مهاجرت تحصیلی به فرانسه
مهاجرت تحصیلی به فرانسه
سپتامبر 21, 2021
آیلتس یا تافل
آیلتس یا تافل
سپتامبر 22, 2021

دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

دلایلی برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادایی در سال 2021

چه می شود اگر ویزای تحصیلی کانادایی در سال 2021 پذیرفته نشود؟

 

ویروس کرونا به طریقی بر دانشجویان بین المللی و ویزای تحصیل در کانادا تأثیر گذاشته است. با این حال کانادا همچنان در حال پذیرش تمامی درخواست های ویزای تحصیلی است.

اگرچه افرادی که در دوران کوید 19 به دنبال کارهای پذیرش خود به کانادا هستند، می بایست پس از رسیدن به کانادا، به مدت 14 روز قرنطینه شوند.

پس از آنکه در دانشگاه و یا رشته ی تحصیلی در کانادا پذیرفته شدید، لازم است تا برای درخواست ویزای تحصیلی خود در این کشور اقدام کنید و زمانی که آن را دریافت کردید، اجازه ی ورود به این کشور را خواهید داشت. زمانی که برای پذیرش تحصیلی اقدام می کنید، می بایست شایستگی و صلاحیت خود را در رشته ی مد نظر برای تحصیل نشان دهید. اگر به دانشگاهی در کانادا می روید، می بایست با مدرکی نشان دهید که به آن دانشگاه پذیرفته شده اید. اغلب ارائه ی نامه ی پذیرش بهترین راه برای اثبات پذیرش شما به این کشور می باشد. همچنین شما باید نشان دهید که در طول دوره ی تحصیلی خود در کانادا، حمایت مالی لازم را داشته و ماندن شما در این کشور موقتی می باشد. ویزای تحصیلی یک ویزای غیر مهاجرتی است.

دلایلی برای ریجکت شدن ویزای تحصیلی در سال 2021

دلایل متعددی برای رد درخواست و یا ریجکت شدن ویزای دانشجویی و یا ویزای تحصیلی می تواند وجود داشته باشد. به عنوان مثال، یکی از این دلایل میتواند نداشتن تمکن مالی شما باشد و یا افسر مهاجرت پس از بازرسی فایل شما، مطمئن نباشد که هدف شما ماندن موقت در این کشور نیست و قصد ماندن دارید و یا شما واجد شرایط تحصیل در رشته ی انتخابی خود نمی باشید. با وجود آنکه دلایل متعددی برای پذیرفته نشدن و یا رد شدن ویزای تحصیلی شما ممکن است وجود داشته باشد. با این حال، دلایلی نیز برای اجتناب از پذیرفته نشدن ویزای تحصیلی شما هم وجود دارد، که ما در این مطلب رایج ترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را به همراه راه حلی برای شما ذکر کردیم:

  1. نشان دهید که از لحاظ مالی تأمین هستید و توانایی حمایت و پشتیبانی مالی از خود را در طول دوره ی تحصیلی خود در کانادا را دارید. برای حل این مورد بهتر است که اسناد و مدارک بیشتری جهت اثبات تمکن مالی خود با در خواست مجدد خود ارائه دهید.
  2. نشان دهید که شما به محض اتمام دوره ی تحصیل خود، کانادا را ترک می کنید. برای اثبات این مورد می توانید نشان دهید که قصد کار کردن در کشور دیگری را دارید و یا یک بلیط هواپیما با رسید پرداخت آن به خارج از کشور کانادا را نشان دهید و یا آنکه مدارکی جهت آنکه شما خانه ای ثابت در کشور دیگری دارید به همراه مدارک خود به آنها ارائه کنید.
  3. رشته ی تحصیلی ای را انتخاب کنید که به طور کامل با تجربه های قبلی شما و هدف آینده شما مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر شما در هند زندگی می کردید و در زمینه پزشکی مشارکت داشتید و یا دوره ای کارآموزی در یک مطب پزشکی گذراندید و حالا می خواهید برای تحصیل در کانادا، رشته ی طراحی گرافیک را انتخاب کنید، ممکن است به دلیل مغایرت داشتن رشته تحصیلی مورد نظر شما با تجربه ی سابق و یا مسیر آموزشی که از قبل شروع کردید، پذیرفته نشوید.
  4. نشان دهید که شما به دانشکده، دانشگاه و یا مؤسسه ای در کانادا پذیرفته شده اید. IRCC (اداره مهاجرت، پناهندگی، شهروندی کانادا) قبولی و اعتبار شما را با مدرسه و یا دانشگاهی که در فرم پذیرش درخواست شما ذکر شده است بررسی خواهد کرد. متأسفانه، برخی ازمؤسسات جعلی و یا ساختگی به دروغ تبلیغ می کنند و یا برای کسب درآمد، دانشجویان بین المللی را قبول می کنند که بعدها، زمانی که ویزای آنها توسط مسئولین مهاجرین و یا افسر مهاجرت ریجکت شد، متوجه ی آن خواهند شد. بنا به همین دلیل برای پیشگیری از این اتفاق، مطمئن شوید که برنامه های آموزشی که انتخاب می کنید، از مؤسسات آموزشی رسمی و یا تأیید شده ی دولت کانادا هستند.

چه می شود اگر پذیرفته نشوید؟

زمانی که پذیرفته نشوید، اغلب نامه ی عدم پذیرش از افسر مهاجرت دریافت می کنید که دلایل عدم پذیرش شما را در آن مشخص نموده و توضیح می دهد. اما دلیلی برای نگرانی و یا نا امیدی وجود ندارد، زیرا در بیشتر موارد، دلیل ریجکت شدن ویزا از طرف افسرهای مهاجرتی ناقص بودن و یا کمبود مدارک شما است. به همین دلیل، شما می بایست نامه ی عدم پذیرش خود را با دقت بررسی کرده و بخوانید تا بخش هایی که برای مأمور مهاجرت سؤال برانگیز بوده به خوبی متوجه شوید. سپس، درخواست خود را پس از بررسی مجدد و ایجاد تغییراتی جهت بهبود مدارک به همراه درخواست پذیرش مجدد خود ارسال کنید. بنابراین، در بسیاری از مواقع، بهترین کاری که می توانید انجام دهید، فرستادن درخواست مجدد است.

زمان مشخصی برای ارسال درخواست مجدد وجود ندارد، اما بهتر است پیش از آنکه، مجددأ درخواست دهید، زمانی بگذارید تا دریابید چه چیزی در درخواست پذیرش شما، موجب رد صلاحیت از سوی افسر مهاجرت شده است و در خصوص رفع آن، اقداماتی انجام دهید. به عنوان مثال، شما قصد دارید تا با ویزای تحصیلی، همسر و یا فرزاندان خود را هم به همراه خود ببرید. در این مورد، افسر مهاجرت فکر می کند که شما وابستگی کافی به زادگاه و یا کشور خود نشان نمی دهید. برای رفع این مورد، هنگام درخواست مجدد خود، باید نشان دهید که دارای خانواده ای بزرگ در کشور خود هستید و پس از اتمام دوره تحصیل خود، دلایل کافی برای برگشت به خانه ی خود را دارید.

اعتراض به رد ویزای تحصیلی کانادا

همچنین برای شما امکان اعتراض رسمی در رابطه با عدم پذیرش به دادگاه فدرال وجود دارد که عملکردی بسیار جدی و پر هزینه  می باشد و این مرحله برای زمانی است که شما احساس کنید که نحوه بررسی مدارک شما منطقی و یا منصفانه نبوده است. اما اگر افسر مهاجرت خطایی قانونی پیدا کرده باشد، که در این صورت شما هیچ شانسی برای برد نخواهید داشت و اغلب برد در اعتراض به نامه ریجکتی ویزای تحصیلی در دادگاه فدرال بسیار دشوار خواهد بود. اما به طور کلی، این کار خیلی راه تأثیر گذاری نیست و ما پیشنهاد می کنیم که شما هر چه سریع تر درخواست مجدد دهید.

هنگامی که ویزای تحصیلی شما پذیرفته شد، چه می شود؟

اکنون اگر که شما پذیرفته شدید، سپس می بایست در سفارت، درخواست ویزای تحصیلی دهید، که تنها برای یک مدت زمان معینی معتبر می باشد. سپس در پورت ورودی کانادا، مجوز ورودی برای شما صادر خواهد شد. گاهی اوقات، ورودی های متعددی وجود دارد، و گاهی یک ورودی جدا وجود دارد و این کاملأ به مورد پرونده شما بستگی دارد.

اگر ویزای تحصیلی شما به کانادا، بنا بر این دلایل رد شود، بدین منظور است که افسر مهاجرت مطمئن نیست که شما پس از به اتمام رسیدن دوره ی تحصیلی خود، کانادا را ترک می کنید.

برای آنکه بتوانید از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی خود به طور واضح مطلع شوید می توانید درخواست GCMS نوت دهید. در این نامه اطلاعات بیشتری از توضیحات افسر مهاجرتی از دلایل عدم پذیرش و ریجکت شدن ویزای شما وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *