تعداد دانشجویان بین المللی آلمان
تعداد دانشجویان بین المللی آلمان
دسامبر 15, 2019
برنامه ویژه دولت آلمان برای جذب نیروی کار ماهر
برنامه ویژه دولت آلمان برای جذب نیروی کار ماهر
فوریه 8, 2020

برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۰

برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۰از نظر رضایت دانشجویان معرفی شدند

صدای دانشجویان نقشی حیاتی در ارزیابی زندگی دانشگاهی دارد. بیش از ۱۸ هزار دانشجوی شرکت کننده در نظرسنجی آنلاین Maclean، نظرات خود را در مورد اساتید و کارکنان، وضعیت اسکان و فرصتهایی برای فعالیت های فوق برنامه و آموزش تجربی- مانند کارآموزی و برنامه های co-op را بیان داشتند.

شرکت کنندگان همچنین در خصوص موضوعاتی مانند خدمات بهداشت روانی و جسمانی و جلوگیری از آزار جنسی و همچنین توجه به فرهنگ ها و زبان های دیگر به دانشگاه های مختلف امتیاز دادند.

بر این اساس، برترین دانشگاه های کانادا ، جامع که دوره ها و برنامه های تحصیلی جامع و متنوعی را ارائه می کنند، از نظر شاخص رضایت دانشجویان عبارتند از:

۱- Wilfrid Laurier University یک دانشگاه دولتی واقع در شهر واترلو در ایالت انتاریوی کاناداست. این دانشگاه دارای پردیس دومی در Brantford و همچنین دفاتری در تورنتو، Kitchener، Chonqqing و کشور چین می باشد. این دانشگاه به یادبود هفتمین نخست وزیر کانادا – Sir Wilfrid Laurier- نامگذاری شده است و بیش از ۱۵ هزار دانشجوی کارشناسی و ۱۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی تمام وقت و همچنین حدود ۴۰۰۰ دانشجوی پاره وقت می باشد.

۲- University of Guelph یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی جامع در شهر Guelph ایالت انتاریوی کاناداست. این دانشگاه که در سال ۱۹۶۴ میلادی تاسیس شده، هم اکنون دارای بیش از ۳۲ هزار دانشجو و ۱۵۰۰ استاد می باشد و ۹۴ برنامه تحصیلی در مقطع کارشناسی، ۴۸ دوره تحصیلات تکمیلی و ۶ برنامه کاردانی در بسیاری از حوزه های متنوع ارائه می کند.

۳- Carleton University یک دانشگاه جامع دولتی واقع در اتاوای ایالت انتاریو می باشد. این دانشگاه که دارای بیش از ۱۵۹ هزار فارغ التحصیل در سرتاسر جهان می باشد، به دلیل قابلیت ها و دستاوردهای بسیار خود در حوزه های متعددی همچون کسب و کار، علوم کامپیوتر، مهندسی هوافضا، علوم انسانی، حقوق و مدیریت از شهرت جهانی برخوردار است. این دانشگاه اکنون دارای بیش از ۲۷ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بیش از ۴۰۰۰ دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشد.

۴- Brock University یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در St. Catharine ایالت انتاریو می باشد. این دانشگاه گستره وسیعی از برنامه های تحصیلی در سطوح کارشناسی و تحصیلات تکمیلی و همچنین برنامه های آموزش حرفه ای ارائه می کند و تنها دانشگاه کانادا و جهان است که برنامه MICA (ریاضیات ادغام شده با رایانش و برنامه های کاربردی) را ارائه می کند. دانشگاه Brock دارای یکی از بزرگترین برنامه های آموزش همراه با کارآموزی (Co-op) در کانادا می باشد.

۵-  (Université du Québec à Montréal (UQAM یک دانشگاه دولتی واقع در مونترال ایالت کبک کاناداست. زبان رسمی این دانشگاه فرانسه بوده و در سال ۱۹۶۹ میلادی توسط دولت کبک تاسیس شده است. این دانشگاه هم اکنون دارای بیش از ۴۰ هزار دانشجو از بیش از ۹۵ کشور جهان و حدود ۳۱۰ برنامه تحصیلی می باشد. دانشگاه کبک مونترال دارای هفت دانشکده هنر، آموزش، ارتباطات، علوم سیاسی و حقوق، علوم پایه و علوم اجتماعی و مدیریت می باشد.

۶- (University of Victoria (UVic یک دانشگاه تحقیقاتی جامع دولتی واقع در ایالت بریتیش کلمبیای کاناداست و قدیمی ترین موسسه آموزش عالی این ایالت محسوب می شود. این دانشگاه دارای دانشکده های کسب و کار، فنی مهندسی، هنرهای زیبا، علوم انسانی، آموزش، علوم پایه، علوم اجتماعی و حقوق می باشد.

۷- University of Windsor یک دانشگاه تحقیقاتی و جامع دولتی واقع در Windsor ایالت انتاریوی کاناداست و جنوبی ترین دانشگاه کانادا محسوب می شود. این دانشگاه بیش از ۱۲ هزار دانشجوی کارشناسی تمام وقت و پاره وقت و ۴۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه ویندزور که در سال ۱۹۶۳ میلادی تاسیس شده، دارای بیش از ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در سطح جهان می باشد.

۸- (University of New Brunswick (UNB یک دانشگاه دولتی با دو پردیس اصلی در شهرهای Frederiction و Saint John ایالت نیو برانزویک کاناداست. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه انگلیسی زبان کانادا و یکی از پرقدمت ترین دانشگاه های دولتی امریکای شمالی محسوب می شود. دانشگاه UNB بیش از ۷۵ برنامه تحصیلی در چهارده دانشکده خود در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه می کند.

۹- Ryerson University یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در تورنتو- ایالت انتاریوی کانادا می باشد. این دانشگاه بیش از ۴۴ هزار دانشجوی کارشناسی، ۳۰۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و ۱۲ هزار دانشجو در رده آموزش پیوسته دارد و از نظر میزان ثبت نام دانشجویی، رتبه دهم در کانادا را به خود اختصاص می دهد. دانشگاه رایرسون بزرگترین دانشکده کسب و کار در مقطع کارشناسی در کل کانادا را در خود جای می دهد.

۱۰- University of Waterloo یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی با پردیس اصلی واقع در واترلو- ایالت انتاریوی کانادا می باشد. بیشترین شهرت این دانشگاه به دلیل برنامه های آموزش با کارآموزی (Co-op) آن است که به دانشجویان اجازه می دهد آموزش شان را با تجربه کاری مرتبط ادغام کنند.

رویای پارسیان شما را از آخرین اخبار، فرصت ها و برنامه های بورسیه تحصیلی، تحصیل و کارآموزی در دانشگاههای و کمپانی های معتبر جهان مطلع می نماید، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

نگارنده: سمانه سیدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *