تحصیل دکترا در چین
تحصیل دکترا در چین
اکتبر 19, 2021
تحصیل علوم پزشکی در چین
تحصیل علوم پزشکی در چین
اکتبر 19, 2021

دانشگاه های برتر چین

اعزام دانشجو به چین به تازگی زبان زد افراد متقاضی مهاجرت به کشورهای آسیایی شده است. چرا که از لحاظ هزینه و امکانات تحصیلی، امتیازات بیشتری نسبت به دیگر کشور های آسیایی و اروپایی دارد. در این بخش به بررسی ده دانشگاه برتر کشور چین خواهیم پرداخت.

Tsinghua University

دانشگاه چینهوا در پکن، دانشگاه شماره یک چین می باشد که در سازمان جهانی QS رتبه 17 را در سال 2019 کسب کرده است. این دانشگاه از سال 1911 تاسیس شده و برجسته ترین رهبران سیاسی چین را آموزش داده است. تاریخ، فلسفه هنر، تجارت و اقتصاد، حقوق، روانشناسی، شیمی، کشاورزی، سیاست و… از رشته های مورد فعالیت در این دانشگاه می باشد. میانگین هزینه های شهریه برای هر سال در این دانشگاه، 7500 دلار آمریکا در سال می باشد.

Peking University

دانشگاه پکینگ در شهر پکن، در سال قبل رتبه 9 آسیا را کسب کرده بود. پکینگ، دانشگاهی امپراطوری در سال 1898 تاسیس شد و در حال حاضر در سال 2019 رتبه 30 در جهان را کسب کرده است. این دانشگاه با ارائه بیش از 36 رشته تحصیلی در عناوین فیزیولوژی و آناتومی، هنر و طراحی، مدیریت و تجارت، مهندسی فنی و علوم کامپیوتر و… در سطح خود فعالیت می کند. میانگین هزینه های شهریه این دانشگاه 17,000 دلار امریکا می باشد.

Fudan University

دانشگاه فودان در سال 1905 در بزرگترین شهر چین یعنی شانگهای تاسیس شده است. این دانشگاه در سازمان جهانی QS رتبه 44 و در کشور چین رتبه سوم را کسب کرده است. فودان در رشته های هنر و معماری بیشترین تمرکز را دارد. میانگین هزینه های شهریه این دانشگاه، 8,000 تا 11,000 دلار امریکا می باشد. این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم می باشد.

University of Science and Technology of China

چهارمین دانشگاه برتر چین دانشگاه علوم و تکنولوژی چین می باشد که در آسیا رتبه 23 و در جهان رتبه 98 را کسب کرده است. این دانشگاه در شهر آن هوئی چین واقع شده است و میانگین هزینه های شهریه این دانشگاه، 4,350 دلار امریکا می باشد. این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران می باشد. رشته هایی همچون علوم دارویی، محیط زیست و انرژی، مهندسی نرم افزار، مهندسی شیمی، اقتصاد و تجارت، مدیریت اجرایی و… در این دانشگاه تدریس می شود.

Zhejiang University

دانشگاه ججیانگ که در شهر ججیانگ واقع شده است، در سال 1897 تاسیس شده است. رشته هایی همچون مهندسی الکترونیک، پزشکی و پیرا پزشکی، مهندسی کامپیوتر و… در این دانشگاه فعالیت می کنند. این دانشگاه در سال 2019 رتبه 68 جهانی را کسب کرده است. مدارک این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران می باشد. هزینه های شهریه در این دانشگاه به طور میانگین 17,000 دلار امریکا می باشد.

Shanghai Jiao Tong University

دانشگاه جیائوتونگ شانگهای در سال 1896 در این شهر تاسیس شده است. رشته هایی همچون مهندسی نرم افزار، پزشکی و پیراپزشکی، بیولوژی، میکروبیولوژی، فیزیک نجومی و… در این دانشگاه تدریس می شود. در سال 2019 این دانشگاه رتبه 59 را در سازمان QS کسب کرده است. مدارک این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشد. میانگین هزینه های شهریه برای این دانشگاه از 5,000 تا 12,000 دلار امریکا می باشد.

Nanjing University

دانشگاه نانجینگ در شهر نانجینگ چین در سال 1902 تاسیس شده است. این دانشگاه در رشته هایی همچون، مهندسی و فناوری اطلاعات، علوم طبیعی و ریاضیات، هنر، طراحی و معماری، علوم کامپیوتری، مطالعات کره زمین و محیط زیست، پزشکی و سلامت فعالیت دارد. مدارک این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران می باشد. میانگین شهریه های این دانشگاه حدودا 4,000 دلار امریکا می باشد.  در سال 2019 رتبه این دانشگاه 122 تخمین زده شده است.

Wuhan University

دانشگاه ووهان در شهر هوبئی واقع شده است. این دانشگاه در سال 1893 تاسیس شده است. میانگین هزینه های دانشگاهی و شهریه این دانشگاه 3,000 دلار امریکا می باشد. رشته هایی همچون مهندسی، فناوری اطلاعات، پزشکی و سلامت، علوم اجتماعی و… در این دانشگاه تدریس می شود. رتبه سازمان جهانی QS این دانشگاه 257 می باشد. مدارک صادره از این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت و وزارت علوم می باشد.

Sun Yat-sen University

دانشگاه سون یات سن در سال 1924 در شهر گوانجوی چین تاسیس شده است. رتبه جهانی این دانشگاه در سازمان جهانی QS رتبه 295 می باشد. رشته های مورد فعالیت در این دانشگاه، فلسفه، پزشکی و پیرا پزشکی، مردم شناسی، ادبیات زبان چینی، مدیریت اجرایی، حسابداری، علوم مالی و سرمایه گذاری و… می باشد. میانگین هزینه های شهریه از 3,500 تا 15,000 دلار امریکا می باشد. مدارک صادره از این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران می باشد.

Harbin Institute of Technology

دانشگاه تکنولوژی هربین در سال 1920 در شهر گوانجو تاسیس شده است. رتبه جهانی این دانشگاه 285 می باشد. رشته های مورد فعالیت در این موسسه تحصیلی که برای اعزام دانشجو به چین تعبیه شده است، معماری، فضانوردی، مهندسی شیمی و شیمی محض، مهندسی عمران، علوم کامپیوتری و مهندسی کامپیوتر، مدیریت و اقتصاد و… می باشد. هزینه شهریه این دانشگاه از 1,000 تا 5,000 دلار امریکا می تواند متغیر باشد.

 

 

رویای پارسیان : تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *