دوره های آموزش فنی حرفه ای در آلمان
دوره های آموزش فنی حرفه ای در آلمان
آوریل 19, 2020
ویزای دانشجویی آلمان
ویزای دانشجویی آلمان
آوریل 28, 2020

تحصیل در رشته MBA در آلمان

MBA در آلمان به شما بینش عمیقی در مورد اهمیت اساسی انجام کار و مدیریت یک تجارت می دهد.

کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی یک مدرک دانشگاهی است که برای آماده کردن دانشجویان به طیف گسترده ای از مهارت ها و دانش قابل استفاده در تجارت و مدیریت قلمداد میشود.از آنجا که استراتژی های مدیریتی و تجاری سازی برای هر شرکت ضروری است ، فارغ التحصیلان MBA از اشتغال بالا و گزینه های شغلی بی شماری بهره مند می شوند.این نوع مدرک برای اولین بار در دانشگاه های آمریکا معرفی شد تا به درجه مشترکی در اکثر دانشگاه های جهان تبدیل شود. با این حال ، تعداد کمی از کشورها هستند که در آنها دانشگاه های MBA از مابقی متمایز هستند. دانشگاه های آلمان نیز بدون شک در لیست این نوع دانشگاه ها قرار دارند.مدرک MBA در آلمان به شما بینش عمیقی در مورد اهمیت اساسی انجام کار و مدیریت یک تجارت می دهد.
علاوه بر این ، دوره های MBA در آلمان شامل برنامه های مطالعه محور هستند ، بنابراین شما در معرض تجربیات مختلف زندگی واقعی قرار خواهید گرفت که در آن مهارتهای تفکر انتقادی و تصمیم گیریتان ارتقاء خواهد یافت و در نتیجه یک فارغ التحصیل شاغل خواهید شد. بنابراین انتخاب دانشگاه های آلمان برای دریافت مدرک MBA یک انتخاب عالی است.

نام برخی از دانشگاه های MBA در ذیل عنوان شده است:

  • دانشکده تجارت و نوآوری برلینMBA در آلمان
  • دانشکده بازرگانی GISMA
  • دانشگده مانهایم
  • دانشکده ESMT
  • HHL Leipzig دانشکده
  • WHU Otto Beisheim دانشکده
  • EBSدانشکده
  • مدرسه بازرگانی مونیخ
  • دانشکده مدیریت فرانکفورت
  • ESCP Europe دانشکده
  • دانشکده تجارت HFU
  • دانشکده تجارت EU

چرا آلمان مکان مناسبی برای اخذ مدرک MBA است؟

دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آلمان بهشتی برای دانشجویان MBA است. در اینجا فقط به برخی از این دلایل اشاره می شود:

اولین ویژگی سودمند در مورد مطالعه در رشته MBA در آلمان این است که گزینه های زیادی در دسترس خواهید داشت. این تنوع به شما امکان می دهد مسیری را پیدا کنید که کاملاً با علاقه و اهداف دانشگاهی شما مطابقت داشته باشد.
همچنین مدرک MBA از مدارک بسیار با ارزش به شمار میرود و در اکثر دانشگاه های دنیا رشته ی گرانی است اما در مورد دانشگاه های آلمان اینطور نیست.اگرچه چنین رشته ای با شهریه ای مشخص ارائه می شود. شهریه دانشگاه هایی که رشته MBA را ارائه میدهند از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تغییر می کند اما به طور متوسط می توانید انتظار داشته باشید که برای یک سال تحصیلی چیزی بین 4000 10000 یورو برای این رشته بپردازید.

اساتید این رشته نقش اصلی در شکل گیری حرفه ای شما دارند و دانشگاه های آلمان از این واقعیت آگاه هستند. بنابراین ، آنها بهترین راهنمای شما برای تبدیل شدن به یک مدیر و تاجر موفق هستند.

آلمان به عنوان چهارمین اقتصاد قدرتمند در جهان و اقتصاد برتر اروپا ، بهشتی برای فارغ التحصیلان MBA است. در سرتاسر این کشور شرکتهای معتبر بین المللی وجود دارند که مشتاق استخدام افراد جوان ، با انگیزه و تحصیل کرده هستند و آماده ورود به یک حرفه ی چالش برانگیز در دنیای تجارت هستند. بنابراین پس از دریافت مدرک خود در این رشته گزینه های بی شماری در دسترس را در مقابل خود خواهید داشت.

دریافت مدرک MBA در آلمان چقدر هزینه دارد؟

دوره های مدرک MBA از پرهزینه ترین دوره های تحصیلی هستند و بسیاری از دانشجویان قادر به پرداخت هزینه آن نیستند. آلمان هم معاف از این قانون نیست ، با این حال ، هزینه دریافت مدرک MBA در آلمان مقرون به صرفه تر از کشورهای دیگری مانند انگلیس است ، در حالی که از کیفیت مشابهی برخوردار است.

اما اگر عنوان “کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی” برای شما مهم نیست می توانید برای یک مدرک کارشناسی ارشد حرفه ای دیگری (مانند “استاد در مدیریت” یا “Master of Advanced”) نیز شرکت کنید ، پس آلمان برخی از گزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه ای را ارائه می دهد.
در آلمان به طور معمول ، دانشگاه های خصوصی شهریه بیشتری را اتخاذ و دریافت می کنند ، زیرا آنها بیشتر به صندوق های خصوصی متکی هستند ، برخلاف دانشگاه های دولتی که بودجه کلانی را از دولت دریافت می کنند.
هزینه تحصیلی MBA شما به نوع دوره MBA که قصد انتخاب آن را دارید نیز بستگی دارد. گفته می شود ، دوره های اجرایی MBA هزینه های بالاتری نسبت به دوره های MBA تمام وقت دارند.
به طور متوسط ، شهریه دوره های MBA تمام وقت از حدود 30،000 یورو تا 50،000 یورو است ، در حالی که برای دوره های اجرایی MBA ممکن است حدود 90،000 یورو باشد.
اگر کل هزینه دریافت مدرک MBA در انگلستان را با میزان هزینه دریافتی در آلمان مقایسه کنیم ، مشخص می شود که یک مدرک MBA در آلمان به طور متوسط 15٪ کمتر از انگلیس  یا کانادا برای شما هزینه در بر دارد.

الزامات ورود به MBA

شرایط ورود به دانشگاه برای مدرک MBA آلمانی از دانشگاهی به دانشگاه دیگر:

مدارک ذیل برای درخواست دوره MBA در آلمان لازم است:

  • مدرک کارشناسی معتبر
  • نسخه معتبر از نمرات شما
  • نمرات GRE یا GMAT بالا
  • اثبات مهارت زبان (انگلیسی یا آلمانی)
  • دو تا سه سال تجربه حرفه ای (اختیاری)
  • نامه های انگیزشی و توصیه نامه (اختیاری)

معمولاً دانشگاه ها لیستی از مدارک تحصیلی دارند که در موسسات آنها پذیرفته می شود. اگر مدرک تحصیلی کشور شما در آلمان به رسمیت شناخته نشود دانشگاه مورد نظرتان از شما می خواهد که قبل از شروع دوره تحصیل، در یک دوره مقدماتی دو ترم تحصیل کنید.
توجه داشته باشید دانشگاه هایی وجود دارند که می توانند به جای مدرک کارشناسی ، سایر مدارک یا تجربیات کاری را نیز قبول کنند.

همچنین توجه داشته باشید که اگر می خواهید برای دوره های دانشگاهی MBA اقدام کنید ، تجربه کاری بسیار ارزشمند است.

چگونه می توان برای MBA در آلمان درخواست کرد؟

برنامه های کاربردی می توانند بصورت آنلاین ارائه شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدارک خود را به قالب PDF یا JPG اسکن کرده و آنها را به صورت آنلاین بارگذاری کنید. اکثر دانشگاه های آلمان درخواست را از طریق پلت فرم مشترک برنامه های آنلاین معروف به UniAssist جمع آوری می کنند. سایر افرادی که از طریق UniAssist مدارک خود را ارائه نمیکنند ، معمولاً یک نرم افزار آنلاین شخصی جهت ارائه اجرا می کنند.
هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید دانشگاه مورد نظر شما برای تأیید اینکه مدارک شما را دریافت کرده اند ، نامه الکترونیکی برای شما ارسال می کند و برنامه شما را وارد فرایند انتخاب می کنند.
توجه داشته باشید که دانشگاه های آلمان با تعداد زیادی از برنامه های کاربردی سر و کار دارند ، بنابراین پردازش مدارک شما به زمان نیاز دارد. در شرایط عادی ، اگر به طور صحیح با کلیه مدارک مندرج ، به طور صحیح اقدام کرده باشید ، دانشگاه طی چند هفته پس از ارسال ، به شما پاسخ می دهد.
نکته مهم: ارسال مددارک با تأخیر در نظر گرفته نمی شوند ، بنابراین همیشه مهلت های برنامه را بررسی کنید.

گرفتن مدرک MBA در آلمان چقدر طول می کشد؟

مدت دوره MBA در آلمان از دانشگاهی به دانشگاه دیگر تغییر می کند. به طور معمول ، مدرک MBA تمام وقت و MBA اجرایی در آلمان بین 12 ماه و 24 ماه به طول می انجامد. بعضی از دوره ها 15 ماه ، 18 ماه یا 20 ماه نیز به طول می انجامند.
توجه داشته باشید که برخی دانشگاهها در آلمان دوره های MBA را با در نظر گرفتن مدت زمان ارائه می دهند که به شما امکان می دهد بیش از یک نوع دوره را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *