معرفی 5 دانشگاه برتر آلمان در سال 2020
معرفی 5 دانشگاه برتر آلمان در سال 2020
دسامبر 14, 2019
دانشجویان بین المللی
آلمان چهارمین مقصد محبوب جهان برای تحصیل
دسامبر 15, 2019

مبود متخصصان فناوری اطلاعات در آلمان

دو برابر شدن فرصت های شغلی آی تی در آلمان تنها ظرف 2 سال

به گزارش انجمن دیجیتال آلمان – Bitkom- تعداد فرصت های شغلی برای متخصصان IT در آلمان ظرف 2 سال بیش از دو برابر شده و به رقم استثنایی 124 هزار رسیده است.

بیش از 65 درصد مدیران عامل و مدیران منابع انسانی شرکتهای آلمانی شرکت کننده در این نظرسنجی، تخمین زدند که کمبود متخصصان IT در سالهای پیش رو بیشتر نیز خواهد شد. 

به گفته مدیر انجمن Bitkom-  آقای Achim Berg، “کمبود متخصصان IT نه تنها بر صنعت IT تاثیر منفی می گذارد، بلکه کل اقتصاد و همچنین مدیریت و علوم پایه آلمان را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. همچنانچه دیجیتالیزه شدن تاب می گیرد، تقاضا برای متخصصان فناوری اطلاعات نیز رشد چشمگیری را در سالیان آینده تجربه خواهد کرد.”

از هر شش شرکت آلمانی، موقعیت های IT در حداقل یک شرکت به مدت بیش از شش ماه خالی می ماند، به عبارت دیگر یافتن متخصصان فناوری اطلاعات برای بسیاری از شرکتها به جدالی نفسگیر تبدیل شده  و این موضوع رقابت پذیری کل اقتصاد آلمان را نیز تهدید می کند.

کارشناسان اشتغال، راه حل مشکل کمبود متخصصان فناوری اطلاعات را افزایش انعطاف پذیری قانون کار آلمان در این حوزه می دانند تا متخصصان IT بتوانند به راحتی زمان کاری شان را در چارچوب حداکثر زمان کار هفتگی تقسیم کنند.

در بلندمدت، جذب متخصصان جوان به وِیژه زنان برای تحصیل در حوزه علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات و همچنین تسهیل شرایط برای اشتغال متخصصان بین المللی در حوزه فناوری اطلاعات نیز بعنوان سایر راه حل های این مشکل مطرح شده اند.

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای موجود در حوزه فناوری اطلاعات، کامپیوتر، علم داده و برنامه نویسی و توسعه نرم افزار و … در آلمان بدانید، با ما تماس بگیرید.

 

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *