تخصص دندانپزشکی در آلمان
تخصص دندانپزشکی در آلمان
آگوست 4, 2021
راه های مهاجرت به کانادا
آگوست 24, 2021

قبولی در آزمون آیمت

 

قبولی در آزمون آیمت IMAT ایتالیا (International Medical Admissions Test) برای آن دسته از علاقه‌مندان به تحصیل پزشکی و اخذ پذیرش پزشکی از دانشگاه‌های ایتالیا هر ساله در ایتالیا و کشورهای مختلفی برگزار می‌شود. این آزمون با توجه به امکان تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های ایتالیا، به زبان انگلیسی ارائه و تدریس می شود و دانشجویان در صورت دریافت بورسیه استانی ایتالیا، می‌توانند به صورت رایگان در رشته پزشکی تحصیل کنند.

دوره IMAT Back Pack که توسط مدرسان متخصص ما ارائه می شود، به شما کمک می کند تا برای آزمون IMAT (آزمون پذیرش پزشکی بین المللی) و بورسیه رایگان پزشکی ایتالیا که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا اجباری است، آماده شوید. هدف این است که دانش خود را در دروس بیولوژی، شیمی، منطق، ریاضیات و فیزیک و دانش عمومی ارتقا دهید.

آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا 

امکان تحصیل رایگان، هزینه های پایین تحصیلی و همچنین هزینه و شرایط زندگی در ایتالیا از یک سو و سهولت اخذ بورسیه در کشور ایتالیا باعث شده تا سالانه افراد زیادی برای تحصیل به این کشور مهاجرت کنند. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا (IMAT) International Medical Admissions Test یکی از آزمون های معتبر در گروه پزشکی بوده که برای دریافت پذیرش تحصیلی در گرایش های پزشکی و دندانپزشکی، جراحی و رشته های مرتبط با آن ها به زبان های انگلیسی و ایتالیایی در تعدادی از دانشگاه های ایتالیا برگزار می گردد. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا توسط وزارت آموزش این کشور (MIUR) و همچنینی با همکاری مراکز آموزشی و پذیرش کنندگان کمبریج به وجود آمده است. این آزمون بین‌المللی را می توان از جمله معتبرترین آزمون های ایتالیا دانسته و یکی از آزمون های OET، IMAT و BMAT بوده که برای پذیرش در دانشگاه های این کشور مورد قبول است. با الی گشت همراه شوید تا جزییات آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا را بیشتر بدانیم.

شرایط و جزییات آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا برای دانش آموزان عضور اتحادیه اروپا و یا دانش آموزان غیراروپایی شرایط مختلفی دارد. برای دانش آموزان غیراروپایی لازم است تا فرد شهروندی یک کشور غیراتحادیه اروپا را داشته و هیچ شهروندی غیر از ایتالیا را نیز نداشته باشد و البته در ایتالیا نیز زندگی نکند. در صورتی که فرد به عنوان یک دانش آموزان اروپایی قصد شرکت در این آزمون را داشته باشد می بایست شهروندی یک کشور در اتحادیه اروپا، نروژ، ایسلند، لیختن اشتاین، سوییس یا جمهوری سن مارینو را داشته باشد. همچنین فرد می تواند یک تابعیت ایتالیایی را همراه با شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا داشته باشد. اگر فردی شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا را داشته باشد و برای حداقل یکسال در ایتالیا زندگی کند. اگر فرد شهروندی یک کشور غیر از اتحادیه اروپا را داشته اما یک دیپلم از مدارس ایتالیایی در خارج از کشور داشته باشد. دانش آموزان با گذرنامه بریتانیایی نیز همچنان جزء اتحادیه اروپا به شمار رفته و دانش آموزان آن می توانند برای آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا شرکت نمایند.

 

آزمونIMAT ایتالیا

 

دانشگاه ها، هزینه ها و تاریخ برگزاری آزمون آیمت ایتالیا

دانشگاه های باری، میلان، پاویا، ساپینزا روم، تورورگاتا روم و دانشگاه دوم ناپل از جمله دانشگاه هایی هستند که از طریق آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا به دریافت دانشجو در زمینه های گروه پزشکی اقدام می نمایند. زمان برگزاری ازمون در ماه سپتامبر بوده و جزییات اطلاعات آم اغلب در ماه می منتشر می گردد. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا در ال یکبار برگزار شده و هزینه ثبت نام برای آن ۱۲۰ یورو یا ۱۶۴ دلار آمریکا خواهد بود. این آزمون که با زبان انگلیسی نیز اجرا می شود در شهرهای مهمی از جهان مانند نیویورک، دبی، لندن، آتن و بارسلونا برگزار می گردد. توجه کنید که آزمون برای افرادی که تابعیتی در اتحادیه اروپا دارند با دیگر افراد متفاوت بوده و متناسب با دانشگاهی که انتخاب می نمایید رقابت بین افراد تفاوت خواهد داشت. به عنوان مثال رقابت میان افراد شرکت کننده برای دانشگاه لاساپیسنسا بیش از پاویا بوده و برای دانشگاه های باری و تورورگاتا این رقابت کمتر خواهد بود. پذیرش دانشجوی غیراروپایی در دانشگاه دوم ناپلی فدریکو امکان پذیر نخواهد بود.

 

جزییات شرکت کنندگان در آزمون آیمت گروه پزشکی

دانش آموزانی که دیپلم بین‌المللی را دریافت کرده واجد شرایط شرکت در آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا خواهند بود. این افراد در صورتی که دوره ۱۲ ساله تحصیلی را گذرانده باشند می توانند دیپلم بین المملی دریافت کرده و در صورتی که دوره ۱۱ ساله گذرانده باشند نیاز به یک سال تحصیلات دانشگاهی نیز دارند. دانش آموزان بریتانیایی می بایست دیپلم دبیرستانی خود را اخذ کرده و حداقل سه سطح A در رشته های مرتبط با گروه پزشکی را داشته باشند. دانش آموزانی که دیپلم دبیرستانی خود را از ایالات متحده دریافت کرده اند می بایست حداقل ۳ APS را در گروه پزشکی و یا رشته های مرتبط گذرانده باشند، یا ۲ سال تحصیلات دانشگاهی داشته باشند، یا اینکه یکسال تحصیلات دانشگاهی همراه با ۴ APS داشته باشند. برای شرکت در آزمون تسلط به زبان انگلیسی مورد نیاز است اما نیازی به مدرک نیست. هرچند در صورت قبولی برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی و دندانپزشکی می بایست مدرک زبان ارائه شود.

 

قوانین آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

برای شرکت در این آزمون لازم است به برخی جزییات توجه کنید. شما تنها می توانید یک قلم سیاه و یک بطری آب که شفاف باشد همراه داشته باشید. بطری های پلاستیکی آب می بایست بر روی میز قرار گیرند. تلفن همراه و ساعت هشمند می بایست خاموش شده و همراه باسایر وسایل در محلی که مراقب امتحان به شما می گوید قرار داده شود. در زمانی که پایان وقت آزمون اعلام می شود لازم است تا بلافاصله نوشتن را متوقف کنید. بدون سرو صدا منتظر مانده تا مراقب آزمون پس از پایان امتحان اجازه ترک جلسه را به شما بدهد. لازم است در روز آزمون تصویری از شناسنامه یا آی دی ملی و یا گذرنامه خود همراه داشته باشید. لازم است تا قبل از پایان آزمون، پاسخ های خود را به پاسخنامه مشخص شده منتقل نمایید. در صورت نیاز امکان ترک جلسه آزمون به طور موقت وجود داشته اما نمی توانید تا پایان جلسه را ترک نمایید.

 

موانع موجود در آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

در صورتی که دیر به جلسه آزمون برسید اجازه ورود نخواهید داشت. هیچ نام و یا موارد شناسایی از خود را درون پاسخنامه وارد نکنید. در صورت تقلب، کپی کردن، گرفتن یا دادن چیزی به دیگری و یا صحبت کردن با داوطلب دیگر باعث رد صلاحیت شدن شما خواهد بود. مزاحمتی برای سایر شرکت کنندگان ایجاد نکنید. مدارک شناسایی عکس دار خود را بر روی میز قرار ندهید. در محل آزمون سیگار کشیدن و خوردن و آشامیدن ممنوع است و تنها می توانید از بطری آب خود استفاده کنید. بدون اجازه مراقب آزمون اتاق جلسه را ترک نکنید. برگه های سوال یا جواب را خارج از اتاق آزمون دریافت نکنید. همچنین از ایجاد سر و صدا در نزدیکی اتاق آزمون بپرهیزید.

 

درباره آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

تحصیل در کشور ایتالیا در یکی از رشته های گروه پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی می تواند فرصتی باشد تا دانش آموزان بتوانند در بهترین دانشگاه های اروپا با بالاترین سطح از دانش و استانداردها به ادامه تحصیل بپردازند. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا از جمله مهمترین آزمون ها برای پذیرش در دانشگاه های این کشور برای گروه پزشکی به شمار می رود و از اهمیت ویژه ای در خصوص اقامت و تابعیت ایتالیا برخوردار است. آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا که در زمینه گروه پزشکی و رشته های وابسته به گروه پزشکی انجام می شود به صورت چند گزینه ای بوده و اساسا به دوقسمت تقسیم می شود. یک بخش شامل توانایی تفکر و مهارت های حل مسئله می باشد و بخش دیگر سنجش سطح دانش فرد در زبان انگلیسی، علوم زیستی، فیزیک، شیمی، ریاضیات و هوش بوده که هر کدام به طور مجزا شامل ۳۰ سوال چند گزینه ای است.

 

مدت زمان آزمون آیمت ایتالیا ۱۰۰ دقیقه بوده و تمامی سوالات آن به صورت پنج گزینه ای خواهد بود. سوالات در دو بخش همراه با جزییات برنامه ریزی شده که هر کدام ۳۰ سوال خواهد بود. نحوه امتیازدهی به پاسخ ها به این صورت است که هر پاسخ صحیح ۱.۵ امتیاز داشته، سوالاتی که بدون پاسخ باقی مانده اند بدون امتیاز و در صورتی که پاسخ غلط داده شود ۰.۴ امتیاز نمره منفی در نظر گرفته خواهد شد. پس از اینکه توانستید در آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا قبول شوید وارد سیستم آموزشی ایتالیا خواهید شد. لازم است بدانید که برای شرکت در آزمون آیمت ایتالیا نیاز ندارید نشان دهید که در یکی از مدارس ایتالیا تحصیل کرده اید. بر این اساس حداکثر امتیاز کسب شده در آزمون ۹۰ می باشد و افرادی که بتوانند حداقل ۲۰ امتیاز کسب کنند در آخرین رتبه بندی ها قرار خواهند گرفت.

 

منابع آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا گروه پزشکی

بخش اول آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا در گروه پزشکی شامل تجزیه و تحلیل متن ها و نمودارها به صورت منطقی می باشد که دقت در جزییات مطرح شده بسیار مورد اهمیت است. این بخش در مجموع شامل ۳۰ سوال خواهد بود. در این قسمت دانش عمومی در خصوص سیاست های اتحادیه اروپا و تاریخ نیز مطرح می شود که بین نسخه ایتالیایی و انگلیسی آزمون تفاوت های بسیاری خواهد داشت. در بخش دوم آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا جزییات دانش علمی فرد سنجیده می شود. در این بخش از ۴ موضوع مختلف سوالاتی در نظر گرفته شده که تعداد آن ها نابرابر خواهند بود که در مجموع ۳۰ سوال را نیز شامل خواهد شد. دو موضوع اول که زیست شناسی و شیمی هستند احتمالا زمان بیشتری نیاز داشته و بخش اصلی سوالات علمی را به خود اختصاص می دهند. سوالات ریاضیات و فیزیک تعداد کمتری داشته اما بر اساس تحلیل های منطقی می توان به آن ها نیز پاسخ مناسب داد. سوالات فیزیک تنها با ۶ سوال کمترین میزان را در میان بخش علمی آزمون داشته و معمولا به عنوان آخرین گزینه در پاسخگویی انتخاب می شود.

 

آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

 

تقسیم بندی سوالات علمی آزمون بین‌المللی آیمت ایتالیا

تاثیر درس زیست شناسی در این آزمون بسیار بالا بوده زیرا نیازمند این است که درک خوبی در زمینه های مختلف داشته باشید. اغلب سوالات در زمینه بیوشیمی و ژنتیک می باشند. قسمت ریاضیات که بخش کوچکی از سوالات را به خود اختصاص داده معمولا ترکیب متعادلی از هندسه، آمار، معادلات و مثلثات همراه با جزییات آن ها می باشد. بنابراین می توانید با نگاهی سریع به آن پاسخ های خوبی ارائه نمایید. قسمت مربوط به درس فیزیک نیز مشابه ریاضیات دارای تعادلی بین مکانیک و ترمودینامیک می باشد که در صورت وارد نشدن به جزییات می توان به برخی از سوالات ساده تر پاسخ داد.

آزمون آیمت از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

آزمون آیمت یک امتحان ۱۰۰ دقیقه ای می باشد که از ۴ بخش تشکیل شده است. شرکت کنندگان در این آزمون در مدت زمان عنوان شده به ۶۰ سوال ۵ گزینه ای پاسخ می دهند.

  • بخش اول: General Knowledge / Logical Reasoning
  • بخش دوم: Biology
  • بخش سوم: Chemistry
  • بخش چهارم: Physics and Mathematics

بخش اول

در بخش اول دانش کلی و مهارت های استدلال منطقی دانشجویان ارزیابی خواهد شد. مهارت هایی همچون مطالعات علمی و حل مسائل جدید و نو علمی و استنتاج و نتیجه گیری های علمی بسیار مورد نیاز دانشجویان است. از سوی دیگر دانشجویان برای دفاع از یافته های علمی خود نیز نیازمند تفکر انتقادی و مهارت های حل مساله می باشند.

در بخش سوالات اطلاعات عمومی به موضوعات مختلف فرهنگی، از جمله جنبه های ادبی، تاریخی، فلسفی، اجتماعی و سیاسی پرداخته می شود. در بخش تفکر انتقادی، سوالات استدلالی از شما پرسیده می شود. در این بخش از سوالات باید با استفاده از مهارت های نوشتاری به سوالات پاسخ داده شود. تمرکز این قسمت از آزمون آیمت بر روی میزان درک و ارزیابی شما از مسائل می باشد. این موارد شامل یافتن نتایج نهایی و شناسایی مفروضات و استدلال منطقی اشتباهات و ارزیابی آنها است.

علاوه بر موارد فوق در این بخش به مهارت های حل مساله نیز توجه می شود. مهارت های حل مساله به توانایی هر فرد برای یافتن مسائل مهم از مسائل فرعی و تمرکز برای حل مسائل اصلی اطلاق می شود. برای پاسخگویی به چنین سوالاتی شما ملزم به ارائه روش های خلاقانه و منحصر به فرد هستید. همچنین در این قسمت از شما خواسته می شود تشابهات موجود در مضامین مختلف را بیابید و یا شباهت های موقعیت های مشابه را پیدا کنید.

بخش دوم

در بخش زیست شناسی سوالات در زمینه های شیمی زیستی، بیولوژی، مولکول های موجودات زنده و عملکرد آنها، نقش آنزیم، سلول، نظریه سلولی، سلول های پروکاریوتی، حیوانات و گیاهان و ویروس، غشای سلولی و ساختار و عملکرد آن مطرح می شود.

از دیگر مباحثی که در بخش زیست شناسی مورد سوال قرار می گیرد تولید مثل، ژنتیک مندلی، ژنتیک کلاسیک ، ژنتیک مولکولی، ساختار DNA و تکثیر، کد ژنتیکی و ترجمه آن، سنتز پروتئین، DNA پروکاریوت، ساختارهای کروموزومی، ژنتیک انسانی، بیماری های ارثی، بیوتکنولوژی:DNA نوترکیب و برنامه های بالقوه بیوتکنولوژی، نظریه تکامل ژنتیک، آناتومی و فیزیولوژی حیوانات و انسانها، بافت های حیوانی آناتومی آرگان ها هستند.

بخش سوم

سوالات بخش شیمی آزمون آیمت در زمینه های ترکیبات و عناصر، ساختار اتم، ذرات اولیه، ایزوتوپها، ساختار اتمی عناصر، جدول تناوبی عناصر، فلزات و غیر فلزات؛ روابط بین ساختارهای الکترونیکی، موقعیت عناصر در جدول تناوبی، خواص پیوندهای شیمیایی، پیوندهای یونی، پیوندهای کووالانسی، الکترونگاتیویتی، شیمی معدنی، نامگذاری و خواص اصلی ترکیبات معدنی، واکنش های شیمیایی و استوکیومتری، وزن های اتمی و مولکولی، انواع مختلف واکنش های شیمیایی، حلال ها، اکسیداسیون و مفاهیم آن، اسیدها و بازها، اصول شیمی آلی، پیوندهای بین اتم های کربن، فرمول مولکولی آنها، الکل، اترها، آلدئیدها، کتون ها، اسیدهای کربوکسیلیک، استرها، آمیدها و بسیاری مباحث دیگر می باشد.

بخش چهارم

در بخش فیزیک سوالات بیشتر در مورد مباحث شتاب، حرکت مستقیم، حرکت دایره ای، دینامیک، بردارها، نیروها، تعاریف جرم و وزن، جاذبه، گرانش، قوانین نیوتن، کار، انرژی جنبشی، انرژی سکون، اصل ماندگاری انرژی، مکانیک سیالات، ترمودینامیک، الکترواستاتیک و الکترودینامیک، فشار، اصل پاسکال، کالری، حرارت، مکانیزم های گرما، قانون های ترمودینامیک، خازن ها، اهم، مقاومت الکتریکی، قدرت، اثر ژول، ژنراتورها القای الکترومغناطیسی و جریان های متناوب، اثرات الکتریکی جریان های (حرارتی، شیمیایی و مغناطیسی) و برخی موارد دیگر هستند.

در بخش ریاضیات اغلب سوالات مربوط به مباحث زیر می باشند:

جبر و احتمال، اعداد طبیعی، اعداد صحیح، مقیاس، تناسب، درصد، لگاریتم، تعاریف جبری، معادلات، توابع، توابع جبری، مثلثات، توابع معکوس، هندسه، چند ضلعی ها و خواص آنها، خواص دایره، سینوس، کسینوس، فرمول های مثلثاتی، مثلث دکارتی، معادلات خط،مفاهیم خطوط موازی، معادلات مربوط به دایره، پارابولا، هیبرالی، بیضی، قضیه فیثاغورس.احتمال و آمار، توزیع های فراوانی و نمایش های گرافیکی، فرکانس و احتمال.

امتحان آیمت در کجا برگزار می شود؟

دانشجویان بین المللی برای ورود به رشته پزشکی در کشور ایتالیا به زبان انگلیسی ملزم به قبولی در آزمون آیمت می باشند. آزمون آیمت در کشور ایتالیا و سایر کشورهای دنیا برگزار می شود. تاریخ برگزاری آزمون IMAT غالبا در اواسط ماه سپتامبر می باشد و دانشجویان باید از دو ماه قبل برای ثبت نام اقدام نمایند.

· ایتالیا

هر کدام از دانشگاه های ارائه دهنده دوره پزشکی در کشور ایتالیا آزمون های آیمت را برگزار می کنند و دانشجویان می توانند برای شرکت در آزمون ثبت نام نمایند. برای شرکت در آزمون آیمت در خاک ایتالیا، در ابتدای راه ویزای دو ماهه برای دانشجویان اخذ می شود و پس از قبولی در این آزمون مجوز ورود به دانشگاه های ایتالیا صادر می شود.

· کشورهای امارات و قطر

دانشجویان بین المللی علی‌الخصوص دانشجویان ایرانی برای شرکت در آزمون آیمت قادر خواهند بود برای امتحان در کشورهای اطراف از جمله شهر دبی در امارات و شهر دوحه قطر برنامه ریزی کنند. امتحان آیمت به صورت هماهنگ در تمام کشورهای دنیا در ساعت مقرر برگزار می شود.

هزینه های برگزاری آزمون مقدار است؟

آزمون آیمت به صورت هماهنگ در ۲۰ کشور برگزار می شود و دانشجویان متناسب با کشور مورد نظر برای شرکت در آزمون هزینه های لازم را پرداخت می نمایند.

  • ۱۱۴٫۰۰ پوند
  • ۱۳۰٫۰۰ یورو
  • ۱۶۴٫۰۰ دلار

هزینه های برگزاری آزمون به صورت آنلاین و در هنگام ثبت نام پرداخت می شود. افراد علاقه مند به شرکت در آزمون به واسطه سفر به کشورهای دیگر مشمول هزینه های اضافی خواهند شد. در صورت انتخاب کشور امارات، هزینه های سفر و اقامت ۲ الی ۳ روزه به میزان ذکر شده اضافه می شود. علاقه مندان به حضور در کشور ایتالیا ملزم به دریافت ویزای توریستی از این کشور می باشند.

شانس قبولی در آزمون آیمت چند درصد است؟

در حال حاضر ۱۳ دانشگاه در کشور ایتالیا برای ورود به رشته پزشکی آزمون آیمت را از دانشجویان بین المللی طلب می کنند. به صورت کلی تعداد معدودی از دانشجویان شانس قبولی در دانشگاه های ایتالیا برای رشته پزشکی را خواهند داشت. متوسط نمره قبولی در آزمون آیمت نمره ۵۳ تخمین زده می شود. لازم بذکر است حداکثر نمره قابل کسب در آزمون آیمت ۹۰ می باشد.

دانشگاه هایی که دوره پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند:

  1. دانشگاه باری (۸ دانشجوی بین المللی)
  2. دانشگاه ملی بولونیا (۱۰ دانشجوی بین المللی)
  3. دانشگاه ناپولی “لوئیجی ونویتلی” (۵۲ دانشجوی بین المللی)
  4. دانشگاه ملی میلان (۱۶ دانشجوی بین المللی)
  5. دانشگاه پادوا (۹ دانشجوی بین المللی)
  6. دانشگاه پاویا (۴۰ دانشجوی بین المللی)
  7. دانشگاه ساپینزا رم (۱۰ دانشجوی بین المللی)
  8. دانشگاه تورورگاتا (۱۰ دانشجوی بین المللی)
  9. دانشگاه تورین (۳۱ دانشجوی بین المللی)
  10. دانشگاه ناپل فدریکو (۱۰ دانشجوی بین المللی)

امتیاز و نتیجه

نمره آزمون آیمت برای متقاضیان با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود:

  • ۱٫۵ امتیاز برای هر پاسخ صحیح
  • – ۰٫۴ امتیاز برای هر پاسخ اشتباه
  • ۰ امتیاز برای هر سؤالی که پاسخ داده نشده است.

با توجه به محدودیت های پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته پزشکی ایتالیا، شانس افراد را برای قبولی در آزمون آیمت بسیار پایین می باشد. برای بررسی دقیق  تعداد دانشجویان شرکت کننده می توان درصد قبولی در آزمون آیمت را محاسبه کرد. پس از برگزاری آزمون، دانشجویان با توجه به دانشگاه های ارائه دهنده پزشکی در کشور ایتالیا، لیست مورد نظر را تنظیم می کنند.

نحوه ثبت نام آیمت به چه صورت است؟

دانشجویان بین المللی برای ثبت نام آزمون آیمت معمولا در ماه جولای برای پیش ثبت نام اقدام می نمایند. دانشجویان برای ثبت نام آنلاین ملزم به ارائه پاسپورت می باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *