ویزای دانشجویی آلمان
ویزای دانشجویی آلمان
آوریل 28, 2020
تحصیل در آمریکا
تحصیل در آمریکا
می 1, 2020

شرایط تحصیل در آلمان

 

شرایط تحصیل در آلمان + هزینه ها (آپدیت ۲۰۲۰)

اگر به دنبال کاملترین و جدیدترین اطلاعات درباره درباره تحصیل در آلمان، شرایط تحصیل در آلمان و اخذ و یزای دانشجویی آلمان هستید، این مقاله برای شما نوشته شده است.

شرایط تحصیل در آلمان و برخی از کشورهای پیشرفته حوزه اروپا یی از جمله آلمان به دلیل ارائه کرس‌‌های دانشگاهی رایگان و یا کم‌هزینه و امکان تحصیل رایگان، به مقصد رویایی و میعادگاه دانشجویان بین‌المللی برای ادامه تحصیل مبدل شده‌اند. برخلاف رویه دیگر کشورهای اروپایی در قبال شرایط تحصیل دانشجویان آسیایی، از سال ۲۰۱۴ تمامی دانشگاه‌های دولتی شانزده ایالت کشور آلمان با حذف الزام در پرداخت شهریه در مقطع کارشناسی، شرایط ویژه‌ای را برای دانشجویان بین‌المللی و تحصیل رایگان در آلمان رقم زده‌اند.

آلمان کشوری ثروتمند با پاسپورتی بسیار قدرتمند است که دورنمایی روشن برای آینده کاری و زندگی در اروپا را پیش روی افراد ترسیم می‌کند. به همین دلیل این کشور همواره موردتوجه ایرانیان بوده است تا شاید بتوانند آینده‌ای متفاوت را برای خود و خانواده خود رقم بزنند. از طرفی ادامه تحصیلی در آلمان نیز به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای اخذ اقامت دائم این کشور محسوب می‌شود تا افراد بتوانند ضمن کسب مهارت، کسب و کار مناسب برای زندگی در این کشور را فراهم آورند.

آلمان آیینه تمام نمای یک جامعه منظم، پویا و عاری از فساد با تمام استانداردهای اروپایی است . از مجموع ۵۰۰ شرکت معتبر و بین‌المللی، ۳۷ شرکت در کشور آلمان قرار دارد اما بسیاری تنها نام بنز و BMW را شنیده‌اند. واقعیت اما این است که آلمان کشوری بسیار مهم برای اتحادیه اروپا و کل جهان است.

دانشجویان بسیاری هرساله آلمان را به عنوان یک مقصد تحصیلی انتخاب می کنند تا بتوانند از مزایای مهاجرت تحصیلی به آلمان اروپایی بهره مند شوند. تحصیل در آلمان رایگان بوده که این امر موجب شده متقاضیان بسیاری از کشورهای مختلف داشته باشد.

برای کار، تحصیل و به طور کل زندگی در آلمان باید زبان آلمانی بدانید و دست کم دانش زبان آلمانی شما در سطح B1 باشد. آلمان‌ها به شدت وقت شناس و منظم هستند و آداب اجتماعی و نظم اجتماعی در این کشور تا اندازه‌ای است که در بین بسیاری از کشورهای جهان به مردمانی با زندگی ماشینی معروف شده‌اند. نکته پایانی در خصوص زندگی در آلمان این است که این کشور طی سالیان متمادی دومین مقصد مهاجران ایرانی بوده‌است و بسیاری از متقاضیان اخذ اقامت، آلمان را به عنوان گزینه نخست خود در نظر گرفته‌اند. البته شکی در این نیست که آلمان باشکوه و قدرتمند حتما برای ادامه تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی نیز گزینه‌ای بسیار مناسب خواهد بود.

لیست مطالبی که در این مقاله توسط کارشناسان به آنها پرداخته شده.

  • قوانین جدید تحصیل در آلمان سال 2020
  • هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان
  • شرایط تحصیل در آلمان
  • نکاات کلیدی مهاجرت تحصیلی به آلمان

قوانین جدید تحصیل در آلمان سال ۲۰۲۰

از جمله قوانین جدید تحصیل در آلمان ۲۰۲۰ موارد زیر هستند که هر کدام را به تفکیک مورد بررسی قرار خواهیم داد:

  1. مدرک زبان تحصیل در المان ۲۰۲۰
  2. وقت سفارت آلمان در سال ۲۰۲۰
  3. ویزای پیوست به فرد مستحق حفاظت حمایتی آلمان
  4. اخذ ویزا کار آلمان برای افراد خارج از اتحادیه اروپا

۱مدرک زبان تحصیل در آلمان ۲۰۲۰

تغییر شرایط مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان از جمله مواردی است که در سال ۲۰۲۰ تاثیر زیادی در روند مهاجرت تحصیلی داشته است، به عنوان نمونه تا پایان سال ۲۰۱۹ مدرک زبان آلمانی مورد نیاز برای پذیرش تحصیلی در سطح B1 قابل قبول بوده است اما در حال حاضر بسیاری از دانشگاه ها اجباری کردن مدرک زبان B2 آلمانی و یا Test daf را برای تحصیل در آلمان در دستور کار قرار داده اند.

شرایط تحصیل در آلمان

 

شاید اولین و مهم‌ترین موردی که پیش از انتخاب آلمان به‌عنوان مقصد برای ادامه تحصیل باید مدنظر داشت، انتخاب زبان رشته‌ی تحصیلی در آلمان است. در دانشگاه‌های مختلف آلمان و برای مقاطع مختلف تحصیلی دروس به دو زبان آلمانی(زبان غالب) و انگلیسی به‌عنوان زبان دوم ارائه می‌شود. هرچند که امکان تحصیل در همه‌ی رشته‌ها به زبان آلمانی وجود دارد اما رشته‌های محدودتری به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند. ضمن آنکه ادامه تحصیل در برخی رشته‌ها به زبان انگلیسی مشمول پرداخت هزینه خواهد شد.

امکان اخذ مدرک زبان آلمانی در ایران از موسسه فرهنگی آلمان در تهران(گوته) و همچنین مرکز فرهنگی اتریش (OKF) امکان‌پذیر است.
همچنین بسیاری از دانشگاه‌های آلمان نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶.۵ اکادمیک و یا تافل اینترنتی ۸۵ به بالا می‌باشند. هر چند که برای رشته‌های مختلف این حد نمره زبانی متفاوت است.

۲وقت سفارت آلمان ۲۰۲۰

همچنین تغییر قانون اخذ وقت سفارت آلمان برای پیوست (وقت سفارت برای پیوستن به همسر از ایران) نیز در سال ۲۰۲۰ به این شکل شده است که فردی که در ایران حضور دارد باید وقت سفارت خود را از نوع فرد اصلی درخواست دهد، به بیانی دیگر اگر همسر شخص در آلمان ویزای تحصیلی گرفته است یا اقامت تحصیلی دارد، ایشان از ایران باید وقت سفارت دانشجویی درخواست دهد که در نیمه اول سال ۲۰۲۰ سیستم وقت دهی سفارت آلمان بازه زمانی بیش از دوازده ماه (حدود شانزده ماه) را برای وقت دهی در نظر می گیرد.

برای تحصیل در مقطع کالج همچنان وقت ها بیش از ۱۲ ماه هستند و برای مقاطع بالاتر با شرط ارائه شرایط دانشگاه از جمله مدرک زبان میتوان وقت سریع تری گرفت.

۳ویزای پیوست به فرد مستحق حفاظت حمایتی آلمان

قانون دیگری که در تاریخ ۱۷ مارس سال ۲۰۱۶ به اجرا در آمد اما در بین هم وطنان عزیزمان اخیرا مورد توجه قرار گرفته، این است که اگر فرد پناهجو در آلمان گواهی سازمان فدرال مهاجرت و پناهجویان آلمان (BAMF) را دارد و در گواهی مذکور استحقاق (Subsidiar Schutzberechtigt) او برای دریافت حمایت ذکر شده است، می تواند برای فرزندان مجرد زیر ۱۸ سال درخواست ویزای پیوست به فرد مستحق حفاطت حمایتی آلمان کند. همچنین شرایط ویزای پیوست به فرد مستحق حفاظت حمایتی آلمان این اجازه را به والدین فرزندان زیر ۱۸ سال که در آلمان پناهنده شده اند می دهد که از کشور مبدا درخواست ویزا بدهند.

۴اخذ ویزا کار آلمان برای افراد خارج از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰

قوانین سال ۲۰۲۰ در رابطه با ویزای کار نیروهای متخصص خارج از اتحادیه اروپا دستخوش تغییراتی شده است که می تواند فرصت های خوبی را برای افراد متقاضی دریافت ویزای کار آلمان (ویزای بلوکارت آلمان) فراهم آورد. بر اساس نیاز به نیروی کار در کشور آلمان و بر مبنای این قانون، افراد متخصصی که قصد مهاجرت کاری به آلمان دارند می توانند ضمن فراهم آوردن شرایط مورد نیاز برای ویزای کاری آلمان (سابقه کار، نمره زبان و …) برای این نوع ویزا اقدام کنند.

در نهایت موارد فوق از جمله قوانینی بود که در رابطه با کشور آلمان تغییر کرده است که می توانند مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل باشد.

اطلاعات بیشترقانون مهاجرت نیروی کار ماهر به آلمان 2020 

هزینه مهاجرت تحصیلی به آلمان

 تحصیل در آلمان به خاطر متقاضیان بسیاری که دارد به طور معمول دارای هزینه‌های متوسطی برای زندگی می‌باشد. کشور آلمان از نظر صنعتی در بالاترین ردیف قرار دارد. این دلیل بسیاری بزرگی برای ادامه تحصیل آلمان و همینطور بهره بردن از مزایایی است که شخص با تحصیل می‌تواند آن را دریافت نماید.

هزینه زندگی و اجازه کار دانشجویان در آلمان

هزینه تحصیل در آلمان : حداقل ۷۰۰ یورو هر ترم

که شامل هزینه‌های خورد و خوراک، مسکن و رفت‌وآمد خواهد بود.

شرایط تحصیل در آلمان

شخصی که با ویزای دانشجویی وارد کشور آلمان میشود اگر تبعه کشورهای عضو اتحادیه اروپا باشد محدودیتی برای اشتغال ندارد. در غیر این صورت اجازه کار پاره وقت دارد که این کارها بیشتر کارهای دانشجویی و کار در شرکت های خصوصی می باشد. در آمد متوسط این گونه کارها 8 تا 10 یورو در ساعت است. ساعات کار دانشجویی بسته به شهر وایالتی که دانشجو در آن مشغول به تحصیل و زندگی است متفاوت می باشد. در اکثریت ایالات دانشجو میتواند 180 روز در سال به صورت پاره وقت به کار بپردازد. البته فرد میتواند به اداره کار مستقر در شهر محل زندگی خود مراجعه کند و در مواردی اجازه کار 10 ساعت دیگر در هفته را نیز اخذ می نماید. در ایالات محدودی نیز دانشجو فقط اجازه دارد در تعطیلات بین دو ترم و تعطیلات تابستان به کار بپردازد.

هزینه زندگی در آلمان به عوامل متعددی وابسته است که از جمله آن ایالت محل زندگی دانشجو, سبک زندگی او اشاره کرد.به طور کلی می توان گفت هزینه های متوسط زندگی یک شخص در کشور آلمان حدودا  700 تا800 یورو به صورت ماهیانه می باشد. بیشترین میزان هزینه های زندگی مربوط به تهیه مسکن است که دانشجو برای آن هزینه ای در حدود 200 تا 400 یورو را متقبل خواهد شد

شهریه دانشگاه‌های آلمان

در کل شما می‌توانید با دریافت پذیرش و قبولی در دانشگاه‌های دولتی آلمان از هزینه‌های زندگی و تحصیلی خود تا میزان زیادی بکاهید. تحصیل در آلمان به خاطر خصوصیات مثبتی که دارد مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است.

تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان تقریبا به صورت رایگان در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد. ولی در دانشگاه‌های بسیار عالی که نسبت به دانشگاه‌های دولتی مزایای بیشتری را دارد باید ۵۰۰ یورو برای شهریه آن بپردازید. این هزینه مربوط به شهریه است و برای هزینه‌های اضافی در هر ترم باید تقربیا ۱۰۰ تا ۱۵۰ یورو پرداخت نمایید. علاوه بر این می‌توانید برای پایین آوردن میزان هزینه‌های خود از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

طول دوره تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی چقدر است؟

مقاطع تحصیلی آلمان شامل دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و فوق دکتری می‌شود؛

  • دوره لیسانس (Bachelor): بین ۶ تا ۸ ترم
  • دوره فوق لیسانس (Master): بین ۳ تا ۴ ترم
  • مقطع دکتری (PhD): بین ۳ الی ۶ سال

سال تحصیلی در آلمان از کی شروع می‌شود؟

همانند اکثر دانشگاه‌های اروپایی، شروع ترم دانشگاه‌های آلمان از سپتامبر تا مارچ یک ترم تحصیلی (وینتر) و آپریل تا آگوست ( سامر) ترم دیگر سال تحصیلی است.

شرایط تحصیل در آلمان

اگر شما در دانشگاه های دولتی کشور آلمان تحصیل کنید هزینه های بسیار کمی آن هم به علت اداره دانشگاه و ارائه خدمات دانشجویی پرداخت میکنید و در واقع میتوان گفت تحصیل شما رایگان است. دولت آلمان با توجه به ظرفیت های فراوان تحصیلی و شغلی در این کشور نه تنها برای دانشجویان بومی خود بلکه برای اشخاصی که از کشور های دیگر جهان متقاضی تحصیل در آلمان هستند امکان تحصیل رایگان در آلمان را فراهم کرده است . شرایط تحصیل در آلمان در دانشگاه های المان برای هر مقطع تحصیلی دانشگاهی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجوهای خارجی فراهم شده است به‌گونه‌ای که با توجه به فراهم کردن پیش‌نیازهای هر مقطع می‌توان برای تحصیل در دانشگاه های آلمان اقدام کرد.

علاوه بر هزینه‌های تحصیل در آلمان که رایگان است، در تمام مقاطع تحصیلی دانشگاهی نیز می‌توان به زبان رسمی کشور آلمان یعنی زبان آلمانی و یا بنا به رشته‌های تحصیلی مختلف به زبان انگلیسی در دانشگاه‌های آلمان به ادامه تحصیل پرداخت. هرچند که غالب زندگی روزمره و کاری در خارج از دانشگاه نیاز به دانش زبان آلمانی دارد اما جهت تحصیل در بسیاری از رشته‌های تحصیلی این کشور می‌توان زبان انگلیسی را به‌عنوان زبان در مقطع فوق لیسانس و دکتری انتخاب نمود.

 

دسته بندی مراکز آموزش عالی آلمان چگونه است؟

دسته بندی مراکز آموزش عالی آلمان به شرح زیر است:

  1. مراکز دانشگاهی
    در مراکزی که تحت عنوان Universität یا Hochschule هستند، تأکید بر تحقیق و پژوهش می‌باشد و امکان تحصیل در مقاطع بالاتر مثل دکتری مهیا خواهد بود.
  2. دانشگاه‌های علمی کاربردی (Fachhochschule)
    دانشگاه‌های علمی کاربردی دانشگاه‌هایی هستند که تأکید بیشتری بر روی جنبه کاربردی و عملی رشته‌های تحصیلی دارند و بیشتر، رشته‌های مهندسی، اقتصادی و مالی را ارائه می‌کنند. فارغ التحصیلان این نوع دانشگاه‌ها، آینده شغلی بسیار خوبی دارند و در حال حاضر بسیاری از کارفرماها، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علمی کاربردی را به فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند و نکته این هست که این مدرک غالبا در آلمان مورد قبول است و امکان تحصیل در مقطع دکتری ندارند.
  3. دانشگاه‌های هنر و موسیقی
    نوع دیگری از مراکز آموزش عالی در آلمان، Kunst und Musik und Film Hochschule‌ها هستند. تعداد این دانشگاه‌ها در آلمان حدوداً ۵۰ مرکز می‌باشد.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان (مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری)

شرایط پذیرش دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی (Bachelor) چگونه است؟

طول دوره کارشناسی ارشد در کشور آلمان اصولا دو سال است . برای آنکه متقاضی بتواند وارد این دوره شود باید مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های دولتی , آزاد و … دریافت کرده باشد. گرچه مدارک تحصیلی شما توسط دانشگاه به صورتی دقیق بررسی می شود ولی باید گفت به طور کلی برای آنکه بتوانید در دانشگاه های طراز اول کشور آلمان تحصیل کنید باید رزومه تحصیلی قوی و شاخصی ارائه نمایید .

در دوره کارشناسی ارشد اکثریت رشته ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه میگردند. هر زبانی را که برای تحصیل خود انتخاب نمایید باید مدرکی که نشان دهنده تسلط بر آن زبان باشد را نیز ارائه نمایید. در حال حاضر اکثر دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی مدرک  آیلس 6.5  به بالا را مطالبه میکنند. اگر خواهان تحصیل به زبان آلمانی هستید بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی مدرک b2  از شما خواسته می شود .

یکی از مزایایی که تحصیل در کشور آلمان دارد وجود ۸۳ دانشگاه به انگلیسی است که برخی از این دانشگاه‌ها بعد از پشت سر گذاشتن ۴ تا ۶ ترم این شانس را در مقابل دانشجو قرار می‌دهد که در دانشگاه‌های آمریکا، استرالیا و یا کاناداد انتقالی بگیرید.

شرایط پذیرش دانشگاه‌های آلمان در مقطع کارشناسی ارشد (Master) چگونه است؟

طول دوره کارشناسی ارشد در کشور آلمان اصولا دو سال است . برای آنکه متقاضی بتواند وارد این دوره شود باید مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه های دولتی , آزاد و … دریافت کرده باشد. گرچه مدارک تحصیلی شما توسط دانشگاه به صورتی دقیق بررسی می شود ولی باید گفت به طور کلی برای آنکه بتوانید در دانشگاه های طراز اول کشور آلمان تحصیل کنید باید رزومه تحصیلی قوی و شاخصی ارائه نمایید .

در دوره کارشناسی ارشد اکثریت رشته ها هم به زبان انگلیسی و هم به زبان آلمانی ارائه میگردند. هر زبانی را که برای تحصیل خود انتخاب نمایید باید مدرکی که نشان دهنده تسلط بر آن زبان باشد را نیز ارائه نمایید. در حال حاضر اکثر دانشگاه های آلمان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی مدرک  آیلس 6.5  به بالا را مطالبه میکنند. اگر خواهان تحصیل به زبان آلمانی هستید بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی مدرک b2  از شما خواسته می شود .

یکی از مزایایی که تحصیل در کشور آلمان دارد وجود ۸۳ دانشگاه به انگلیسی است که برخی از این دانشگاه‌ها بعد از پشت سر گذاشتن ۴ تا ۶ ترم این شانس را در مقابل دانشجو قرار می‌دهد که در دانشگاه‌های آمریکا، استرالیا و یا کاناداد انتقالی بگیرید.

 

شرایط پذیرش دانشگاه‌های آلمان در مقطع دکتری (PhD) چگونه است؟

طول دوره مقطع دوره دکتری در کشور آلمان در اکثریت رشته ها 3 تا 5 سال است.

برخلاف دوره دکتری در ایران که دانشجویان آن بر اساس کنکور سنجیده می‌شوند، معدل و موافقت استاد راهنما با طرح رساله دکتری، دو عامل اصلی برای پذیرش در دانشگاه‌های آلمان به شمار می‌رود.

علاقه مندان به تحصیل در مقطع دکتری در کشور آلمان باید در ابتدا یک استاد راهنما پیدا کنند که در حوزه تحقیقاتی مرتبط دارای پروژه باشد و دانشجو، استاد را متقاعد کند که می‌تواند در پیشبرد پروژه هایش به وی کمک کند. این پروسه معمولاً کمی طول می‌کشد، به خصوص برای دانشجویان خارجی.

شرایط تحصیل در آلمان در رشته پزشکی ، دارو سازی و دندانپزشکی

برای تحصیل در رشته پزشکی ، داروسازی و داندانپزشکی  متقاضی باید دیپلم و پیش دانشگاهی خود را با معدلی حداقل بالاتر از 17 اخذ نماید که معدل هر دو مقطع دارای اهمیت می باشد. به جز آن قبولی کنکور سراسری در دوره های روزانه و یا شبانه آن در یکی از رشته های مرتبط با پزشکی مانند رشته زیست یا شیمی مورد نیاز است. این پذیرش باید در مقطع کارشناسی بوده . داشتن مدرک زبان آلمانی حداقل ب 1 یا ب 2 که توانایی زبانی متقاضی را به اثبات میرساند نیز از مدارکی است که متقاضی تحصیل در رشته پزشکی ، داروسازی و دانداپشزشکی  در کشور آلمان باید به آن توجه داشته باشند . با داشتن این مدرک برای فرد پذیریش ……………………….. در کالج گرفته می شود و فرد به مدت یک سال باید در کالج تحصیل نمایید . بعد از آن در آزمون رشته پزشکی شرکت خواهد کرد و در صورت کسب حد نصاب لازم و قبولی وارد این رشته خواهد شد .

 

شرایط تحصیل در آلمان + هزینه ها (آپدیت ۲۰۲۰)

موسسه توسعه علمی رویای پارسیان با بیش از ۱۳ سال سابقه درخشان در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی آماده خدمت رسانی به علاقه مندان تحصیل در اروپا خصوصا تحصیل در فرانسه می باشد. مشاورین موسسه همواره سعی بر آن دارند تا بهترین راهنمایی را به دانشجویان ارائه دهند. جهت مشاوره در زمینه های تحصیل در فرانسه ، آلمان ، چین و دیگر کشورهای اروپایی مشاورین ما آماده ارائه بهترین مشاوره و خدمت رسانی به علاقه مندان می باشند. اگر قصد تحصیل در آلمان را دارید، می‌توانید با کارشناسان ما در موسسه رویای پارسیان تماس گرفته و مشاوره اولیه به‌ صورت رایگان دریافت نمایید و یا با پر کردن فرم درخواست ارزیابی رایگان اطلاعات اولیه را کسب نمایید.

اطلاعات مفید برای اقدام به مهاجرت تحصیلی آلمان

مزایای تحصیل آلمان

آلمان به عنوان یکی از قطب های پذیرش دانشجوی بین المللی در جهان به شمار می آید . از مزایای تحصیل در المان می‌توان به امکان کار و اقامت آلمان پس از پایان تحصیل به دلیل اقتصاد قوی این کشور اشاره کرد. کشور آلمان را می‌توان مهم‌ترین کشور حوزه‌ی اتحادیه اروپا به لحاظ اقتصادی دانست. آلمان یکی از قطب‌های صنعتی دنیاست که مهم‌ترین صنایع آن بر مبنای صنایع شیمیایی، خودرو، الکترونیک، کامپیوتر و صنایع و تجهیزات سنگین بنا شده است.
تحصیل در آلمان بر اساس اصل تحصیل رایگان بنا شده است و تحصیل رایگان در آلمان در بسیاری از ایالت‌های آلمان همچنان برای دانشجویان آلمانی و خارجی برقرار است. به‌ منظور تحصیل در این کشور دانشجو صرفاً باید هزینه‌ی زندگی خود را به عهده بگیرد. از جمله مزایای آن شامل موارد زیر است:

  • وجود دانشگاه‌های برتر دنیا با امکانات پیشرفته جهتتحصیل المان
  • صرف‌نظر از بعضی دانشگاه‌های غیر رایگان آلمان مانند دانشگاه‌های خصوصی و دانشگاه‌های ایالت بادن-وورتمبرگ (اخذ شهریه از دانشجویان غیر اروپایی) ، بیشتر دانشگاه‌های این کشور رایگان است و دانشجویان با صرف هزینه بسیار اندک می‌توانند به تحصیل در این کشور بپردازند. همچینن دانشگاه‌های غیر‌ رایگان این کشور در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر کشورهای اروپایی هزینه کمتری دارد.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی با توجه به رشته و دانشگاه
  • امکان کار دانشجویی پاره‌وقت در حین تحصیل با درآمد ساعتی بین هشت ‌تا ده یورو که می‌تواند بیش از نیمی از هزینه دانشجویی را تأمین کند.
  • امکان اخذ بورسیه تحصیلی آلمان با توجه به شرایط، مدارک و امتیازات دانشجویان
  • امکان اخذ ویزای همراه آلمان برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال
  • شکوفایی استعداد های بالقوه : در آلمان این فرصت برای افراد وجود دارد که استعداد ها و توانایی های بالقوه خود را شکوفا سازند و به از مهارت های شخصی خود در حین و یا پس از تحصیل به راحتی استفاده نماید .
  • امکان استفاده از سیستم حمل‌ونقل شهری برای دانشجویان با خریداری بلیت دانشجویی در آلمان
  • امکان سفر به‌تمامی کشورهای اتحادیه اروپا و حوزه شنگن با ویزای دانشجویی آلمان
  • کشوری ایمن : آلمان در مقایسه با دیگر کشور های جهان کشور با درصد امنیت بالا است . فرقی نمی کند در شهر یا حومه شهر باشد و یا در روز یا شب ، فرد می تواند به راحتی در این کشور تردد داشته باشد .
  • دانشگاه‌های آلمان در زمینه‌های تحصیلی متعدد (از علوم و مهندسی تا هنر، فلسفه و خداشناسی) بسیار پیشرفته است که این موضوع یکی از دلایل مهم علاقه دانشجویان به این کشور به حساب می‌آید.
  • دانشجویان بعد از تکمیل تحصیلات خود در آلمان به مدت ۱۸ ماه زمان دارند تا به جستجوی شغل بپردازند. دانشجویان همچنین می‌توانند در این مدت به دنبال فرصت‌های تحصیلی بیشتری باشند. این مورد یکی از مزیت‌های قابل توجه تحصیل در آلمان است.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی آلمان

  • ترجمه رسمی و مدارک تحصیلی و ریزنمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • ترجمه رسمی مدرک دیپلم و ریزنمرات آن
  • ترجمه رسمی مدرک پیش‌دانشگاهی و ریزنمرات
  • پاسپورت متقاضی با ۶ ماه اعتبار
  • مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی
  • پروپوزال و انگیزه نامه
  • توصیه‌نامه اساتید در صورت مقطع کارشناسی به بعد

ویزای تحصیل در آلمان

یکی از مسائلی که باعث مشغول شدن ذهن افراد برای تحصیل آلمان شده است اخذ ویزای تحصیلی است. ولی نگران نباشید. شما می‌توانید با در دست داشتن مدارک خود به‌راحتی ویزای تحصیلی را دریافت نموده و در کشور آلمان تحصیلات خود را ادامه دهد. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که تمام مدارکی که ارائه می‌دهید باید ترجمه‌شده باشند. اخذ هر نوع ویزایی در کشور آلمان بسیار راحت است و شما برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان دچار مشکل نمی‌شوید. لذا شما می‌توانید مدارک موردنیاز ویزا را به سفارت ارائه داده و ویزای تحصیلی خود را دریافت نمایید. مدارک مورد نظر جهت اخذ ویزای تحصیلی آلمان :

تکمیل سه فرم درخواست ویزا که به صورت صحیح تکمیل شده‌اند و به وسیله شخص متقاضی امضا شده‌اند

  • ارائه‌ی پاسپورت معتبر که دارای اعتبار زمانی کافی است
  • ارائه‌ی شناسنامه فرد متقاضی
  • تعهدنامه مالی و گواهی نشان دهنده‌ی تمکن مالی فرد متقاضی
  • ارائه‌ی مدارک نشان دهنده‌ی سابقه شغلی فرد متقاضی
  • ارائه‌ی مدرکی که نشان می‌دهد فرد بیمه سلامتی داشته است

آخرین وضعیت شرایط تحصیل در آلمان در سال ۲۰۲۰

همانطور که می دانید شرایط تحصیل در آلمان در طول سال دچار تغییرات بسیار زیادی می شوند، در رابطه با آلمان آخرین تغییرات قابل توجهی که داشتیم الزام ارائه ترجمه آلمانی مدارک تحصیلی، افزایش میزان تمکن مالی مورد نیاز ویزا و … است که پروسه مهاجرت ویزایی بسیاری دانشجویان را تحت تاثیر قرار می دهد. با در نظر گرفتن این مساله که قوانین ویزایی آلمان و تمام کشورها ممکن است در هر زمانی دچار دگرگونی شوند، دقت داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *