قبولی در آزمون آیمت
قبولی در آزمون آیمت
آگوست 24, 2021
ازمون جی آر ای
آزمون جی آر ای
سپتامبر 2, 2021

راه های مهاجرت به کانادا

 

معرفی شرایط و هزینه های بهترین راههای مهاجرت به کانادا در 2021

 

همه چیز درباره روش های مهاجرت به کانادا

یکی از بزرگترین چالش های مهاجرت به کانادا این است که، من از چه روشی می توانم به کانادا مهاجرت کنم و روش هایی که برای رفتن به کانادا وجود دارد چیست؟ شاید شما هم جزو کسانی باشید که می خواهید اقامت کانادا بگیرید. در این مقاله به شما 10 روش اصلی مهاجرت به کشور کانادا را معرفی می کنیم. البته لازم به ذکر است که، بیش 70 روش برای مهاجرت به این کشور وجود دارد؛ که ما فقط به مهمترین و رایج ترین آن ها در این مقاله اشاره کرده ایم.

خیلی از افرادی که می خواهند مهاجرت کنند در قدم اول نمی دانند کدام روش مهاجرتی، برای آن ها مناسب بوده و می توانند به چه روشی برای دریافت اقامت کانادا اقدام کنند. ما در پاسخ به فرم های ارزیابی به شما کمک می کنیم تا بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب کرده و با خیالی آسوده مسیری درست با شرایط خود انتخاب نمایید.

 

طبق اخبار رسمی سایت اداره مهاجرت؛ کانادا در نظر دارد از 401،000 نفر ساکن دائمی جدید در سال 2021 ، 411،000 نفر در سال 2022 و 421،000 نفر در سال 2023 استقبال کند. یعنی بیش از 1 میلیون و دویست هزار نفر، می توانند در برنامه های مهاجرتی مختلف در سه سال آینده، به کانادا مهاجرت کنند. این اثبات کننده آن است که کانادا، بسیار مهاجر پذیر است.

 

ما در کنار شما خواهیم بود تا بهترین راه مهاجرت را انتخاب کنید.

 

مهاجرت به کانادا

 

ظرفیت برنامه های مهاجرتی، در سه سال آینده کانادا:

مهارت عالی فدرال Federal High Skilled

سال 2021: 108500 نفر

سال 2022: 110500 نفر

سال 2023: 113750 نفر

تجارت فدرال Federal Business

سال 2021: 1000 نفر

سال 2022: 1000 نفر

سال 2023: 1000 نفر

برنامه آزمایشی اقتصادی Economic Pilots

سال 2021: 8500 نفر

سال 2022: 10000 نفر

سال 2023: 10250 نفر

برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک  Atlantic Immigration Pilot Program

سال 2021: 6000 نفر

سال 2022: 6250 نفر

سال 2023: 6500 نفر

برنامه نامزدی استانی Provincial Nominee Program

سال 2021: 80800 نفر

سال 2022: 81500 نفر

سال 2023: 83000 نفر

اسپانسر همسران و فرزندان Spouses, Partners and Children

سال 2021: 80000 نفر

سال 2022: 80000 نفر

سال 2023: 81000 نفر

اسپانسر والدین Parents and Grandparents

سال 2021: 23500 نفر

سال 2022: 23500 نفر

سال 2023: 23500 نفر

کل پناهندگان و افراد تحت حمایت کانادا Total Refugees and Protected Persons

سال 2021: 59500 نفر

سال 2022: 60500 نفر

سال 2023: 61500 نفر

بشردوستانه و سایر موارد Total Humanitarian & Compassionate and Other

سال 2021: 5500 نفر

سال 2022: 5500 نفر

سال 2023: 6000 نفر

منبعcanada.ca

 

سوالات مربوط به مهاجرت کانادا:

مهاجرت به کانادا یکی از جذاب ترین گزینه ها در میان کشور های دنیا برای مهاجرت است، که البته با در نظر گرفتن شرایط مطلوب زندگی و بستر پیشرفت کانادا کاملا توجیه پذیر است. کانادا نه تنها یک کشور فوق پیش رفته دارای اقتصاد روبه رشد و با المان هایی ایده آل برای زندگی است بلکه رتبه اول کیفیت آموزشی را در سیستم تحصیلات خود دارد، بنابراین جای تعجب نیست که 99 درصد افراد این کشور با سواد هستند و همواره از سراسر دنیا درخواست های زیادی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد. اما برای مهاجرت به کانادا چه راه هایی وجود دارد؟ کدام راه موجود مهاجرتی مناسب شرایط شماست؟ اصلا از طریق چه روش هایی میتوان سریع تر و امن تر به کانادا مهاجرت کرد؟ ارزانترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ بهترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟ چند روش مهاجرتی کانادا وجود دارد؟

 

بهترین روشهای مهاجرت به کانادا :

  • مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت یا owner operator :

این برنامه مهاجرتی کانادا در خصوص افرادیست که میخواهند بیزینسی را در کانادا راه اندازی کرده و یا خریداری کنند.

حسن این برنامه مهاجرتی کانادا این است که مانند برنامه های کارآفرینی استانی به حجم سرمایه خاصی نیاز ندارد بسته به نوع بیزینس بسیار متفاوت است، الزامی برای ارائه مدرک زبان ندارید و کل برنامه می تواند در کمتر از یک سال انجام شود و …

 

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق برنامه ثبت شرکت یا owner operator

مرحله اول: باید شرایط شما توسط موسسه ارزیابی گردد. (مراجعه به صفحه فرمهای ارزیابی رایگان)

مرحله دوم: جمع آوری مدارک و برگذاری جلسات توجیهی.

مرحله سوم: تحقیق بازار مربوط به کانادا برای راه اندازی بیزینس.

مرحله چهارم: تهیه بیزینس پلن باتوجه به مشخصات متقاضی و شهر انتخابی کانادا.

مرحله پنجم: ثبت در اداره مهاجرت کانادا با نامه دفاعی وکیل مهاجرت.

مرحله ششم: تاییدیه اداره کار برای دریافت ویزای کار متقاضی ( LMIA مثبت).

مرحله هفتم: دریافت ویزای کار کانادا.

 هزینه ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت شرکت در کانادا بسته به محل انتخابی و نوع تجارتی که انتخاب می کنید متفاوت است. فرد متقاضی می تواند شرکت خود را به صورت فدرالی، منطقه ایی و استانی انتخاب کند که هزینه هر کدام متفاوت است. برای اطلاع دقیق از هزینه ها می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید اما به طور کلی می توان گفت هزینه ثبت و راه اندازی شرکت در کانادا بیش 70 هزار دلار است.

 

مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ ویزا

 

  • مهاجرت به کانادا از طریق استارتاپ ویزا

در این روش مهاجرتی کانادا، باید یک ایده یا بیزینس پلن نوین برای کسب درآمد به کانادا نشان دهید که بتواند در کانادا پول ساز باشد. این ایده استارتاپی باید مورد تایید یکی از مراکز رشد بیزینس مورد تایید کانادا قرار گیرد تا بتوانید برای اقامت کانادا درخواست دهید. در این روش مهاجرتی شما با داشتن اقامت دائم به کانادا می روید و همچنین حداکثر 5 خانواده میتوانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند.

هزینه ایجاد استارتاپ در کانادا

در صورتی که می خواهید از طریق استارتاپ به کانادا مهاجرت کنید ابتدا باید حمایت از یکی از سازمان های این کشور را دریافت کنید. اگر حمایت شما توسط venture capital fund باشد شما به 200 هزار دلار سرمایه برای این روش نیاز دارید، که این شرکتها تامین میکنن. اگر شما توسط angel investor group حمایت شوید به 75 هزار دلار نیاز دارید و اگر business incubator انتخاب شوید به هزینه اولیه نیازی ندارید و فقط باید در برنامه ها شرکت کرده و قبول شوید. البته هزینه های دولوپ یک بیزینس استارتاپی بر عهده خود شماست که بتوانید تاییده این شرکتها را دریافت کنید.

 

  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی

در روش مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، شما و خانواده تان با سرمایه گذاری اموالتان در کانادا بدون نیاز به مدرک تحصیلی خاصی اقامت دائم را بدست می آوردید که فعلا برای سرمایه گذاری فقط میتوان از طریق کبک کانادا اقدام کرد. البته برای مهاجرت از طرق مشابه این روش می توانید از گزینه های کار آفرینی فدرال و استانی، استارتاپ ویزا، owner operator و خود اشتغالی  برای مهاجرت به کانادا استفاده کنید.

سرمایه گذاری یا کارآفرینی در کانادا اگر با برنامه ریزی دقیقی انجام شود می تواند یکی از بهترین روشهای مهاجرتی کانادا باشد، اما متاسفانه به دلیل اطلاعات کم عموم درباره برنامه های مهاجرتی کانادا بسیاری از شرکتها و افرادی که دارای لایسنس رسمی از کانادا نیستند، به این حیطه ورود کرده و مشکلات فراونی را ایجاد می کنند.

یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در کانادا، دریافت اقامت کانادا از طریق کارآفرینی نیوبرانزویک است، که در حال حاضر تنها برنامه کارآفرینی است که قبل از ورود به کانادا اقامت دائم دریافت خواهید کرد!

 

لطفا توجه داشته باشید که؛ قرارداد شما، از نظر دولت و اداره مهاجرت کانادا، زمانی معتبر خواهد بود که، طرف قرارداد شما، وکیل رسمی مهاجرت کانادا باشد و ایشان قرارداد را امضا کنند، نه نماینده، نه آژانس هواپیمایی، نه وکیل دادگستری، نه ….

 

هزینه مورد نیاز برای کارآفرینی در کانادا

در این روش هزینه سرمایه گذاری در هر ایالت متفاوت است و بین 150 هزار دلار تا 800 هزار دلار متغیر است که بخش از این مبلغ برای سرمایه گذاری استفاده شده و مبلغ اصلی برای اثبات دارایی است. برای مثال در صورتی که قصد سرمایه گذاری در تورنتو را دارید باید 800 هزار دلار سرمایه اولیه داشته که 600 دلار آن را سرمایه گذاری کنید.

 

اکسپرس اینتری کانادا

 

  • مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری:

این سیستم سریعترین و ارزان ترین راه مهاجرت به کانادا محسوب می شود، اما به هیچ عنوان کسب امتیازات لازمه در آن آسان نیست. معمولا در این سیستم امتیاز بندی، اگر جاب آفر از کانادا ندارید یا تجربه کار کانادایی ندارید، باید تحصیلات شما فوق لیسانس به بالا باشد. نمره آیتلس 7.5 به بالا داشته باشید سن شما بین 19 تا 29 سال باشد و حواقل 3 سال سابقه کار قابل اثبات داشته باشید.

هزینه های اکسپرس اینتری در کانادا

هزینه اپلیکیشن فی در این روش برابر با 550 دلار برای فرد متقاضی و همین مبلغ برای همسر وی است؛ در صورتی که فرد فرزند کمتر از 22 سال داشته باشد این مبلغ به 150 دلار تغییر می کند. البته هزینه های تست زبان، ارزیابی مدرک تحصیلی و ترجمه مدارک نیز وجود دارد که برای هر فرد ممکن است متغیر باشد.

 

برنامه های استانی کانادا

 

هر استان از کشور کانادا به جز استان کبک که سیستم مهاجرتی متفاوتی دارد، بنا به نیازمندی های خود شرایط ویژه ای  برای پذیرش مهاجران خود را دارد. برای شرکت در این برنامه های مهاجرتی که البته جزو سریع ترین روش های مهاجرت به کانادا هم هست، بهتر است از طریق همان اکسپرس اینتری اقدام کنید. برای مثال در استان نووا اسکوشیا برنامه ی مهاجرتی اش ارسال دعوت نامه برای افراد تحصیل کرده ای که سابقه ی کاری بیشتر از یک سال را دارند و بالاترین امتیاز ها را کسب کرده اند، آن هم بدون نیاز به دعوت کارفرما می باشد که البته این روش هم پر طرفدار است و هم تنها در مدت کوتاهی در سیستم اکسپرس اینتری قابل ثبت می باشد.

هزینه برنامه های استانی کانادا

هزینه های مربوط به مهاجرت از طریق برنامه های استانی شامل موارد مختلفی مانند چکاپ پزشکی؛ حق اقامت و… است اما به طور کلی می توان گفت هزینه این روش بین 1790 دلار کانادا تا 1840 دلار کانادا متفاوت خواهد بود.

 

  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استان کبک 

استان کبک به طور کلی 3 برنامه برای پذیرش مهاجر دارد که شامل حرفه و تخصص برای کبک، کار آفرینی برای کبک و خود اشتغالی در کبک می شود. برنامه سرمایه گذاری کبک نیز در بین سرمایه داران بسیار پرد طرفدار است. سیستم امتیاز بندی کبک از سیستم اکسپری اینتری کانادا کاملا مجزا بوده و قوانین خاص خود را دارد. البته کبک متاسفانه در این باره خوب عمل نکرده و در طول تاریخ 2 بار تمامی متقاضیان نیروی متخصص که ابراز علاقه مندی در کبک داشته اند را کنسل کرده است!

به طور کلی بجز برنامه سرمایه گذاری کبک و تحصیل در کبک، با توجه به سابقه بد این استان نمیتوانید برای مهاجرت به این استان خاطر جمع باشید!

 

  • مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیب

افرادی که اقامت دائم کانادا دارند یا شهروند کانادایی هستند، از طریق اسپانسرشیپ میتوانند والدین خود یا همسر خود را اسپانسر کنند که آنها همه بتوانند به کانادا مهاجرت کنند.

برای اقدام به مهاجرت به کانادا از این طریق، باید یکی از خویشاوندان درجه اول خانواده ی شما در کانادا مقیم باشند، که توانایی ارائه تعهد حمایت از شما را به دولت داشته باشند. لازم به ذکر است در این روش تمام هزینه های مالی شما به عهده ی فرد خویشاوند شماست و دولت تعهدی در قبال هزینه های زندگی و مسکن شما ندارد. با توجه به این شرایط برای دریافت موافقت مهاجرت به کانادا از طریق خوشاوندی می توانید از میان گزینه های مهاجرت خویشاوندی فدرال، استان کبک و همین طور شرایط موجود در پذیرش استان ها استفاده کنید.

هزینه های مربوط به پروسه اسپانسرشیب کانادا

هزینه های مربوط به این روش کاملا متفاوت است و نمی توان مقداری را مشخص گفت. این هزینه به مواردی مانند سن افراد، نسبت افراد با شما و این چنین مواردی متفاوت است و همچنین در پروسه درخواست در این روش هزینه هایی مانند حق اقامت دائم نیز در هزینه کلی تاثیر گذار خواهند بود.

 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

 

8- مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

یکی از متداول ترین راههای مهاجرتی کانادا تحصیل در مراکز آموزشی کانادا سپس دریافت اقامت دائم کاناداست. تحصیل در کانادا یکی از راه های مهاجرت به این کشور را بسیار هموار کرده و شانس شما را برای دریافت اقامت دائم کانادا افزایش می دهد.

26 دانشگاه این کشور در بالاترین رتبه بندی علمی دانشگاه های جهان قرار دارند لذا مهاجرت به کانادا برای تحصیل یکی از مطلوب ترین شریط تحصیلی در دنیا به شما می رود. اگر متمایل به کسب اقامت دائم در کانادا باشید پس از دوران تحصیل می توانید در خواست مهاجرت به کانادا را از روش کار و یا سرمایه گذاری یا در برخی استان ها و رشته های خاص بدون سابقه کار مطرح کنید. شرط دریافت پذیرش تحصیلی در کانادا دارا بودن معدل کل و نمره ی بالا در دروس تخصصی رشته تان نیست، خبر خوب اینکه در بسیاری از مراکز آموزشی کانادا ملزم به ارائه مدرک زبان هم نیستید (البته در حال حاضر ارائه مدرک زبان معادل با آیلتس 6.5 به بالا، بسیار در شانس ویزای تحصیلی کانادا تاثیر گذار است) .همچنین شما باید از توانایی مالی خوبی هم برای تامین هزینه های خود برخوردار باشید.

لازم به ذکر است که در برخی از ایالت های کانادا مهاجرت از طریق تحصیل حتی بدون مدرک زبان نیز امکان پذیر است به صورتی که دوره های زبان آموزی را در همان کانادا گذرانده سپس اقدام به درخواست ویزای تحصیلی می نمایید.

در صورتی که در انتخاب رشته و مرکز آموزی خود دقت کافی داشته باشید می توانید براحتی پس از فارغ التحصیلی در کانادا مشغول به کار شوید. بسیار دقت داشته باشید که رشته ای که در آن تحصیل می کنید مورد نیاز همان استان باشد و اینکه شانس کار بعد از تحصیل در آن استان را دارد یا خیر. نکته بعدی اینکه آیا اجازه کار بعد از تحصیل پس از گذراندن این دوره را دارید یا خیر.

 

هزینه های مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

هزینه تقاضای صدور و ویزای تحصیلی برای هر نفر 150 دلار کانادا، هزینه مجوز تحصیلی 150 دلار و هزینه تبدیل وضعیت به دانشجو 200 دلار است. همچنین هزینه های مربوط به دانشگاه بر اساس دانشگاه، مقطع تحصیلی و رشته انتخابی نیز متفاوت خواهد بود.

 

9- مهاجرت به کانادا از طریق روش خود اشتغالی:

روش مهاجرتی خود اشتغالی کانادا برای ورزشکاران و هنرمندان ارائه می گردد و کسانی که به نوعی بیزینس مرتبط با این دو حیطه را دارند. در این روش نیازی به سرمایه آنچنانی نیست، حتی به مدرک زبان قوی ای نیازی ندارید و ملزم به ایجاد شغل برای دیگران نیستید. البته باید دقت داشته باشید، سخت گیری بسیاری در این حیطه از سوی افسران ویزای کانادا حکم فرماست.

هزینه مهاجرت از طریق خود اشتغالی به کانادا

برای این روش فرد نیاز به 10000 دلار کانادا برای اثبات تمکن مالی دارد؛ همچنین فرد باید به اندازه ایی دارایی داشته باشد تا بتواند حداقل 6 ماه از آن برای خرج و مخارج خود استفاده کند. سایر هزینه هایی که در این روش باید در نظر گرفت شامل هزینه حق اقامت دائم، هزینه های بیرومتریک، هزینه پردازش اطلاعات فرد و همراهانش است؛ هزینه بیزینس پلن هم بسته به نوع بیزینس بسیار می تواند متفاوت باشد.

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت به CANADA برای خود اشتغالی

  • فرد متقاضی نباید سوء پیشینه داشته باشد و همچنین باید از سلامت جسمی و روحی مناسبی برخوردار باشد.
  • فرد باید در 5 سال گذشته حداقل 2 سال سابقه فعالیت در حوزه کاری خود داشته باشد.
  • فرد باید حداقل 30 هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشد.
  • فرد متقاضی باید حداقل 35 امتیاز از جدول امتیاز بندی را کسب کرده باشد.

 

10- مهاجرت به کانادا از طریق پیشنهاد شغلی:

اگر در کانادا کارفرمایی که شرایط لازم را برای استخدام یک فرد خارجی را داشته باشد به شما جاب آفر یا پیشنهاد کاری دهد و به زبان ساده به اداره مهاجرت کانادا اثبات کند که به وجود شما نیاز دارد و شخصی را در کانادا مانند شما پیدا نکرده است آن وقت میتوانید با داشتن جاب آفر و LMIA معتبر درخواست مهاجرت به کانادا داشته باشید.

هزینه مهاجرت از طریق پیشنهاد شغلی به کانادا

برای اخذ جاب آفر افراد نیازی به اثبات تمکن مالی ندارند پس از این موضوع هزینه هایی که در این روش پرداخت می شود شامل هزینه انگشت نگاری، ارزیابی مدارک و هزینه های مربوط به ویزای کار است. البته این روش اصلا ساده نیست و به راحتی نمی توان یک کارفرما را برای اهدای جاب آفر به یک خارجی قانع کرد.

 

مهاجرت به کانادا برای افراد هنرمندان و ورزشکاران

 

توضیحات بیشتر درباره راه های مهاجرت به کانادا برای افراد هنرمندان و ورزشکاران

یکی از راه های مهاجرت به کانادا برای هنرمندان و یا ورزشکاران از طریق ویزای خود اشتغالی است؛ خود اشتغالی به سه دسته تقسیم می شود که دو دسته آن مربوط به این بخش است، این دو بخش عبارتند از خود اشتغالی در امور ورزشی و خود اشتغالی در امور فرهنگی. هنرمندان و ورزشکارانی که سابقه شرکت و یا کسب مقام در سطح بین المللی را دارند می توانند از این طریق برای اخذ اقامت اقدام کنند همچنین افرادی که در زمینه فعالیت های هنری و فرهنگی خود اشتغالی دارند به صورتی که بتوانند از حرفه خود کسب درآمد کنند و این درآمد به میزانی باشد که فرد را خودکفا کند می توانند این روش مهاجرتی را در نظر بگیرند. افرادی که قصد مهاجرت از این روش را دارند بایستی رزومه قوی در زمینه اشتغالی خود داشته باشند؛ این افراد می توانند از طریق دو طرح خود اشتغالی فدرال یا استانی به این کشور وارد شده و اخذ اقامت نمایند.

نکته: افرادی که از طریق خود اشتغالی درامد کافی ندارند اما در سطح جهانی شناخته شده هستند می توانند از این روش اقدام کنند اما باید توجه کنند که سوابق این افراد به صورت کامل بررسی خواهد شد؛ تمام جوایز یا مدال هایی که دریافت کرده اند، اجرای برنامه در کشورهای مختلف و این چنین مواردی به صورت کامل بررسی می شود و در صورت تایید می توانند مهاجرت به این کشور را انجام دهند.

 

جدول امتیاز بندی

 

معیار انتخابامتیاز
سن:از سن 21 تا 49 سال (حداکثر امتیاز 10)
تحصیلات:مدرک فوق لیسانس و دکتری (حداکثر امتیاز 25)
سوابق کاری:حداقل پنج سال (حداکثر امتیاز 35)
سطح زبان:مسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (حداکثر امتیاز زبان 24)
تطبیق پذیری:مواردی مانند تحصیلات همسر، تحصیل در کانادا، کار در کانادا (حداکثر امتیاز6)
جمع امتیاز:100 امتیاز


مهاجرت به کانادا از طریق پناهندگی

مهاجرت از طریق پناهندگی به کانادا از دو نوع پناهندگی معمولی و پناهندگی افرادی که نیاز به حفاظت دارند امکان پذیر است. اما فرق این دو روش چیست؟ در نوع پناهنده های معمولی اصولا افراد به دلایلی مانند نژاد پرستی، مذهب، سیاست، ملیت و افرادی که تمایلات جنسی متفاوتی با جامعه دارند مانند همجنسگرایان؛ تمایل به بازگشت به کشور خود را ندارند یا اینکه به این دلایل در کشورشان مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و مانند سایر افراد در کشور پذیرفته نمی شوند. در نوع دوم؛ افرادی که به هر دلیلی بازگشت به کشورشان احتمال قتل آنها را داشته باشد یا مواردی مانند شکنجه شدن، مواجه با مجازات های سخت و غیر انسانی وجود داشته باشد در این گروه قرار می گیرند و می توانند برای پناهندگی در کانادا اقدام کنند. به طور معمول درخواست این افراد بین 1 تا 5 سال طول می کشد تا بررسی شود(هیچ گونه فعالیتی در زمینه پناهندگی نداریم و به هیچ عنوان توصیه نمی شود)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *