شهر تولوز فرانسه
شهر تولوز فرانسه
ژانویه 6, 2021
شهر دیژون فرانسه
شهر دیژون فرانسه
ژانویه 6, 2021

کن| Cannes

تاریخچه شهر کن فرانسه

شهر کن فرانسه در جنوب شرقی فرانسه، در منطقه ای به نام خلیج ناپول قرار گرفته است، این شهر در حال حاضر بخشی از کلان شهر نیس به حساب می آید. مطابق با آمار سرشماری که در سال ۲۰۱۲ انجام شده جمعیت شهر کن در فرانسه حدود ۷۳ هزار نفر است که تا کنون این عدد تغییر کرده است

شهر کن فرانسه همیشه یک شهر پر زرق و برق و لوکس نبوده است و پیش از این، یک دهکده ماهیگیری کوچک در حاشیه دریای مدیترانه قرار داشته است. در قرن چهارم میلادی، این شهر به عنوان یک بندر تجاری کم کم اهمیت پیدا کرد و در سال ۴۱۰ میلادی، دو راهبه به نام‌های Honorat و Caprais در این منطقه یک صومعه احداث کردند و پس از چند سال کنترل این شهر را به دست گرفتند. اما رونق اقتصادی این شهر باعث شد تا دزدان دریایی سارازن (Saracens) به آن چشم داشته باشند. دزدان دریایی در سال ۸۹۱ به شهر کن فرانسه حمله کنند و تا انتهای قرن دهم آن را تحت سیطره داشته باشند.
اما راهبان توانستند مجددا حکمرانی بر شهر کن را بدست آورند و برای جلوگیری از سقوط مجدد شهر، یک دیوار دفاعی به دور شهر و چند برج مراقبت در بالای تپه شمالی شهر و جزیره‌های اطراف ساختند. اما در قرون بعدی، شهر کن فرانسه محل مناقشه حکومت‌های مختلف از جمله فرانسه، اسپانیا و انگلیس بود و میان این قدرت‌ها دست به دست شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

جشنواره های مختلف، جشنواره فیلم و جاذبه های گردشگری هویت ویژه ای به کن بخشیده اند. جشنواره فیلم کن برای همه آشناست. این شهر یک شعار  مشهور دارد که می گوید: «زندگی جشنواره است». بیشتر مردم برای جشنواره های مختلف کن به آن سفر می کنند. البته نباید سواحل کن را نیز از قلم انداخت. این سواحل را نخستین بار شرکت کوکو شانل عمومی کرد. در این سواحل می توانید انواع غذاهای گران قیمت را در هتل های شنی سفارش دهید.

 

دیدنی‌های شهر کن فرانسه

بلوار کرووازت | Boulevard de la Croisette

«بلوار کرووازِت» با ردیف‌های نخل زیبا، مرکز فعالیت گردشگران کن و یکی از مُد روز ترین خیابان‌های سواحل جنوب شرقی فرانسه است. در طول این بلوار، هتل‌های اصیل و با قدمتی مانند «هتل کارلتون» کن وجود دارند. این هتل یکی از مثال‌های برجسته طراحی معماری به سبک آرنوو فرانسه است که توسط «شارل دالما» (Charles Dalmas) طراحی شد. «بلوار کرووازت» در بندرگاه کشتی‌ها -جایی که کشتی دزدان دریایی (نپتون) در آن لنگر انداخته است- تمام می‌شود. این کشتی برای پس‌زمینه‌ی یک فیلم ماجراجویی ساخته شد. در بخش شرقی بلوار، پارک زیبای رُز و بندر بی‌نظیر «پیر کانتو» (Pierre Canto ) با ردیف کشتی‌های لوکسی که در آن لنگر انداخته‌اند، به چشم می‌خورد. طرفداران ورزش‌های آبی، شاید تمایل داشته باشند که به حوالی بندر «ساحل نخل» سر بزنند؛ جایی که یک مدرسه دریانوردی وجود دارد.

 

سوکه (بخش قدیمی شهر) | Le Suquet

این منطقه واقع شده در شیب‌های کوه «شووالیه» در بالای خلیج، یک دهکده اصیل ماهیگیری را به نمایش می‌گذارد. اینجا در یک محیط بسیار خوش‌منظرِ تپه‌ای، می‌توانید تصاویر منحصر به‌فرد و افسون‌گرِ دنیای قدیم را تماشا کنید. سوکه مقداری از فضا و جو قرون گذشته را در خود حفظ کرده است. گردشگران می‌توانند از محله‌ای بدون رفت و آمد با پله‌های باریک، حیاط‌های جذاب و بقایای تاریخی مانند دیوارهای قدیمی را ببینند و مشعوف شوند. در قلب سوکه کلیسایی قدیمی و برج دیدبانی کوه شووالیه متعلق به قرن ۱۱ قرار دارد. در بالای این برج دیدبانی منظره‌ای فراخ و وسیع از خلیج و ساحل را هدیه خواهید گرفت. در این منطقه خیابان‌های متعددی با بوتیک‌ها و مغازه‌های گوناگون برای خرید کردن چشم انتظار گردشگرانند.

 

جشنواره فیلم کن | Festival de Cannes

یکی از باشکوه‌ترین رویدادهای این منطقه، جشنواره فیلم کن بوده که زرق و برق چهره‌های مشهور سینمایی را به کن می‌آورد. فرش قرمز قطعاً یکی از بزرگ‌ترین لحظات سال در کن و یکی از برترین جاذبه‌های توریستی این شهر است. این جشنواره، ستاره‌های سینما و فیلم سازانی از سراسر دنیا را به همراه طرفداران و خبرنگاران به این نقطه می‌کشاند. در اصل این رویداد برای رقابت با جشنواره فیلم ونیز تأسیس شد. امروزه جشنواره فیلم کن برای شناسایی، حمایت و معرفی فیلم‌هایی عالی شهرت جهانی دارد.

 

کاخ فستیوال‌ ها و کنگره‌ ها | Palais des Festivals et des Congrès

این کاخ، محل برگزاری باشکوه‌ترین رویدادهای فرش قرمز منطقه است. این بنا که توسط معماران به نام، بِنِت (Bennett) و دروئه (Druet) طراحی شد در سال ۱۹۸۲ کامل شده و برای رویدادها، کنفرانس‌ها و جشنواره‌ها در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه جشنواره فیلم، این ساختمان میزبان اجلاس G20، شوی تجارت بین المللی موسیقی «MIDEM» و رویدادهای بازار جهانی برنامه‌های تلویزیونی نیز می‌شود. این کاخ، ۲۵۰۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی داشته و دارای اتاق‌ها و سالن‌های اجتماع مجهز به سیستم‌های نوری و صوتی پیشرفته است. از سال ۲۰۰۹ این ساختمان به‌طور کامل مدرنیزه و به تمام سیستم‌ها و دستگاه‌های لازم مجهز شده است.

 

نوتردام اِسپِرانس | Notre-Dame de l’Espérance

این کلیسا که مهم‌ترین کلیسای کن محسوب می‌شود در قرن ۱۶ ساخته شده و یک مَدونای قرن هفدهمی قابل توجه در محراب بلندش دارد. بازدیدکنندگان هنگام ورود به کلیسا با فضای داخلی صلح‌آمیز و ارتفاعات گنبد گوتیکی‌اش تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این بنا همچنین ترکیبی از سبک‌های مختلف معماری، مانند رواق رنسانسی به علاوه اَرگی متعلق به ۱۸۵۷ است. همچنین گورستانی قدیمی که تاریخش به قرن ۱۶ برمی‌گردد نیز در اینجا وجود دارد. در طی جنگ جهانی دوم، این کلیسا به‌طور موقت به‌عنوان بیمارستان استفاده می‌شده و هنوز هم برای پرستش و اعمال مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

موزه‌ کَسْتر | Musée de la Castre

این موزه که بر بلندای تپه‌ای مشرف به خلیج کن واقع شده، در ایام قدیم، صومعه‌ای قرون وسطایی بوده که امروزه در میان بناهای تاریخی قرار گرفته است. این محوطه محصور شده با باغ‌های مدیترانه‌ای، مناظر شگفت و منحصر به‌فردی از خط ساحلی و دریا را به رخ می‌کشد. این موزه مجموعه‌ای عالی از عتیقه‌های مدیترانه‌ای، هنر بدوی پیشاکلمبی و نقاشی‌های قرن نوزدهمی است. اتاق‌های کوچک متعددی نیز شامل اشیاء هنری غریبی از اقیانوسیه و هیمالیا در این موزه وجود دارد. همچنین می‌توان مجموعه‌ای وسیع از آلات موسیقی سراسر جهان را نیز در اینجا مشاهده کرد. شما می‌توانید به بالای برج قرن دوازدهمیِ این بنا رفته و نمایی ۳۶۰ درجه از کن و اطرافش را تماشا کنید.

 

سواحل عمومی | Public Beaches

کن برای سواحل ماسه‌ای با مناظر زیبایش شهرت داشته و آب‌های آرام مدیترانه‌ای‌اش برای آبتنی بسیار مناسب هستند. در کل حدود ۷ کیلومتر ساحل با امکانات متعدد در کن وجود دارد که برای گردشگران بسیار جذاب است. در حالی که بسیاری از این سواحل جزء املاک خصوصی بوده و متعلق به هتل‌ها هستند، قسمت‌های بزرگی هم برای استفاده‌ی عموم درنظر گرفته شده است. این سواحل مبلغ اندکی بین ۴ تا ۷ یورو برای استفاده از صندلی‌ها و سایبان‌ها شما را شارژ می‌کنند و ساعت استفاده در فصل توریستی بین 8:30 تا 18:30 است.

 

سواحل خصوصی | Private Beaches

کن دارای سواحل خصوصی مجلل نیز هست که هزینه ورودی آن‌ها حدود ۱۲ تا ۱۸ یورو درنظر گرفته شده. معروف‌ترین این سواحل خصوصی، «میدی پلاژ» با رستورانی عالی در کنار آب است که غذاهای مخصوص منطقه و غذاهای دریایی سرو می‌کند. سایر سواحل خصوصی مشهور کن، «بل پلاژ» و «رویال پلاژ» هستند که هر دو در بلوار کرووازت قرار دارند.

 

بندر قدیمی | Vieux Port

نشان بی‌بدیل منظره‌ی مدیترانه‌ای کن، بندر قدیمی است که در زیر محله تاریخی سوکه قرار گرفته. بندر قدیمی که همچنین به بندر شماره یک کن شهرت دارد، در نزدیکی ایستگاه راه‌آهن «ماریتین» واقع شده است. در شمال این بندرگاه خیابان‌های زیبای آزادی قرار دارند که گذرهایی باریک و قدیمی با ردیفی از درختان چنار هستند. هر روز صبح بازار رنگارنگ گل و گیاه در این نقطه برپا می‌شود.

 

کالیفرنیا | La Californie

این منطقه دوست داشتنی و زیبای کن، مثالی بی‌بدیل از مناظر باشکوه سواحل جنوب شرقی فرانسه است. ویلاهای زیبا و مجلل با باغ‌های سرسبز و درختان نخل محصور شده‌اند. این منطقه افسونگر، مکانی فوق العاده برای یک گشت و گذار عصرگاهی آرام است. پیکاسو نیز که مسحور زیبایی این منطقه شده بود برای مدتی در این حوالی زندگی می‌کرد. یکی از بناهایی که در اینجا بسیار ارزش دیدن دارد، کلیسای روسی در بلوار الکساندر است.

 

کلیسای بِلینی | Chapelle Bellini

این کلیسا در ۱۸۹۴ توسط «کنت ویتالی» ساخته شد و زمانی بخشی از ویلایی به سبک فلورانسی و در یک پارک واقع شده بود. این بنا شاخصه‌هایی ایتالیایی باروکی دارد و دارای یک برج ساعت بسیار تحسین برانگیز و پلکانی چوبی در داخل می‌باشد. کلیسای بلینی در ۱۹۵۳ توسط هنرمندی به نام «امانوئل بلینی» خریداری شد و به‌عنوان آتلیه وی مورد استفاده قرار گرفت. این مکان امروزه به‌عنوان محلی برای نمایش آثار او در استودیوی خودش استفاده می‌شود.

 

موزه مالمِزون | La Malmaison Museum

مالمزون در گراند هتل در سال ۱۸۶۳ ساخته و در ۱۹۷۰ به موزه تبدیل شد. این موزه‌ی کوچک بازدیدکنندگان را به اکتشاف هیجان‌انگیزی در هنر معاصر دعوت می‌کند. اینجا میزبان نمایشگاه‌های موقت و همچنین نمایشگاه‌های بزرگ سالانه می‌شود. از مجموعه‌های برجسته این موزه می‌توان به نمایشگاه آثار پیکاسو، سزان و میرو اشاره کرد.

 

موسسه رویای پارسیان: عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

همراه شما در کشور فرانسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *