهای فرانسه شهر نانت است که تاریخ پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. این شهر در طول قرن هفدهم بزرگ ترین شهر بندری در فرانسه و یکی از مراکز تجاری اصلی در منطقه است. امروزه شهر نانت در حدود ۳۰۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد و به دلیل سواحل زیبا، جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعددش در بین توریستی ترین شهرهای فرانسه قرار می گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید.

جاذبه های دیدنی نانت

نانت یکی از شهرهای جذاب و دیدنی فرانسه بوده و جاذبه ‌هایی رنگارنگ و متنوع را برای گردشگران فراهم کرده است.

لماشین دو لیل

«لِماشین دو لیل» (Les Machines de l’Ile) نتیجه یک پروژه هنری بی‌سابقه است که سازه‌هایی بزرگ و نوآورانه را در بر می‌گیرد که در تمام محوطه پراکنده شده‌اند. سازه‌هایی که می‌خواهند تصویر شهر را به صورت یک متروپل رویایی و فانتزی نشان بدهند. فیل بزرگ اولین ماشین نانت بود و الان تعداد زیادی ماشین دیگر شامل «مانتا ری» (Manta Ray) و مار دریایی نیز به آن‌ها اضافه شده‌اند. دو هنرمند به نام‌های «فرانسوا دولاروزیِر» (François Delarozière) و «پیر اورِفیس» (Pierre Orefice) این سازه ‌ها را در کارخانه‌های کشتی سازی سابق نانت، ساختند. این طراحی‌ها که مکانیزمی آشکار دارند، «دنیاهای اختراع شده» اثر ژول ورن و دنیای مکانیکی داوینچی را جان بخشیده‌اند.

باغ گیاه شناسی

باغ گیاه شناسی روزانه از ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر تا ساعت ۶ باز بوده و بزرگ‌ترین و زیباترین باغ گیاه شناسی نانت به شمار می‌رود. اینجا در قرن ۱۸ تأسیس شد و طی سال‌ها به لطف بذرهایی که کشتی رانان از سفرهای خارجی خود می‌آوردند، روز به روز غنی‌تر و کامل‌تر گردید. این باغ مساحتی بیش از ۷۰۰۰ هکتار را در بر گرفته و بیش از ۵۰۰ گونه گل شامل ماگنولیاهای زیبا و کاملیاهای رنگارنگ را شامل می‌شود. گشت و گذاری آرام در اینجا بهترین راه برای فاصله گرفتن از شلوغی شهر است. اخیراً یکی از درختان ماگنولیای این باغ جشن سیصد سالگی خود را گرفت.

کاخ دوک‌ های بریتنی

کاخ دوک‌ های بریتنی که در سال ۱۲۰۷ ساخته شده، یک قلعه بزرگ در مرکز نانت است که به عنوان محل استقرار دولتمردان بریتنی تا سال ۱۹۴۱ مورد استفاده قرار می‌گرفت. به مدت سیصد سال دوک‌های بریتنی از اینجا به عنوان اقامتگاه خود بهره می‌گرفتند. در سال ۱۸۶۲، قلعه جزو یادمان‌های تاریخی ملی ثبت شد و امروزه موزه تاریخ نانت در آن قرار دارد که شامل بیش از ۸۵۰ دست سازه است که میراث غنی و متنوع منطقه را منعکس می‌کنند. اینجا در واقع یک نمونه زیبا و عالی از معماری فرانسوی در قلب شهری شلوغ به حساب آمده و تماشای آن در شب خالی از لطف نیست زیرا نورپردازی‌های هیجان انگیزی روی آن صورت می‌گیرد که پیچیدگی معماری‌ و طراحی‌اش را دو چندان می‌کند.

کلیسای جامع سن پیر و سن پل

کلیسای جامع «سن پیر» و «سن پل» که به کلیسای جامع نانت هم شناخته می‌شود، در قرن ۱۵ ساخته شده و یک کلیسای رومن کاتولیک واقع در قلب شهر است. ساخت این بنا در سال ۱۸۹۱ بالاخره به پایان رسید و در کل حدود ۳۵۷ سال به طول انجامید. سبک آن گوتیکی بوده و بر روی محوطه یک کلیسای رومانسک قدیمی ساخته شد. طی جنگ جهانی دوم آسیب‌های شدیدی به کلیسا وارد شد و در دهه ۱۹۷۰ نیز آتش ویرانگری به جانش افتاد. در کنار تمام این حوادث تلخ تاریخی، می‌توانید از آرامش، افسون و زیبایی این محوطه تاریخی در مرکز شهر لذت ببرید.

باغ ژاپنی

این پارک افسونگر در کنار کانال قرار داشته و زیبایی محله «آنری باربوس» (Henri Barbusse) را دو چندان می‌کند. شاید اندازه آن خیلی بزرگ نباشد اما صلح و آرامشی وصف ناپذیر را در مرکز شلوغ شهر به شما می‌بخشد. حوضچه‌های درخشان زیادی در باغ ژاپنی وجود دارند که در راستای شبیه سازی منظره شرقی ساخته‌ شده‌اند. بهترین فصل دیدن پارک، بهار است زیرا شکوفه‌های گیلاس رنگارنگ باز شده و منظره‌ای خیره کننده می‌سازند. باید در باغ‌های صخره‌ای، آبشارها و گیاهانی چون بامبو، سرو، کاملیا و گل صد تومانی گردش کنید و از روزهای گرم نانت در یک پیک نیک در میان باغ زیبای ژاپنی لذت ببرید.

تئاتر گرالن

تئاتر «گرالن» (Graslin) در اواخر قرن ۱۸ ساخته شده و گنجایش ۸۲۲ نفر را دارد. طراحی آن به عهده معماری معروف به نام «مَتورَن کروسی» (Mathurin Crucy) بود. در سال ۱۷۸۸ ساخت سالن به پایان رسید و اندکی بعد از افتتاح گرفتار آتش سوزی ویرانگری شد. در سال ۱۸۱۱ دوباره این بنا را مورد بازسازی قرار دادند و در سال ۲۰۰۳ نیز دوباره اندکی آن را نوسازی کردند. سبک به کار رفته در آن ایتالیایی بوده و سر در ورودی با ۸ ستون امپراطوری عناصری از معماری رومی و یونانی را منعکس می‌کند. تندیسی که بالای هر ستون قرار گرفته نمادی از اساطیر یونانی بوده و با مهارت خاصی تراشیده شده است. اگر به دنبال یک اجرای اپرا یا تئاتر خوب بودید، حتماً این سالن را در فهرست خود جای دهید.

لو نید

«لو نید» (Le Nid) در طبقه سی و دوم برج «بروتانْی» (Bretagne)، یک آسمان خراش بلند در مرکز شهر نانت قرار دارد. معنی نام اینجا «آشیانه» بوده و مناظری پانورامیک و خیره کننده از شهر را می‌توانید از آن ببینید. این ساختمان محل قرارگیری پرنده‌ای عظیم است که گفته می‌شود نیمی از آن لک لک و نیمی دیگر حواصیل بوده و به آرامی شهر را زیر نظر دارد. طراحی داخلی این رستوران توجه شما را به خود جلب می‌کند زیرا بدن این پرنده به عنوان بخشی از بار عمل کرده و گردن و تخم‌هایی که گذاشته‌ نقش صندلی را دارند. سر زدن به این رستوران چه دنبال رفع عطش باشید یا بخواهید مناظر زیبایی را تماشا کنید، یک تجربه عالی خواهد بود.

موزه ژول ورن

موزه ژول ورن به صورت روزانه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر باز بوده و همانطور که از نامش پیداست، وقف نویسنده معروف فرانسوی متولد نانت شده است. این موزه در سال ۱۹۷۸ در سالگرد صد و پنجاهمین سالگرد تولد ورن به او تخصیص یافت و در سال ۲۰۰۵ مورد بازسازی قرار گرفت. اینجا شامل تعداد زیادی کتاب جذاب، نسخ خطی، اسناد، تصویرسازی‌ها و اشیایی متعلق به نویسنده می‌شود. راهنماهای صوتی تصویری متعددی بازدیدکنندگان را به قلب آثار ورن می‌برند.

موزه چاپ

این موزه با هدف به تصویر کشیدن روش‌های مختلف دستی، مکانیکی و تایپوگرافیک چاپ افتتاح شد و میراث غنی کتاب‌های چاپی و هنر گرافیکی را حفاظت می‌کند. راهنماهای با تجربه‌ای بازدیدکنندگان را هدایت کرده و ماشین‌های مختلفی را به آن‌ها نشان می‌دهند که هنوز هم کار می‌کنند. اغلب به طور منظم نمایشگاه‌هایی درباره نحوه ساخت کاغذ و چاپ و انیمیشن هم برگزار می‌شود. بازدید از اینجا تجربه‌ای تکرار ناپذیر است.

لو لیو اونیک

«لو لیو اونیک» (Le Lieu Unique) مرکز هنرهای معاصر نانت بوده و در سال ۲۰۰۰ در یک کارخانه بیسکوئیت سازی سابق افتتاح شد. نام اینجا خود گویای بی‌همتا بودن آن هست و در واقع هیچ شباهتی هم بین آن و سایر بناهای شهر نمی‌بینید. در اینجا هر چیزی از تئاتر گرفته تا رقص، از ادبیات تا معماری به نمایش در می‌آید و حتی اجراهای سیرک هم در آن برگزار می‌شود. این مجموعه هدف نمایش شهر نانت به عنوان یک منطقه هنری و تجربی را داشته و در این کار موفق هم شده است.

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *