تحصیل رایگان در آلمان , مهاجرت تحصیلی به آلمان , تحصیل در چین
شرایط تحصیل در لهستان
ژانویه 10, 2019
مدارس آلمان
مدارس المان چگونه است؟
ژانویه 13, 2019

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

 تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل در رشته های پزشکی

تحصیل در خارج از وطن همیشه به منزله تلاشی جالب و جذاب تلقی می‌شود. تجربیات جدید در کشوری همچون آلمان به دریافت دیدگاه‌ها و افق ذهنی جدیدی می‌انجامد. اقامت تحصیلی در کشوری همچون آلمان در قلب اروپا قطعا برای شما تجربیات فراموش ناشدنی و مؤثر در زندگی را به همراه خواهد داشت.

در آلمان موقعیت‌های فراوان تحصیلی و پژوهشی وجود دارد و مؤسسات آموزش عالی این کشور از رتبه و اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردارند. از این مؤسسات هر سال ایده های جدیدی برای پیشرفت و نوآوری در سطح جهانی عرضه می گردد. در آلمان شرایط بسیار خوبی برای یک تحصیل موفق وجود دارد. البته شما تنها از چنین ایده ای برخوردار نیستید که در آلمان به تحصیل بپردازید، بلکه سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان از سراسر جهان برای تحصیل و پژوهش به این کشور سفر می کنند.

تحصیل در خارج برای شما دانشجویان و علاقه مندان ایرانی همیشه به منزله رویارویی با دنیایی جدید و تاحدی ناآشناست. برای موفقیت می بایست در مورد بسیاری از مسائل به دقت فکرو برنامه ریزی صورت پذیرد. اصولاً راه تحصیل در مراکز آموزشی آلمان بر روی تمام خارجی‌ها گشوده‌است به شرط این‌که متقاضی شرایط لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی را داشته باشد. دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان ایرانی نیز از نام و آوازه خاصی در آلمان برخورداراند. در حال حاضر تبادلات دانشگاهی و آکادمیک بین دانشگاه های آلمان و ایران به وفور دیده می شود.

آغاز هر کاری همیشه دشوار است. برای تحصیل در آلمان و ایجاد ارتباط با دانشگاه ها و مؤسسات عالی آلمان بهتر است به‌موقع به جمع آوری اطّلاعات مورد نیاز بپردازید . اما در راه خود به سوی تحصیل در آلمان شما تنها نیستید. دفتر مؤسسه توسعه علمی رویای پارسیان در ایران سعی در کمک شما دارد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان چگونه است؟

رشته پزشکی در آلمان به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم میشود. این رشته در آلمان شامل ۱۲ ترم ( اجباری ) است که به مراحل زیر تقسیم می شود:

مرحله ¬ی اولِ بالینی (پیش بالینی ۲ سال)
مرحله ی دومِ بالینی (۳ سال) و یک سال عملی

از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در آلمان این است که پس از گذراندن این ۱۲ ترم، مدرک پزشکی عمومی معادل کارشناسی ارشد به دانشجو داده میشود. برخلاف ایران که دانشجو پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی به عنوان دکتر حرفه ای تلقی میشود. این دوره تحصیلی معمولا در رشته پزشکی ۶ سال و در رشته دندان پزشکی ۵ سال است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

در دو سال اول پزشکی بالینی در آلمان چه میگذرد ؟ پزشکی بالینی در آلمان چگونه است؟

در دو سال اول از مرحله ی پیش بالینی در آلمان متقاضی دروسی با محتوای علوم پایه مثل فیزیک، شیمی و زیست شناسی ، اصطلاحات پزشکی، آناتومی عصبی، روانشناسی، جامعه شناسی پزشکی، فیزیولوژی و بیوشیمی آشنا می شود و به نوعی کم کم برای دروس تخصصی آماده می گردد. در ترم ۳ و ۴ دانشجو برای اولین بار در معرض موارد بالینی و انجام تمرینات عمومی به صورت تمام وقت قرار میگیرد و در آخر باید در آزمون سراسری شرکت کند.

فاز دوم بالینی در آلمان چگونه است ؟

بعد از موفقیت در آزمون سراسری اول، فرد اجازه ورود به بخش بالینی از پزشکی را پیدا میکند. سال اول مطالعه ی بالینی شامل دوره هایی در موضوعات اساسی بالینی، دوره های جامع در معاینه ی بالینی و روش های معاینه ی عمومی در بخش های جراحی و غیر جراحی می باشد اما بخش بالینی واقعی در نیمه دوم این مرحله اجرا میشود. در این دوره دانشجویان در ارتباط مستقیم با بیماران قرار میگیرند و در شاخه های مختلف تخصصی اطلاعات کسب میکنند. آموزش های نظری در این دوره کاهش یافته و تمرکز بر روی تمرین های عملی بر روی بیماران خواهد بود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

‌پزشکی در یک سال آخر تحصیل در آلمان

سال آخر عملی (سال ششم) که در واقع دوره ی کارورزی محسوب میشود، پس از فاز دوم بالینی (۳ ساله) آغاز میشود که در انتهای آن دانشجو باید در آزمون سراسری شرکت کند. قبل از دومین آزمون جامع، دانشجویان باید در سال عملی در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و یا موسسات معادل آن شرکت کنند. در این مرحله دانشجویان باید به گسترش دانش پزشکی خود بپردازند. دانشجویان در سال آخر یاد میگیرند چطور در موقعیت های مختلف با مریض ها رو به رو شوند تا بتوانند به عنوان یک دکتر مستقل پروانه فعالیت دریافت کنند.

شرایط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان مختص متقاضیان ایرانی

آنچه با وجود همه جذابیت‌ها، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را غیر ممکن نشان میدهد، شرایط پذیرش دانشجویان پزشکی در دانشگاههای دولتی آلمان است. متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان بسته به شرایط تحصیلی‌شان، یکی از ۲ روش زیر را برای اخذ پذیرش پیش رو دارند:

1. روش اول مختص کسانی است که در کنکور سراسری ایران در رشته پزشکی پذیرفته شده اند

این متقاضیان با وجود امکان تحصیل پزشکی در ایران به دلایلی مثل کیفیت بالای آموزش پزشکی در آلمان و البته مهاجرت قصد دارند در آلمان ادامه تحصیل دهند. این افراد با داشتن تأییدیه سازمان سنجش که قبولی آنها در آزمون سراسری ایران را گواهی می کند و همچنین مدرک ب2 زبان آلمانی این امکان را دارند در آزمون ورودی دانشگاه های آلمان شرکت کنند نکته: دقت داشته باشید قبولی سراسری در هر رشته صرفا شما را مجاز به اقدام برای همان رشته میکند و نه هر رشته ای، مثلا اگر شما در ایران در رشته ی پرستاری قبول شده اید و یا حتی مدرک پرستاری را دارید نمیتوانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان اقدام کنید

2. روش دوم؛ متقاضیانی که در کنکور سراسری ایران پذیرفته نشده‌اند.

این دسته از متقاضیان میتوانند با دارا بودن حداقل معدل ۱۷ (کتبی) در سال ۱۱ و ۱۲ دبیرستان خود و همچنین داشتن مدرک ب2 زبان آلمانی در دوره های کالج پزشکی در آلمان ثبت‌ نام کنند. در این دوره که یک سال به طول می‌انجامد آنها مفاهیم پایه‌ای دروس اصلی زیست‌شناسی و زبان و فرهنگ آلمانی را فراگرفته و پس از به پایان رساندن دوره کالج، اجازه شرکت در آزمون ورودی دانشگاههای پزشکی آلمان را بدست می آورند. برای تحصیل در کالج‌ها غالبا نیازی به پرداخت شهریه نیست اما در برخی هم ممکن است تا ۵.۰۰۰ یورو شهریه دریافت کنند..

چطور برای رشته پزشکی و یا دندان پزشکی در آلمان اقدام (اپلای) کنیم؟

اولین قدم برای شما این است که سایت دانشگاه مورد نظر و رشته دلخواهتان را بررسی کنید و مدارک لازم را فراهم کنید. روند پذیرش در دانشگاه های مختلف متفاوت است. اگر شما مدارک تحصیلی دانشگاهی خود را از آلمان یا یک مدرسه ی آلمانی خارج از کشور دریافت کرده اید و یا اقامت دائم یکی از کشورهای اروپایی را دارید، باید از طریق بنیاد اقدام کنید. Stiftung für Hochschulzulassung – TRUST برای انجام این کار به وبسایت مورد نظر مراجعه کنید و ثبت نام نمایید.
اما اگر مدرک شما از دانشگاه یا موسسه ای خارج از اتحادیه اروپا باشد که متقاضیانی که از ایران اقدام میکنند شامل این دسته میشوند، باید این فرایند را از طریق Uni assist انجام دهند. لطفا دقت کنید که دانشگاه مورد نظر شما در لیست Uni assist باشد در غیر اینصورت باید از طریق وب سایت خود دانشگاه اقدام کنید .
همان طور که می بینید فرآیند اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، توسط یک سیستم جامع و یکپارچه به نام Uni assist که در بالا نیز به آن اشاره کردیم انجام میشود. این شیوه جزء یکی از سیستماتیک ترین روش های موجود در جهان است همین موضوع مستلزم اقدام به موقع و داشتن مدارک کافی پیش از آن است.
شاید برایتان گیج کننده و حتی دلهره آور باشد که با یک اشتباه کوچک و یا عدم آشنایی با سیستم پذیرش در آلمان کل فرآیند شما تحت تاثیر قرار گیرد. . گروه مشاوران امیدوار با بهره مندی از کارشناسان باتجربه در این امر موفق به دریافت پذیرش های تحصیلی از دانشگاههای معتبر آلمان و اتریش شده است. از این رو همیشه میتوانید برای بررسی شرایط و ارزیابی پرونده خود با ما در تماس باشید.

تحصیل پزشکی در آلمان و چالش زبان آلمانی

یکی از بزرگترین چالش ها برای دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را دارند زبان آلمانی است. دانش زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان امری ضروری است که جزء مدارک مورد نیاز برای اقدام محسوب می شود. متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان باید حداقل سطح ب2 ، در برخی دانشگاه ها سطح ث1 زبان آلمانی را داشته باشند.

اگر یادگیری آلمانی برای شما ممکن نیست ، دانشگاه هایی نیز وجود دارند که به صورت خصوصی ( باید شهریه ترم را بپردازید ) و با قیمت بالا این دوره ها را به زبان انگلیسی برگزار میکنند. اما چطور میتوانید به عنوان یک شهروند هرچند موقت در آلمان زندگی کنید بدون آنکه زبان آلمانی بلد باشید؟ یا به عنوان یک پزشک چطور قرار است بدون دانش زبانی در جامعه آلمانی کار کنید ؟ پس پیشنهاد قطعی ما به شما این است که هرچه یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

هزینه ی تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

همیشه از قدیم به ما گفتند که “هیچ ارزانی بی حکمت نیست” این اگر هر جا صادق باشد در مورد تحصیل در آلمان نیست. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان بسیار کم هزینه و گاها رایگان است اما در عین حال کیفیت بالایی دارد و همچنین ورود و سپری کردن آن بسیار سخت است.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به نوع دانشگاه و همچنین ایالت محل تحصیل بستگی دارد. دانشجویان پزشکی برای تحصیل در دانشگاههای دولتی آلمان بجز ایالت (Baden-Württemberg) عملا شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند و هزینه تحصیل آنها فقط شامل هزینه‌ های اداری و ثبت‌نام می‌َشود که میزان آن حدود ۳۰۰ یورو برای هر ترم است.

هزینه زندگی در آلمان هم بسته به اینکه دانشجو در شهرهای گرانی مثل مونیخ یا برلین زندگی می‌کند یا شهرهای ارزانتر و همچنین با توجه به سبک زندگی و شرایط مالی فرد، متفاوت است اما بطور کلی، هزینه زندگی در شهرهای دانشجویی آلمان را می توان بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه تخمین زد.

مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته پزشکی در آلمان

همانطور که گفته شد مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها بسته به شهر و یا دانشگاه مورد نظر شما کاملا متفاوت است. اما مدارک کلی که معمولا مورد نیاز است به شرح زیر است:

  • ترجمه گواهی پایان دوره دیپلم به همراه ریز نمرات آن
  • ترجمه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن
  • کپی پاسپورت
  • گواهی زبان آلمانی حداقل در سطح ب2
  • گواهی قبولی در کنکور سراسری
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • سایر موارد (حسب مورد)

کار در آلمان بعنوان یک پزشک چگونه است ؟

دانشجویان با اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان میتوانند در همین کشور و در سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند. در حال حاضر در مناطق روستایی در آلمان درخواست برای وجود پزشک زیاد است و درآمد نسبتا بالایی نیز دارد. (درآمد شما بسته به نوع تخصص و جایی که هستید متفاوت خواهد بود.)

دسترسی سریع

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل در رشته های پزشکی

تحصیل در خارج از وطن همیشه به منزله تلاشی جالب و جذاب تلقی می‌شود. تجربیات جدید در کشوری همچون آلمان به دریافت دیدگاه‌ها و افق ذهنی جدیدی می‌انجامد. اقامت تحصیلی در کشوری همچون آلمان در قلب اروپا قطعا برای شما تجربیات فراموش ناشدنی و مؤثر در زندگی را به همراه خواهد داشت. تحصیل پزشکی در آلمان

در آلمان موقعیت‌های فراوان تحصیلی و پژوهشی وجود دارد و مؤسسات آموزش عالی این کشور از رتبه و اعتبار بالایی در سطح جهان برخوردارند. از این مؤسسات هر سال ایده های جدیدی برای پیشرفت و نوآوری در سطح جهانی عرضه می گردد. در آلمان شرایط بسیار خوبی برای یک تحصیل موفق وجود دارد. البته شما تنها از چنین ایده ای برخوردار نیستید که در آلمان به تحصیل بپردازید، بلکه سالانه تعداد زیادی از علاقه‌مندان از سراسر جهان برای تحصیل و پژوهش به این کشور سفر می کنند.

تحصیل در خارج برای شما دانشجویان و علاقه مندان ایرانی همیشه به منزله رویارویی با دنیایی جدید و تاحدی ناآشناست. برای موفقیت می بایست در مورد بسیاری از مسائل به دقت فکرو برنامه ریزی صورت پذیرد. اصولاً راه تحصیل در مراکز آموزشی آلمان بر روی تمام خارجی‌ها گشوده‌است به شرط این‌که متقاضی شرایط لازم برای دریافت پذیرش تحصیلی را داشته باشد. دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان ایرانی نیز از نام و آوازه خاصی در آلمان برخورداراند. در حال حاضر تبادلات دانشگاهی و آکادمیک بین دانشگاه های آلمان و ایران به وفور دیده می شود. تحصیل پزشکی در آلمان

آغاز هر کاری همیشه دشوار است. برای تحصیل در آلمان و ایجاد ارتباط با دانشگاه ها و مؤسسات عالی آلمان بهتر است به‌موقع به جمع آوری اطّلاعات مورد نیاز بپردازید . اما در راه خود به سوی تحصیل در آلمان شما تنها نیستید. دفتر مؤسسه توسعه علمی رویای پارسیان در ایران سعی در کمک شما دارد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان چگونه است؟

رشته پزشکی در آلمان به مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تقسیم میشود. این رشته در آلمان شامل ۱۲ ترم ( اجباری ) است که به مراحل زیر تقسیم می شود: تحصیل پزشکی در آلمان

مرحله ¬ی اولِ بالینی (پیش بالینی ۲ سال)
مرحله ی دومِ بالینی (۳ سال) و یک سال عملی

از دیگر شرایط تحصیل پزشکی در آلمان این است که پس از گذراندن این ۱۲ ترم، مدرک پزشکی عمومی معادل کارشناسی ارشد به دانشجو داده میشود. برخلاف ایران که دانشجو پس از گذراندن دوره پزشکی عمومی به عنوان دکتر حرفه ای تلقی میشود. این دوره تحصیلی معمولا در رشته پزشکی ۶ سال و در رشته دندان پزشکی ۵ سال است.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان


در دو سال اول پزشکی بالینی در آلمان چه میگذرد ؟ پزشکی بالینی در آلمان چگونه است؟ تحصیل پزشکی در آلمان

در دو سال اول از مرحله ی پیش بالینی در آلمان متقاضی دروسی با محتوای علوم پایه مثل فیزیک، شیمی و زیست شناسی ، اصطلاحات پزشکی، آناتومی عصبی، روانشناسی، جامعه شناسی پزشکی، فیزیولوژی و بیوشیمی آشنا می شود و به نوعی کم کم برای دروس تخصصی آماده می گردد. در ترم ۳ و ۴ دانشجو برای اولین بار در معرض موارد بالینی و انجام تمرینات عمومی به صورت تمام وقت قرار میگیرد و در آخر باید در آزمون سراسری شرکت کند. تحصیل پزشکی در آلمان

فاز دوم بالینی در آلمان چگونه است ؟

بعد از موفقیت در آزمون سراسری اول، فرد اجازه ورود به بخش بالینی از پزشکی را پیدا میکند. سال اول مطالعه ی بالینی شامل دوره هایی در موضوعات اساسی بالینی، دوره های جامع در معاینه ی بالینی و روش های معاینه ی عمومی در بخش های جراحی و غیر جراحی می باشد اما بخش بالینی واقعی در نیمه دوم این مرحله اجرا میشود. در این دوره دانشجویان در ارتباط مستقیم با بیماران قرار میگیرند و در شاخه های مختلف تخصصی اطلاعات کسب میکنند. آموزش های نظری در این دوره کاهش یافته و تمرکز بر روی تمرین های عملی بر روی بیماران خواهد بود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان

‌پزشکی در یک سال آخر تحصیل در آلمان 

سال آخر عملی (سال ششم) که در واقع دوره ی کارورزی محسوب میشود، پس از فاز دوم بالینی (۳ ساله) آغاز میشود که در انتهای آن دانشجو باید در آزمون سراسری شرکت کند. قبل از دومین آزمون جامع، دانشجویان باید در سال عملی در بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی و یا موسسات معادل آن شرکت کنند. در این مرحله دانشجویان باید به گسترش دانش پزشکی خود بپردازند. دانشجویان در سال آخر یاد میگیرند چطور در موقعیت های مختلف با مریض ها رو به رو شوند تا بتوانند به عنوان یک دکتر مستقل پروانه فعالیت دریافت کنند. تحصیل پزشکی در آلمان


شرایط ورود به رشته های پزشکی و دندانپزشکی در آلمان مختص متقاضیان ایرانی

آنچه با وجود همه جذابیت‌ها، تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را غیر ممکن نشان میدهد، شرایط پذیرش دانشجویان پزشکی در دانشگاههای دولتی آلمان است. متقاضیان تحصیل پزشکی در آلمان بسته به شرایط تحصیلی‌شان، یکی از ۲ روش زیر را برای اخذ پذیرش پیش رو دارند:

1. روش اول مختص کسانی است که در کنکور سراسری ایران در رشته پزشکی پذیرفته شده اند

این متقاضیان با وجود امکان تحصیل پزشکی در ایران به دلایلی مثل کیفیت بالای آموزش پزشکی در آلمان و البته مهاجرت قصد دارند در آلمان ادامه تحصیل دهند. این افراد با داشتن تأییدیه سازمان سنجش که قبولی آنها در آزمون سراسری ایران را گواهی می کند و همچنین مدرک ب2 زبان آلمانی این امکان را دارند در آزمون ورودی دانشگاه های آلمان شرکت کنند تحصیل پزشکی در آلمان
نکته: دقت داشته باشید قبولی سراسری در هر رشته صرفا شما را مجاز به اقدام برای همان رشته میکند و نه هر رشته ای، مثلا اگر شما در ایران در رشته ی پرستاری قبول شده اید و یا حتی مدرک پرستاری را دارید نمیتوانید برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان اقدام کنید

2. روش دوم؛ متقاضیانی که در کنکور سراسری ایران پذیرفته نشده‌اند.

این دسته از متقاضیان میتوانند با دارا بودن حداقل معدل ۱۷ (کتبی) در سال ۱۱ و ۱۲ دبیرستان خود و همچنین داشتن مدرک ب2 زبان آلمانی در دوره های کالج پزشکی در آلمان ثبت‌ نام کنند. در این دوره که یک سال به طول می‌انجامد آنها مفاهیم پایه‌ای دروس اصلی زیست‌شناسی و زبان و فرهنگ آلمانی را فراگرفته و پس از به پایان رساندن دوره کالج، اجازه شرکت در آزمون ورودی دانشگاههای پزشکی آلمان را بدست می آورند. برای تحصیل در کالج‌ها غالبا نیازی به پرداخت شهریه نیست اما در برخی هم ممکن است تا ۵.۰۰۰ یورو شهریه دریافت کنند. تحصیل پزشکی در آلمان

چطور برای رشته پزشکی و یا دندان پزشکی در آلمان اقدام (اپلای) کنیم؟

اولین قدم برای شما این است که سایت دانشگاه مورد نظر و رشته دلخواهتان را بررسی کنید و مدارک لازم را فراهم کنید. روند پذیرش در دانشگاه های مختلف متفاوت است. اگر شما مدارک تحصیلی دانشگاهی خود را از آلمان یا یک مدرسه ی آلمانی خارج از کشور دریافت کرده اید و یا اقامت دائم یکی از کشورهای اروپایی را دارید، باید از طریق بنیاد
اقدام کنید. Stiftung für Hochschulzulassung – TRUST
برای انجام این کار به وبسایت مورد نظر مراجعه کنید و ثبت نام نمایید. اما اگر مدرک شما از دانشگاه یا موسسه ای خارج از اتحادیه اروپا باشد که متقاضیانی که از ایران اقدام میکنند شامل این دسته میشوند، باید این فرایند را از طریق
Uni assist
انجام دهند. لطفا دقت کنید که دانشگاه مورد نظر شما در لیست
Uni assist
باشد در غیر اینصورت باید از طریق وب سایت خود دانشگاه اقدام کنید . تحصیل پزشکی در آلمان

همان طور که می بینید فرآیند اخذ پذیرش تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان ، توسط یک سیستم جامع و یکپارچه به نام
Uni assist
که در بالا نیز به آن اشاره کردیم انجام میشود. این شیوه جزء یکی از سیستماتیک ترین روش های موجود در جهان است همین موضوع مستلزم اقدام به موقع و داشتن مدارک کافی پیش از آن است.
شاید برایتان گیج کننده و حتی دلهره آور باشد که با یک اشتباه کوچک و یا عدم آشنایی با سیستم پذیرش در آلمان کل فرآیند شما تحت تاثیر قرار گیرد. . گروه مشاوران امیدوار با بهره مندی از کارشناسان باتجربه در این امر موفق به دریافت پذیرش های تحصیلی از دانشگاههای معتبر آلمان و اتریش شده است. از این رو همیشه میتوانید برای بررسی شرایط و ارزیابی پرونده خود با ما در تماس باشید. تحصیل پزشکی در آلمان

تحصیل پزشکی در آلمان و چالش زبان آلمانی

یکی از بزرگترین چالش ها برای دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان را دارند زبان آلمانی است. دانش زبان آلمانی برای تحصیل در آلمان امری ضروری است که جزء مدارک مورد نیاز برای اقدام محسوب می شود. متقاضیان تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان باید حداقل سطح ب2 ، در برخی دانشگاه ها سطح ث1 زبان آلمانی را داشته باشند.

اگر یادگیری آلمانی برای شما ممکن نیست ، دانشگاه هایی نیز وجود دارند که به صورت خصوصی ( باید شهریه ترم را بپردازید ) و با قیمت بالا این دوره ها را به زبان انگلیسی برگزار میکنند. اما چطور میتوانید به عنوان یک شهروند هرچند موقت در آلمان زندگی کنید بدون آنکه زبان آلمانی بلد باشید؟ یا به عنوان یک پزشک چطور قرار است بدون دانش زبانی در جامعه آلمانی کار کنید ؟ پس پیشنهاد قطعی ما به شما این است که هرچه یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید. تحصیل پزشکی در آلمان

 

هزینه ی تحصیل پزشکی در آلمان چقدر است؟

همیشه از قدیم به ما گفتند که “هیچ ارزانی بی حکمت نیست” این اگر هر جا صادق باشد در مورد تحصیل در آلمان نیست. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان بسیار کم هزینه و گاها رایگان است اما در عین حال کیفیت بالایی دارد و همچنین ورود و سپری کردن آن بسیار سخت است.

هزینه تحصیل پزشکی در آلمان به نوع دانشگاه و همچنین ایالت محل تحصیل بستگی دارد. دانشجویان پزشکی برای تحصیل در دانشگاههای دولتی آلمان بجز ایالت
(Baden-Württemberg)
عملا شهریه‌ای پرداخت نمی‌کنند و هزینه تحصیل آنها فقط شامل هزینه‌ های اداری و ثبت‌نام می‌َشود که میزان آن حدود ۳۰۰ یورو برای هر ترم است.

هزینه زندگی در آلمان هم بسته به اینکه دانشجو در شهرهای گرانی مثل مونیخ یا برلین زندگی می‌کند یا شهرهای ارزانتر و همچنین با توجه به سبک زندگی و شرایط مالی فرد، متفاوت است اما بطور کلی، هزینه زندگی در شهرهای دانشجویی آلمان را می توان بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو در ماه تخمین زد. تحصیل پزشکی در آلمان

مدارک مورد نیاز برای اپلای در رشته پزشکی در آلمان

همانطور که گفته شد مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه ها بسته به شهر و یا دانشگاه مورد نظر شما کاملا متفاوت است. اما مدارک کلی که معمولا مورد نیاز است به شرح زیر است:

  • ترجمه گواهی پایان دوره دیپلم به همراه ریز نمرات آن
  • ترجمه گواهی پایان دوره پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آن
  • کپی پاسپورت
  • گواهی زبان آلمانی حداقل در سطح ب2
  • گواهی قبولی در کنکور سراسری
  • رزومه تحصیلی
  • انگیزه نامه
  • سایر موارد (حسب مورد)

کار در آلمان بعنوان یک پزشک چگونه است ؟

دانشجویان با اتمام تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در آلمان میتوانند در همین کشور و در سایر کشور های عضو اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند. در حال حاضر در مناطق روستایی در آلمان درخواست برای وجود پزشک زیاد است و درآمد نسبتا بالایی نیز دارد. (درآمد شما بسته به نوع تخصص و جایی که هستید متفاوت خواهد بود.) تحصیل پزشکی در آلمان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *