تمکن مالی کانادا
تمکن مالی کانادا
سپتامبر 23, 2021
هفت گام قبل از تحصیل در خارج از کشور
هفت گام قبل از تحصیل در خارج از کشور
سپتامبر 29, 2021

توصیه های طلایی برای موفقیت در آزمون Speaking آيلتس

 

توصیه های طلایی ممتحنین آیلتس برای موفقیت در آزمون Speaking آيلتس

 

مکالمه های واقعی با افراد واقعی، برای آماده کردن شما برای زندگی واقعی

چه قصد مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان را داشته باشید و چه در پی کار یا تحصیل به زبان انگلیسی باشید، اعتماد به نفس در مکالمه انگلیسی یک فاکتور بسیار مهم برای شماست. بهترین روش برای آزمون مهارتهای زبان، داشتن یک مکالمه با افراد دیگر است. به همین دلیل است که آزمون اسپیکینگ آیلتس از ممتحن های انسانی (به جای کامپیوتر) برای نزدیک کردن هر چه بیشتر آزمون به یک موقعیت واقعی استفاده می کند.

در ادامه توصیه های طلایی برای موفقیت در آزمون Speaking را از زبان ممتحنین آیلتس را بخوانید:

1. نگران لهجه تان نباشید:
در هنگام گفتگوی چهره به چهره، نیازی نیست نگران لهجه تان باشید. ممتحنین صمیمی و صبور آیلتس لهجه های متنوعی را متوجه می شوند و می توانند منظورتان را درک کنند.

2. قبل از پاسخ، کمی فکر کنید:
نیازی به عجله نیست. چند لحظه فکر کنید و پاسختان را در ذهنتان مرور کنید. می توانید از این عبارات مفید برای خریدن زمان استفاده کنید:

  • اجازه بدهید کمی درباره اش فکر کنم.
  • به نکته جالبی اشاره کردید.

3. از کلماتی مانند Umm, Ahh, … استفاده نکنید:
به آنچه می خواهید بگویید اطمینان داشته باشید. استفاده از چنین کلماتی نشاندهنده استرس و یا ناتوانی در پاسخ است و اثر منفی روی ممتحن می گذارد.

4. از کلمات پیچیده و ناآشنا استفاده نکنید:
شاید بخواهید برای تحت تاثیر قرار دادن ممتحن از کلمات پیجیده و بزرگ استفاده کنید. اما اگر با آنها آشنا نباشید، ممکن است آنها را غلط تلفظ کنید یا در جای نامناسب به کار ببرید. از کلمات آشنا و مرتبط استفاده کنید.

5. موضوعات متداول آیلتس را تمرین کنید:
در بخش دوم از آزمون Speaking، شما باید ۲ دقیقه درباره یک موضوع مشخص صحبت کنید. بهترین روش برای آماده شدن این است که موضوعات متداول را با دوستان و خانواده تان تمرین کنید. موضوعات متداول شامل زندگی خانوادگی، سفر، تبلیغات، خرید و ورزش می شوند.

 

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره آمادگی برای آزمون آیلتس و فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در برترین دانشگاه های جهان بدانید، با گروه پارسیان نماینده رسمی برترین دانشگاه ها و کالج های جهان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *