ارزش افزوده کار پاره وقت
ارزش افزوده کار پاره وقت
فوریه 3, 2021
تسهیلات جدید دولت کانادا برای اجازه کار
تسهیلات جدید دولت کانادا برای اجازه کار
فوریه 4, 2021

همکاری دانشگاه های آلمان و بریتانیا

چراغ سبز دانشگاه های آلمان و بریتانیا برای تضمین همکاری پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

 

پس از کناره گیری بریتانیا از اتحادیه اروپا، Peter-Andre Alt – ریاست کنفرانس روسای دانشگاه های آلمانی (HRK)- خاطر نشان کرد که این تصمیم نقطه انقلابی در همکاری بین دانشگاه های بریتانیا و آلمان خواهد بود.

به گفته وی، خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تهدیدی جدی برای همکاری بین دانشگاه های بریتانیا و اروپا محسوب می شود که تصمیم دولت بریتانیا بر عدم مشارکت در برنامه موبیلیتی اروپا – Erasmus+ نیز این گمانه زنی ها را جدی تر از قبل کرده است. با این حال تصمیم گیری مشترک دو کشور مبنی بر همکاری های دانشگاهی بین بریتانیا و آلمان از آینده نویدبخش مبادلات دانشگاهی بین این دو کشور که جزو چهار کشور شماره ۱ پرطرفدار جهان برای دانشجویان بین المللی می باشد.

از ژوئن ۲۰۱۶ تاکنون، پس از رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، انجمن HRK همراه با سازمانهای علمی بریتانیایی بر تداوم روابط خوب بین دانشگاه های آلمان و بریتانیا تاکید داشته اند. در اواخر دسامبر ۲۰۲۰ نیز دولت محاظفه کار بندن اعلام کرد که بریتانیا به مشارکت در برنامه موبیلیتی دانشجویی Erasmus+ پایان خواهد داد اما در برنامه های دیگری همچون برنامه فاند تحقیقاتی Horizon Europe همچنان مشارکت خواهد داشت.

در حال حاضر، ۲۴۸ دانشگاه آلمانی دارای بیش از ۱۶۰۰ معاهده همکاری با دانشگاه ها و موسسات دانشگاهی بریتانیایی می باشند که برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های آلمانی فرصت تحصیل و پژوهش در دو کشور برتر در بافت اروپا و جهان فراهم می نماید.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در آلمان- سرزمین فرصتها- بدانید، با مشاوران خبره موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو به آلمان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *