سوالات کلیدی در خصوص تحصیل در چین
سوالات کلیدی در خصوص تحصیل در چین
اکتبر 21, 2021
تحصیل رشته پرستاری در لهستان
اکتبر 21, 2021

خرید ملک در آلمان

 

اگر رویای زندگی در یک کشور اروپایی پیشرفته، امن و مدرن را در سر می‌پروردانید، خرید ملک در آلمان می‌تواند بهترین روش مهاجرتی برای شما باشد.

بررسی کامل شرایط خرید ملک آلمان

هر کجای دنیا که باشید، هرگز خرید خانه تنها به قیمت خانه مربوط نمی‌شود بلکه بسیاری هزینه ها و مالیات های پنهان وجود دارند. بنابراین باید قبل از تعهد خرید ملک در آلمان از تمامی هزینه ها مطلع شوید. با توجه به اینکه به عنوان یک مهاجر یا سرمایه گذار خارجی قصد خرید ملک در این کشور را دارید، لازم است تا علاوه بر قوانین و شرایط، با کلیه مراحل و همینطور هزینه های جانبی این روش آشنا شوید. یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن سرمایه گذاران را به خود مشغول می‌کند، این است که آیا با خرید ملک در آلمان می‌تواند اقامت این کشور را دریافت کرد؟

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

 

چرا خرید ملک در آلمان

آلمان پس از کانادا و ایالات متحده، سومین کشور محبوب برای مهاجرت است. دلیل اصلی این امر بیشتر به دلیل بازار کار قوی، حقوق بالا و هزینه های پایین زندگی در این کشور است. آلمان تمیز و ایمن، یکی از گزینه های عالی برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک است.

 

سیستم درمان و کیفیت بالای زندگی

سیستم مراقبت بهداشتی و درمانی این کشور فوق العاده عالی است و تقریباً تمامی مردم این کشور دارای تحصیلات تکمیلی هستند. کیفیت زندگی در این کشور به طور مداوم ارزیابی می‌شود و در بالاترین سطح قرار دارد.

اقتصاد پیشرو و شکوفا

آلمان با اقتصادی پایدار و قابل اعتماد، وجود زیرساخت های قوی و مناسب، امکان پیشرفت و کسب درآمد عالی، سرزمین فرصت ها است. موقعیت مکانی آلمان، قلب اروپا، باعث شده تا این کشور، مقصدی مناسب برای مسافرت و گردشگری باشد.

صنایع قدرتمند و سودآور

صنعت چاپ و خودروسازی در آلمان از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند و موقعیت های شغلی بیشماری در این حوزه ها وجود دارد. ایجاد تعادل میان کار و زندگی در آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است و کمک هزینه تعطیلات و معافیت های کاری این امر را به اثبات می‌رساند.

 

مزایای خرید ملک در آلمان چیست؟

  • نرخ بهره پایین برای وام های رهنی در آلمان (معمولاً 1 تا 2 درصد)
  • بازار ملک بسیار پایدار در آلمان
  • سرمایه گذاری مطمئن و پُرسود
  • زندگی در کشوری امن با توسعه اقتصادی بالا
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی

 

معایب خرید ملک در آلمان چیست؟

خرید ملک در آلمان به عنوان یک سرمایه گذاری امن و مطمئن شناخته می‌شود و مزایای بسیاری را برای سرمایه گذاران خارجی خواهد داشت. اما هزینه های جانبی بالا و مالیات هایی که باید برای خرید ملک بپردازید به عنوان یکی از مهمترین معایب شناخته می‌شود.

یکی از مهمترین معایب خرید ملک در آلمان، عدم دریافت اقامت دائم این کشور از این روش است.

 

شرایط زندگی در آلمان چگونه است؟

  • اکثر شهرهای آلمان از نظمی قوی برخوردار هستند که تحت تأثیر بوروکراسی سختگیرانه و کارآمد این کشور است.
  • تمامی مردم این کشور قوانین بهداشتی را رعایت کرده و شهر را تمیز نگاه می‌دارند.
  • طی یک نظرسنجی مشخص شد که 90 درصد از آلمانی ها حداقل به یک نفر اعتماد کامل داشته و از حمایت قاطع او برخوردار هستند.
  • متوسط درآمد سرانه یک خانوار در آلمان نسبتاً بالاست و در نتیجه می‌توانید در رفاه زندگی کنید.
  • امنیت شغلی در تمامی مشاغل بالا بوده و در نتیجه یک کارگر آلمانی از امنیت شغلی و درآمد بالاتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است.
  • امید به زندگی در آلمان تقریباً 81 سال است که یک سال از میانگین امید به زندگی در اروپا بالاتر است.
  • آلمان سالانه به حداقل 260.000 مهاجر خارجی نیاز دارد تا کمبود نیروی کار این کشور جبران شود. چرا که جمعیت این کشور رو به پیری است و تعداد کسانی که می‌میرند بیشتر از نوزادان متولد شده است.
  • نرخ مصادره اموال در آلمان 1 درصد است که این امر به مفهوم امنیت شما به عنوان سرمایه گذار خارجی در این کشور است.
  • هر کدام از شهرهای آلمان دارای برترین و معتبرترین دانشگاه های اروپایی هستند. از طرفی بسیاری از این دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند.
  • نرخ فساد اداری در آلمان کمتر از 2 درصد است.
  • نرخ بیکاری در آلمان کمتر از 3 درصد است.
  • نرخ تورم در آلمان سالانه کمتر از 1.6 درصد است.

 

شرایط دریافت اقامت با خرید ملک در آلمان چیست؟

درست است که در اکثر کشورهای اروپایی خرید ملک به عنوان یک روش سرمایه‌ گذاری، برای دریافت اقامت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما لازم است بدانید صرف خرید ملک در آلمان نمی‌توانید اقامت این کشور را دریافت کنید. به این مفهوم که ابتدا باید از طریق دیگری مانند ویزای تحصیلی آلمان، ویزای کاری آلمان و ویزای سرمایه گذاری در آلمان و ثبت شرکت، اقامت آلمان را دریافت کرده و سپس برای خرید ملک اقدام کنید.

مراحل خرید ملک در آلمان چیست؟

زمانی که ملک مورد نظر خود را پیدا کردید، فرآیند خرید ممکن است حتی تا 1 ماه نیز به طول انجامد.

  • وام مسکن یا رهن را بررسی کرده و یک پیشنهاد عالی دریافت کنید.
  • یک ملک مناسب و خوب پیدا کنید.
  • برای خرید ملک پیشنهاد دهید.
  • در محضر، قرارداد خرید ملک تنظیم کنید.
  • با پرداخت 10 درصد از کل مبلغ ملک، خرید را نهایی کنید.
  • قرارداد خرید ملک را امضا کنید.
  • در دفتر اسناد رسمی فروش را رسمی کنید.
  • هزینه های جانبی خرید ملک یا Closing Costs را پرداخت کنید.
  • کل مبلغ خرید ملک را به فروشنده پرداخت کنید.
  • در این مرحله شما دسترسی کامل به ملک خود خواهید داشت.
  • مالیات فروش املاک را تا 4 هفته پس از خرید، پرداخت کنید.
  • اکنون شما صاحب قانونی ملک خود هستید.

حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در آلمان و میانگین قیمت املاک چقدر است؟

میانگین هزینه برای خرید یک آپارتمان در شهرهای مختلف آلمان با یکدیگر بسیار متفاوت است. خرید ملک در آلمان مانند ایالات متحده، انگلیس یا فرانسه رایج نیست. متوسط قیمت ملک در یک شهر آلمان در هر متر مربع حدود 3386.31 یورو است. این در حالی است که هر متر مربع ملک در برلین به طور متوسط 5.836 یورو و در مونیخ به طور متوسط 9.053 یورو می‌رسد.

مونیخ گرانترین شهر آلمان برای خرید ملک است، با وجود اینکه برلین پایتخت این کشور است، حداقل سرمایه مورد نیاز برای خرید ملک در شهر برلین نصف شهر مونیخ است.

هزینه های قابل پرداخت برای خرید ملک در آلمان چیست؟

یکی از مهمترین هزینه هایی که باید در خرید ملک در آلمان در نظر بگیرید، مالیات و هزینه های دیگر غیر از قیمت خانه است. در ادامه به هزینه هایی اشاره می‌کنیم که در آلمان به آن‌ ها closing fees یا هزینه های خرید گفته می‌شود.

هزینه های closing fees یا همان هزینه های خرید در کل 15% از قیمت خرید خانه را شامل می‌شوند.

هزینه های ثبت اسناد رسمی و ثبت نام زمین

تمامی قراردادهای خرید ملک در آلمان باید با حضور یک دفتر اسناد رسمی انجام و امضا شود. دفتر اسناد رسمی همچنین فروش املاک را در ثبت رسمی می‌کند. هزینه این خدمات معمولاً حدود 2 درصد از قیمت فروش ملک است.

هزینه های مشاور املاک

اگر برای یافتن خانه یا آپارتمان مناسب از یک بنگاه املاک و مستغلات کمک گرفته‌اید، باید هزینه های مشاور املاک را پرداخت کنید. بسته به منطقه خرید ملک، هزینه های مشاور املاک می‌تواند بین 3.5 تا 8 درصد از قیمت فروش ملک متغیر باشد.

هزینه مالیات بر ارزش افزوده

اگر ملکی در آلمان می‌خرید باید 19 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنید.

مالیات انتقال املاک

پس از نهایی شدن خرید، مدرکی از ایالت فدرال که ملک در آن منطقه واقع شده را دریافت خواهید کرد که در آن تقاضای پرداخت مالیات بر انتقال املاک آمده است. نرخ‌ های مالیات انتقال ملک به عنوان درصدی از قیمت فروش از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت خواهد بود.

 هزینه ارزیابی املاک

اگر ارزش ملک شما بیشتر از 500.000 یورو باشد، در این شرایط باید برای ارزیابی املاک هزینه پرداخت کنید. روش های مختلفی برای ارزیابی املاک وجود دارد که هزینه آن ها بین 100 یورو تا حتی چند هزار یورو متغیر است.

مالیات بر املاک و مستغلات

این مالیات به صورت سالانه باید به اداره مالیات محلی (Finanzamt) پرداخت شود. این مالیات برای همه دارندگان ملک در آلمان اجباری است. مبلغ مالیات بر املاک و مستغلات هر ساله با نرخ مالیات محلی، عددی بین 0.26 درصد تا 1 درصد محاسبه می‌گردد.

آیا امکان دریافت وام برای تأمین مالی هزینه های املاک در آلمان وجود دارد؟

طبق برنامه مالکیت خانه (Wohneigentumsprogramm) که به اختصار KFW نامیده می‌شود.

به عنوان خریدار ملک در آلمان می‌توان تا سقف 50.000 یورو وام با نرخ بهره کم سالانه یعنی 0.95 درصد، وام دریافت کنید.

این مبلغ باید برای پوشش هزینه های جانبی خرید ملک یعنی هزینه دفتر اسناد رسمی و هزینه مالیات انتقال املاک استفاده شود.

 

شرایط الحاق خانواده در روش اقامت خرید ملک در آلمان چیست؟

با خرید ملک در آلمان به شما به عنوان خریدار یک ویزای توریستی بلندمدت داده می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز ویزای همراه دریافت کنید.

آیا همراه با خرید ملک در آلمان اجازه کار دارد؟

با خرید ملک در آلمان اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت و باید ویزای کاری دریافت کنید. با دریافت ویزای کاری آلمان می‌توانید پس از چند سال برای اقامت دائم و تابعیت نیز اقدام کنید.

نحوه دریافت اقامت آلمان از طریق خرید ملک چیست؟

خریداران ملک در آلمان اغلب ویزای توریستی دریافت می‌کنند که دوره اعتبار این ویزا برای سپری کردن تمامی مراحل خرید ملک کافی است.

با خرید املاک و مستغلات در آلمان به یک فرد خارجی حق اقامت داده نمی‌شود، مگر اینکه خرید ملک در قالب یک طرح تجاری مورد تایید دولت آلمان ارائه گردد.

درخواست ویزای توریستی آلمان تنها از طریق کنسولگری و سفارت این کشور میسر است. بنابراین برای بازدید از ملک در آلمان می‌توانید ویزای رده C را دریافت کنید.

شرایط دریافت اقامت دائم در روش خرید ملک چگونه است؟

همانطور که اشاره کردیم، آلمان جزو کشورهایی است که از طریق خرید ملک، اقامت اعطا نمی‌کند. بنابراین شما به عنوان یک سرمایه گذار خارجی ابتدا باید از روش های دیگر اقامت این کشور را دریافت کرده و سپس برای خرید ملک اقدام کنید.

با خرید ملک در آلمان می‌توانید یک ویزای توریستی بلندمدت دریافت کنید.

به عنوان مثال در روش ثبت شرکت، شما پس از 3 سال در صورت فعال بودن شرکت، سود ده بودن آن، پرداخت به موقع مالیات و عدم ارتکاب جرم می‌توانید برای اقامت دائم و تابعیت اقدام کنید.

در صورتی که می‌خواهید تابعیت و پاسپورت آلمانی دریافت کنید، باید علاوه بر توجه و اجرای قوانین آلمان، زبان آلمانی را نیز فرا بگیرید.

شرط حضور با روش خرید ملک در آلمان چقدر است؟

درست است که خرید ملک در آلمان به خریدار خارجی حق اقامت موقت نمی‌دهد. اما مالکیت املاکی که برای زندگی شخصی خریداری شده‌اند حتی برای کمتر از 183 روز در سال، می‌تواند شما را به عنوان شخصی مقیم آلمان به مقامات مالیاتی این کشور معرفی کند. در صورتیکه چنین موردی برای کسانی که به اجاره خانه در آلمان مبادرت می‌کنند، وجود ندارد.

آیا بعد از دریافت اقامت آلمان اجازه اجاره یا فروش ملک خریداری شده را خواهید داشت؟

پس از خرید ملک در آلمان شما به عنوان مالک، اختیار تام داشته و می‌توانید خانه خود را اجاره دهید یا پس از مدتی بفروشید. از این جهت نگرانی وجود ندارد و شما مجبور نیستید حتماً خودتان در ملک خریداری شده ساکن شوید.

بهترین مناطق برای خرید ملک در آلمان کدامند؟

شهرهای آلمان که می‌توانید در آن‌ ها ملکی خریداری کنید بسیار زیاد هستند. اما برخی از این شهرها از جهت رشد اقتصادی، موقعیت های شغلی، موقعیت های تحصیلی و رفاه زندگی در رتبه بهتری قرار دارند. بهترین مناطق و شهرهای آلمان برای خرید ملک به ترتیب اولویت به شرح زیر هستند:

  1. مونیخ
  2. برلین
  3. لایپزیگ
  4. فرانکفورت
  5. اشتوتگارت
  6. کُلن
  7. دوسلدورف
  8. هامبورگ
  9. بُن
  10. درسدن

Town-Hall-at-Marienplatz-in-Munich

بهترین شهرها برای زندگی در آلمان کدامند؟

در رابطه با بهترین شهر برای زندگی در آلمان اتفاق نظر جهانی وجود ندارد به این مفهوم که زندگی در شهرهای مختلف این کشور از نظر یک دانشجو با یک شاغل یا سرمایه گذار بسیار متفاوت خواهد بود. در ادامه به معرفی 5 تا از بهترین شهرهای آلمان برای زندگی می‌پردازیم که هر کدام دارای مزایای متفاوتی هستند.

در هر شهر به مواردی چون چشم انداز شغلی و تحصیلی و اینکه کدام شهر فرصت های شغلی بیشتری دارد، کیفیت زندگی، امن ترین شهر آلمان برای زندگی، هزینه های زندگی و ارزان ترین مکان برای زندگی در آلمان می‌پردازیم تا انتخاب برای شما راحتتر باشد. پس با ما همراه باشید.

برلین، شهر تغییرات پیاپی

برلین شهر پر از تضاد است، در کنار ساختمان هایی با معماری مدرن می‌توانید ساختمان هایی تاریخی و قدیمی را ببینید. برلین به عنوان پایتخت آلمان همواره در حال تغییر است و به عنوان یکی از ساکنین این شهر از دیدن تغییرات شگفت زده خواهید شد.

چشم انداز شغلی و تحصیلی در برلین

برلین بدون شک قطب کارآفرینی آلمان است. استانداردهای بالای زندگی و هزینه های نسبتاً پایین، یک اکوسیستم فوق العاده با فرصت های شغلی عالی را در این شهر ایجاد کرده است. در برلین می‌توانید هر دو نوع شرکت، شامل کسب و کارهای بسیار بزرگ و استارتاپ‌ ها را ببینید.

شرکت های بزرگی چون Hellofresh ،Zalando، SAP ،Pfizer و Flixbis در برلین مستقر هستند. بنابراین با مهاجرت به این شهر فرصت های شغلی بیشماری خواهید داشت.

اکثر موسسات و دانشگاه های این شهر شرایط تحصیل به زبان انگلیسی را نیز دارند. از طرفی کیفیت بسیار بالای آموزش، امکانات آموزشی فراوان و اعتبار بالای دانشگاه های این شهر، برای دانشجویان بهترین انتخاب خواهد بود.

کیفیت زندگی در برلین

شاید در نگاه اول برلین برای شما مانند یک جنگل خاکستری و بتنی بزرگ باشد اما به محض ورود به شهر متوجه سرسبزی، وجود پارک‌ ها، رودخانه ها و دریاچه های زیبای این شهر خواهید شد.

آلمان به طور کلی یکی از امن ترین کشورهای جهان است و برلین به عنوان پایتخت نیز از این امر مستثنی نیست.

هزینه های زندگی در برلین

برلین یکی از ارزان ترین پایتخت های اروپای غربی است. هزینه های زندگی در این شهر پایین بوده و حدود 32.31 درصد کمتر از نیویورک است.

فرهنگ و روابط اجتماعی در برلین

اگر برای یادگیری زبان آلمانی اشتیاقی یا تمایلی ندارید، برلین بهترین شهر برای زندگی خواهد بود. زبان انگلیسی در این شهر به عنوان زبان دوم بوده و در نتیجه از لحاظ ارتباطی مشکلی نخواهید داشت تا زمانی که به زبان آلمانی مسلط شوید.

شهر هامبورگ

چشم انداز شغلی و تحصیلی در هامبورگ

اقتصاد پویای حول محور رسانه، سرگرمی و بخش مالی می‌چرخد. شرکت های بزرگ تجاری چشم انداز مهیچی برای اشتغال مهاجران در حوزه هایی چون بازاریابی و ارتباطات فراهم کرده‌اند. هامبورگ سومین بندر بزرگ اروپا را داشته و از این لحاظ به عنوان شهری مناسب برای اشتغال، رویای بسیاری از مهاجران است.

دانشگاه های هامبورگ شهرت جهانی دارند و به همین دلیل نیز دانشجویان بین المللی بسیاری را به خود جذب می‌کنند. دانشگاه های مهم هامبورگ شامل دانشگاه فنی هامبورگ و دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ هستند که برای تحصیل از جمله بهترین انتخاب ها خواهند بود.

کیفیت زندگی در هامبورگ

وجود دریاچه آلستر در قلب هامبورگ، مناطق خرید بزرگ، رویدادهای فرهنگی بی‌ نظیر، غذاهای فوق العاده و بسیاری از موارد دیگر در شهر هامبورگ شما را مجذوب خود خواهد کرد. هامبورگ در مقایسه با کلان شهرهای اروپا، بسیار ایمن است. می‌توانید با خیال راحت در طول شبانه روز در این شهر قدم بزنید و بدون نگرانی از افراد غریبه راهنمایی بخواهید.

هزینه های زندگی در هامبورگ

هامبورگ بالاترین تراکم میلیونرهای آلمان را دارد. وجود شرکت های بزرگ در صنعت رسانه، سرگرمی و تجارت اقتصادی قدرتمند، هزینه های زندگی در هامبورگ را بالا برده است. به همین دلیل نیز هزینه های زندگی در هامبورگ بالاتر از سایر شهرهای آلمان بوده و 9 درصد گرانتر از برلین است.هزینه های زندگی هامبورگ 29.71 درصد پایین تر از نیویورک است. یکی از مهمترین دلایل برای خرید ملک در آلمان خواهد بود.

فرهنگ و روابط اجتماعی در هامبورگ

در هامبورگ مردم با سطح ابتدایی انگلیسی آشنا هستند بنابراین برای برقراری ارتباط مشکلی نخواهید داشت. اما سعی کنید برخی از اصول زبان آلمانی را فرا بگیرید تا سریعتر بتوانید به این زبان مسلط شوید. حتی استفاده از اصطلاح Dankeschön می‌تواند به راحتی یخ بین فرهنگی شما را بشکند.

شهر مونیخ

چشم انداز شغلی و تحصیلی در مونیخ

مونیخ فرصت های شغلی جذابی برای مهاجران خارجی فراهم کرده است. بهترین مشاغل در این شهر شامل خدمات مالی، لوازم الکترونیکی مصرفی و صنعت خودرو است. از جمله بزرگترین شرکت ها مانند Microsoft، Allianz AG، BMW، گروه ایرباس و زیمنس در این شهر واقع شده‌اند.

در یک قیاس جهانی، مونیخ یکی از بهترین شهرهای دانشجویی جهان است.برنامه های گسترده دانشگاهی، تدریس به زبان انگلیسی، وجود دانشگاه های برتر مانند دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه لودویگ و دانشگاه علوم کاربردی مونیخ همگی برای غیر آلمانی زبان ها در دسترس هستند.

کیفیت زندگی در مونیخ

مونیخ امن ترین شهر آلمان است. در مقایسه با شهرهای بالای 200.000 شهروند، مونیخ کمترین میزان جرم و جنایت را دارد. طی آخرین نظرسنجی، مونیخ سومین شهر باکیفیت بالای جهان است.

هزینه های زندگی در مونیخ

رشد اقتصادی و کیفیت بالای زندگی در هزینه های زندگی منعکس خواهند شد. مونیخ یکی از گران ترین شهرهای آلمان برای زندگی است و در رتبه بندی جهانی در جایگاه چهل و نهم گرانترین شهر جهان قرار دارد. اجاره خانه به مقدار قابل توجهی از دیگر شهرهای آلمان بالاتر است. البته مونیخ 35 درصد ارزانتر از نیویورک است.

فرهنگ و روابط اجتماعی در مونیخ

مونیخ با 530.000 شهروند خارجی، به عنوان یکی از شهرهای بین المللی آلمان شناخته می‌شود. حدود 37.7 درصد از جمعیت این شهر را خارجیان و 16% از کل جمعیت آن را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند و در نتیجه در برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مشکلی نخواهید داشت. که خود عامل مهمی در خرید ملک در آلمان خواهد بود.

Holy-Ghost-Church,-Munich,-Germany

شهر فرانکفورت

چشم انداز شغلی و تحصیلی در فرانکفورت

فرانکفورت مقر بانک مرکزی اروپا است، بانک فدرال آلمان، بورس اوراق بهادار فرانکفورت و دویچه بانک در این شهر واقع شده‌اند. در این شهر آینده مالی عالی با مشاغل متنوع و جدید را خواهید داشت.

فرانکفورت یک فضای عالی برای دانشجویان بین المللی است و طیف وسیعی از موسسات و دانشگاه های این شهر به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. دانشکده مالی و مدیریت فرانکفورت، دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی از برترین دانشگاه های این شهر هستند.

کیفیت زندگی در فرانکفورت

طبق آخرین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه Mercer، کیفیت زندگی در فرانکفورت به عنوان شهری با بهترین و برترین زیرساخت های جهانی، بهشت شهرهای آلمان است.

هزینه های زندگی در فرانکفورت

مهاجران بین المللی معمولاً حقوق های خوبی دریافت کرده و می‌توانند به درجات عالی در شرکت های این شهر برسند. فرانکفورت به دلیل اقتصادی قوی و توانمند، اندکی گرانتر از شهرهای دیگر آلمان است. از لحاظ هزینه های زندگی، فرانکفورت 27.21 درصد ارزانتر از نیویورک است.

فرهنگ و روابط اجتماعی در فرانکفورت

اگر در خیابان های فرانکفورت قدم بزنید می‌شنوید که مردم به زبان های مختلفی صحبت می‌کنند. این موضوع نشان دهنده این است که این شهر که در قلب آلمان و اروپا واقع شده، مهاجران بسیاری را به خود جلب می‌کند.

شهر اشتوتگارت

چشم انداز شغلی و تحصیلی در اشتوتگارت

اشتوتگارت به عنوان یکی از شهرهای خودرویی آلمان شناخته می‌شود. به این مفهوم که تعدادی از شرکت های بزرگ خودرو مانند پورشه و دایلمر در این شهر واقع شده‌اند. به همین دلیل نیز 20 درصد از مردم این شهر در صنعت خودرو کار می‌کنند. مهاجران با مدرک مهندسی، صنایع و IT، چشم انداز شغلی روشنی در این شهر دارند. تراکم بالایی از مراکز دانشگاهی و موسسات عالی مهندسی مشهور را در اشتوتگارت خواهید یافت.

کیفیت زندگی در اشتوتگارت

اشتوتگارت با 8.535 مورد جرم ثبت شده در هر 100.000 شهروند، یکی از امن ترین شهرهای آلمان است. به همین دلیل این شهر برای مهاجرانی که خانواده همراه خود دارند، بهترین انتخاب خواهد بود.

هزینه های زندگی در اشتوتگارت

صنعت خودرو عامل اصلی درآمد و ثروت در اشتوتگارت است. به همین دلیل هزینه های زندگی نیز در این شهر افزایش پیدا کرده است. از لحاظ هزینه های زندگی، اشتوتگارت 30.33 درصد ارزانتر از نیویورک است.

فرهنگ و روابط اجتماعی در اشتوتگارت

اقتصاد پیشرو و قوی و شرکت های بین المللی مهم در اشتوتگارت باعث شده تا این شهر از کیفیت و سطح بالایی برای زندگی برخوردار باشد. در نتیجه بسیاری از مهاجران می‌توانند با تصدی بهترین و پردرآمدترین شغل ها، زندگی راحتی داشته باشند.

Frankfurt, Hesse, Germany

هزینه های زندگی و اقامت در آلمان چقدر است؟

هزینه های زندگی در آلمان حدود 67.25% بالاتر از ایران است. هزینه اجاره خانه نیز در این کشور حدود 76.07% بالاتر از ایران است.

 

سوالات متداول 

1.آیا برای خرید ملک در آلمان باید اقامت موقت یا دائم داشته باشیم؟

خیر. برای خرید ملک ضرورتی ندارد که اقامت آلمان را داشته باشید. اما خرید ملک در آلمان به صورت خودکار به شما حق اقامت آلمان را نمی‌دهد.

2.هزینه های خرید ملک در آلمان شامل چه مواردی است؟

معمولاً تمامی هزینه های معامله توسط خریدار پرداخت می‌شود. این هزینه ها شامل حق کمیسیون بنگاه، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر انتقال ملک و هزینه دفتر اسناد رسمی است.

3.ارزانترین و بهترین شهر برای زندگی در آلمان کدام است؟

برلین پایتخت آلمان یکی از شهرهای عالی برای زندگی در این کشور است. علاوه بر کیفیت بالای زندگی و رفاه کامل، هزینه هر متر مربع در این برلین پایینتر از برخی دیگر از شهرهای آلمان است.

4.گرانترین شهر آلمان برای خرید ملک کدام است؟

مونیخ گرانترین شهر آلمان برای خرید ملک است. قیمت هر متر مربع خانه در این شهر تقریباً دو برابر قیمت هر متر مربع خانه در برلین است.

5.برای خرید ملک چقدر ودیعه باید بپردازیم؟

به عنوان خریدار ملک در آلمان، برای ودیعه باید 10% از کل مبلغ ملک را بپردازید. البته در برخی موارد این مبلغ به 20% هم می‌رسد و در برخی موارد نیز برای سرمایه گذاران خارجی مبلغی حدود 30 الی 40% درخواست می‌شود. علت درخواست چنین درصد بالایی، ریسک بالاتر خرید ملک توسط مهاجران خارجی است.

6.آیا خرید ملک در آلمان یک روش سرمایه گذاری خوب است؟

بله. آلمان سرمایه گذاران خارجی و داخلی بسیاری را به خرید ملک در این کشور جلب می‌کند. چرا که خرید املاک و مستغلات یک روش سرمایه گذاری مطمئن، امن و سودآور است.

 

 

رویای پارسیان: تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان سرزمین پارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *