۱۰ ارز قدرتمند جهان
۱۰ ارز قدرتمند جهان
فوریه 21, 2019
کانادا دو برنامه جدید مهاجرتی برای پرستاران خانگی اعلام کرد
برنامه جدید مهاجرتی برای پرستاران خانگی
مارس 2, 2019

خبری مهم و فوری در خصوص نیروی کار خارجی مورد نیاز ژاپن

محرومیت احتمالی اتباع ایران و ترکیه از طرح جدید “ویزای کاری مهارتهای معین”

به گزارش روزنامه ملی Asahi Shimbun ژاپن، وزارت دادگستری ژاپن در نظر دارد اتباع ایران و ترکیه را از اخذ ویزای کار جدیدی که قرار است در ماه آوریل معرفی شود، محروم کند. گفته می شود این اقدام در پاسخ به عدم همکاری دولتهای این دو کشور در پذیرش شهروندان دیپورت شده از ژاپن صورت خواهد گرفت.

وزارت دادگستری ژاپن تصمیم نهایی خود در این خصوص را تا اواخر ماه مارس میلادی اعلام خواهد کرد. ویزای کاری جدید “مهارتهای معین” تحت قانون اصلاح شده کنترل مهاجرتی و به رسمیت شناختن پناهندگان اجرا خواهد شد تا امکان ورود نیروی کار خارجی بیشتری را برای جبران کمبود نیروی کار در ژاپن فراهم سازد.

به گزارش روزنامه Asahi، موارد متعددی در سالیان اخیر مشاهده شده که طی آنها، ایران از صدور سندی ضروری برای دیپورت اتباع خود از ژاپن خودداری نموده و حفاظت از آزادی جابجایی افراد تحت قانون اساسی ایران را به عنوان دلیل ذکر کرده است. همچنین گفته می شود ترکیه نیز از انتقال اتباع ترکی که اعتبار پاسپورت آنان منقضی شده است، خودداری می کند.

تحت هنجارهای بین الملل، کشورها ملزمند در صورت دیپورت شدن اتباعشان از کشورهای دیگر، آنان را بپذیرند و بر همین اساس، وزارت دادگستری ژاپن احتمالا به این نتیجه رسیده است که اتباع این دو کشور باید از طرح ویزای کاری “مهارتهای معین” ژاپن محروم شوند.

قانون کنترل مهاجرتی ژاپن صراحتا بیان می دارد که اتباع خارجی که به صورت غیرقانونی در ژاپن زندگی می کنند یا در پرونده های کیفری محکوم شده اند، باید از خاک این کشور خارج شوند.

فیلیپین، ترکیه، سری لانکا، ایران و چین پنج کشوری هستند که دارای بیشترین میزان دیپورت اتباع خارجی مقیم ژاپن هستند. با این تفاوت که بر خلاف ایران و ترکیه، دولت های فیلیپین، سری لانکا و چین بر خلادر خصوص پذیرش اتباع دیپورت شده خود با دولت ژاپن همکاری داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *