محدودیت سنی برای تحصیل در چین
محدودیت سنی برای تحصیل در چین
اکتبر 21, 2021
اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی چین
اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی چین
اکتبر 21, 2021

کالج زبان فرانسه

مسلماً شرکت در دوره های آموزشی کالج های زبان در فرانسه بهترین مسیر برای یادگیری زبان فرانسوی می باشد. در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ میلیون نفر در جهان به زبان فرانسوی صحبت می کنند، کشور فرانسه به لطف قدرت نظامی و نفوذ سیاسی در صده های ۱۸ و ۱۹ میلادی کشورهای بسیاری را در قاره های مختلف نظیر آمریکا، آفریقا، اروپا و آسیا به استعمار خود درآورد بود. از این رو امروزه در بیش از ۶۰ کشور جهان زبان فرانسوی به عنوان یکی از زبان های پرکاربرد محسوب می شود.

با توجه به رواج زبان فرانسوی در بسیاری از کشورهای دنیا، هر ساله به تعداد افرادی که متقاضی یادگیری زبان فرانسوی هستند افزوده می شود، از سوی دیگر امکان تحصیل رایگان در کشور فرانسه برای افرادی که به زبان این کشور تسلط لازم را دارند باعث گردیده هر ساله افراد بسیاری برای آموزش زبان برای دوره های کالج زبان فرانسه اقدام نمایند.

دوره های آموزشی زبان فرانسوی در کالج های زبان فرانسه معمولاً بین ۳ ماه الی ۱ سال می باشد، هزینه های تحصیل در دوره های کالج زبان فرانسوی بسته به نوع کالج برای هر ترم بین ۱۰۰۰ الی ۵۰۰۰ یورو است. زمان اخذ پذیرش در این کشور بسته به قوانین کالج مورد نظر کمی متفاوت می باشد، از این رو زمانبندی دقیق در ارتباط با زمان اقدام جهت اخذ پذیرش از کالج زبان مورد نظر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

شرایط تحصیل کالج زبان در فرانسه

 

شرایط تحصیل کالج زبان در فرانسه

برای دریافت پذیرش از کالج زبان در فرانسه شرایط سنی و تحصیلی خاصی اعلام نشده است، ولی شرایط سنی فرد متقاضی برای تحصیل در کالج های زبان فرانسه تاثیر بسزایی در صدور ویزای تحصیلی خواهد داشت، درواقع هرچه سن متقاضیان تحصیل در کالج زبان فرانسه کمتر باشد شانس صدور ویزا بیشتر خواهد بود، از سوی دیگر ارائه دلایل منطقی برای یادگیری زبان فرانسوی می تواند شانس افراد برای اخذ ویزا را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

برای ورود به دوره های آموزشی در کالج زبان فرانسه نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی نیست و متقاضیان می توانند با داشتن آشنایی بسیار سطحی با زبان فرانسوی برای شرکت در دوره های کالج زبان فرانسوی اقدام نمایند. متقاضیان تحصیل در کالج زبان فرانسه در دوره های یکساله معمولاً اجازه کار در حین تحصیل را خواهند داشت و بعد از اتمام دوره کالج زبان می توانند برای تحصیل در دانشگاه یا کار در کشور فرانسه اقدام نمایند.

کالج های آموزش زبان در فرانسه به صورت دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت می باشند، مسلماً هزینه های تحصیل در کالج های زبان دولتی نسبت کالج های خصوصی به مراتب ارزانتر خواهد بود. لازم به ذکر است به طور کلی شانس صدور ویزا برای افرادی که نامه پذیرش از کالج های زبان در فرانسه را دارند نسبت به افرادی که نامه پذیرش از دانشگاه های فرانسه را دارند کمتر خواهد بود.

 

پروسه دریافت ویزای کالج زبان فرانسه

پروسه اخذ ویزا نسبت به اغلب روش های مهاجرتی با سرعت بیشتری انجام می شود. اولین قدم برای دریافت ویزا ثبت نام آنلاین در یکی از کالج های زبان فرانسه می باشد، پس از ارسال رزومه از سوی متقاضی و بررسی و تایید شرایط فرد متقاضی از سوی کالج مورد نظر، فرد متقاضی با پرداخت مبغلی به عنوان بیعانه ثبت نام، نامه پذیرش را دریافت خواهد کرد.

پس از اخذ نامه پذیرش از کالج مورد نظر فرد متقاضی با دریافت وقت سفارت در زمان مشخص شده برای ارائه مدارک تکمیلی می بایست به صورت حضوری به سفارت مراجعه نماید، پس از بررسی مدارک فرد متقاضی از سوی سفارت امکان دریافت ویزای کالج زبان فرانسه وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است پس از دریافت ویزا و ورود به کشور فرانسه فرد متقاضی می بایست هزینه دوره تحصیلی کالج زبان فرانسه را به صورت کامل به کالج مورد نظر پرداخت نماید. معمولاً پروسه اخذ ویزا در صورتی که مدارک فرد متقاضی کامل باشد بین ۳ الی ۴ ماه زمان خواهد برد.

هزینه کالج های زبان در فرانسه

هزینه کالج های زبان در فرانسه

همانگونه که پیش تر ذکر گردید، کالج ها به صورت دولتی و خصوصی مشغول به فعالیت می باشند، از این رو هزینه های دوره کالج زبان در فرانسه بسته به نوع کالج مورد نظر و طول دوره تحصیلی متفاوت خواهد بود. به طور کلی میانگین هزینه های تحصیل در کالج های زبان فرانسه دولتی و خصوصی به شرح ذیل می باشد.

شرایط کالجکالج های دولتیکالج های خصوصی
سطوح زبان قابل ارائهA1 الی C1A1 الی C1
میانگین شهریه سالانهبین ۱۸۰۰ الی ۶۲۰۰ یوروبین ۴۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ یورو
ظرفیت پذیرشبین ۱۵ الی ۲۰ نفر برای هر ترمبدون محدودیت
خوابگاهمعمولاً دارد (شامل هزینه خواهد بود)معمولاً دارد (شامل هزینه خواهد بود)

برترین کالج های زبان در فرانسه

مسلماً بهترین راه برای یادگیری شرکت در دوره های آموزش زبان این کشور می باشد، چرا که قرار گیری افراد در محیطی فرانسوی زبان تاثیر بسزایی در تسریع یادگیری خواهد داشت، از سوی دیگر فرانسه دارای کالج های بسیار معتبر و مشهوری می باشد که دوره ها را به بهترین شکل ممکن ارائه می نمایند.

استراسبورگ

استراسبورگ هفتمین شهر بزرگ فرانسه می باشد، که به لطف امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال، نرخ بیکاری پایین، بازار کار مناسب و … از بالاترین استانداردهای آموزشی و زندگی برخوردار می باشد. از سوی دیگر هزینه های تحصیل و زندگی در شهر استراسبورگ نسبت به پاریس و برخی از شهرهای بزرگ فرانسه به مراتب مناسب تر خواهد بود.

استراسبورگ از کالج های بسیار معتبر و مطرحی نظیر موسسه استارلنگ، موسسه Ciel، موسسه Alliance France، موسسه IIEF و … برخوردار است، با توجه به هزینه های بسیار مناسب و منطقی تحصیل و زندگی در استراسبرگ و همچنین امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال این شهر قطعاً گزینه مناسبی برای آموزش زبان فرانسوی خواهد بود.

 

لیون

لیون به عنوان سومین شهر بزرگ فرانسه از جمله شهرهای مشهور و پرجمعیت این کشور می باشد، لیون شهری پرانرژی با امکانات آموزشی و رفاهی ایده ال است. از سوی دیگر لیون دارای بازار کار بسیار مناسب با پایین ترین نرخ بیکاری می باشد، لیون علاوه بر دانشگاه های بسیار معتبری که دارد، از کالج های زبان بسیار مطرح و شناخته شده ای برخوردار است.

هزینه های مناسب تحصیل و زندگی در لیون نسبت به پاریس و امکانات آموزشی ایده ال در این شهر باعث رشد آمار مهاجرت دانشجویان به این شهر شده است. اغلب کالج های زبان لیون از اعتبار و سابقه فراوانی برخوردار می باشند، ولی در این بین کالج هایی نظیر Alpadia Lyon و Lyon Bleu International دارای شهرت بیشتری هستند.

نیس

نیس پنجمین شهر بزرگ فرانسه محسوب می شود، شهر نیس به لطف سواحل خیره کننده و ساختار شهری بسیار جذاب به همراه جاذبه های گردشگری متعدد از جمله شهرهای بسیار زیبای فرانسه می باشد، که امروزه به یکی از قطب های گردشگری در این کشور تبدیل شده است.

علاوه بر جاذبه های فراوانی که نیس دارد، هزینه های زندگی و تحصیل در این شهر نسبت به پاریس و لیون کمتر خواهد بود، از سوی دیگر از دانشگاه ها و کالج های زبان بسیار معتبری برخوردار است، که در این بین کالج های زبان B Institut Linguistique و France Langue Nice نسبت به اغلب کالج ها شهرت بیشتری دارند.

نتیجه گیری

بدون شک بهترین راه برای آموزش زبان فرانسوی ثبت نام در کالج های زبان این کشور می باشد، با توجه به فراگیری زبان فرانسوی در بسیاری از کشورهای جهان تعداد متقاضیان یادگیری زبان فرانسوی با اهداف نظیر کار، تحصیل و مهاجرت روز به روز درحال افزایش است. از این رو شرکت در دوره های زبان فرانسوی می تواند کوتاه ترین و بهترین مسیر برای یادگیری باشد.

از سوی دیگر هزینه های مناسب تحصیل و زندگی در فرانسه، اجازه بردن همراه، امکان تحصیل رایگان در دانشگاه های فرانسه پس از گذراندن دوره های زبان در کالج، افزایش شانس مهاجرت به کشوری نظیر کانادا و… تنها بخشی از مزایای آموزش زبان فرانسوی در کالج ها خواهد بود.

 

 

رویای پارسیان : تحقق بخش رویاهای تحصیلی مردمان سرزمین پارس

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *