برنامه های ویژه سازمانهای دولتی آلمان
برنامه های ویژه سازمانهای دولتی آلمان
آوریل 19, 2020
دوره های آموزش فنی حرفه ای در آلمان
دوره های آموزش فنی حرفه ای در آلمان
آوریل 19, 2020

MBA سکوی پرتاب شما به حرفه بازاریابی در کانادا

 

کانادا یک نیروی در حال رشد در آموزش کسب و کار و یک بازار پررونق برای فارغ التحصیلان MBA در جستجوی شغل است. با رشد درخواست های استخدام از سوی دانشجویان خارجی که جذب چشم اندازهای حرفه ای درخشان و قوانین ویزای آسانتر کانادا برای فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا می شوند، کانادا به یکی از پرطرفدارترین مقاصد برای دانشجویان کسب و کار تبدیل شده است.

اگر هنوز برای اینکه به طور جدی به شرکت در یک دوره آموزش MBA مصمم نشده اید، ۶ دلیل مهم برای این منظور را در ادامه مطالعه فرمایید:

۱. پذیرش دانشجویان بین المللی

کانادا از شهرت ویژه ای برای پذیرندگی و جامعیت و استقبال از متقاضیانی از سرتاسر جهان برخوردار است. تقریبا ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان سال ۲۰۱۸ دانشگاهی در انتاریو توانستند ظرف شش ماه از فارغ التحصیلی حداقل یک پیشنهاد شغلی در کانادا به دست آورند. حتی بدون پیشنهاد شغلی هم دانشجویان از حق اقدام برای اخذ یک اجازه کار ۱ تا ۳ ساله پس از فارغ التحصیلی برخوردارند. تجربه و پیشینه بین المللی یک دارایی واقعی در بازار کار کانادا است.

۲. فرصتهای بزرگ برای کسب و کارهای کوچک

بازار کار کانادا مشابه بسیاری از کشورهای دیگر است و بخش خدمات – مانند خدمات مالی، مشاوره، خرده فروشی و بهداشت و درمان- در آن از پتانسیل اشتغال بسیاری برخوردار است. به ویژه خدمات مالی در کانادا همچنان یک حوزه رو به رشد برای کاناداست و ۴.۵ درصد از میزان اشتغال در سال ۲۰۱۷ را با بیش از ۸۳۱ هزار شغلی تشکیل می داد. این حوزه در ۱۰ سال اخیر به میزان ۱۱.۶ درصد رشد کرده است. یک نکته که کانادا را از بازارهای کار دیگر متمایز می کند این است که کسب و کارهای کوچک نقش مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می کنند. طبق گزارش بانک توسعه کانادا، ۹۸.۲ درصد از تمام کسب و کارها در کانادا کمتر از ۱۰۰ کارمند دارند. یعنی فارغ التحصیلان MBA از شانس اشتغال هم در شرکتهای SME‌ و هم کسب و کارهای بزرگ برخوردارند.

۳. پشتیبانی قوی برای استارتاپ ها

کارآفرینی موتور رشد بازار کار کاناداست. استارتاپ ها در کانادا تحت پشتیبانی بودجه های دولتی، مشوق های مالیاتی، رده های خاص ویزا برای استارتاپ های فناوری و شتاب دهنده ها هستند که شهرتی جهانی برای این کشور به ارمغان آورده است. کانادا با شهرهای رو به رشد و دانشگاه های عالی خود، سیلیکون ولی امریکای شمالی است.

۴. کارفرمایان مشتاق آشنایی با شما هستند

حتی اگر فارغ التحصیلان MBA علاقه ای به راه اندازی کسب و کارها خودشان در کانادا نداشته باشند، فرصتها برای اشتغال سنتی تر نیز در کانادا فراوانند. گرچه موقعیت های شغلی رسما در وب سایت ها درج می شوند اما شبکه سازی اغلب روش اصلی یافتن شغل در کاناداست. پیشینه تحصیلی برای مشاغل کانادایی به اندازه سابقه کار و توانایی ها اهمیت ندارد. کارفرمایان به دنبال متقاضیانی هستند که بتوانند مهارتهای الزامی برای یک سمت شغلی را اثبات کنند، حتی اگر آن مهارتها در شغلی نامرتبط کسب شده باشد. کانادایی ها ارزش فراوانی برای مهارتهای قابل انتقال قائلند.

۵.موقعیت های مکانی متنوع

موقعیت مکانی یک عامل مهم در جستجوهای شغلی دانشجویان است و کانادا گزینه های متنوعی در این حوزه ارائه می کند. هر منطقه کانادا دارای جاذبه های خاص خود است. برای مثال اگر دانشجویی حوزه نفت و گاز یا معدن را برای اشتغال هدف گرفته باشد، می تواند در ایالت آلبرتا به دنبال شغل باشند. مقر اصلی کسب و کارهای ارائه دهنده خدمات مالی کانادا در تورنتو می باشد. برای حوزه فناوری نیز تورنتو و ونکوور از فرصتهای شغلی بی شماری برخوردارند. در واقع تورنتو با بیش از ۲۴۱ هزار موقعیت شغلی در حوزه فناوری، چهارمین قطب فناوری در امریکای شمالی است. سیاست های مهاجرتی آسانگیرانه به رشد این حوزه کمک کرده است. برای مثال آمازون بیش از از ۱۰ هزار موقعیت شغلی در کانادا خلق کرده و در پی افزودن هزاران موقعیت جدید دیگر در این بهشت مهاجران است.

۶. مقصدی پرطرفدار برای مشاوران

شرکتهای مشاوره هستند که صنعت فناوری در حال رشد کانادا را تغذیه می کنند و فارغ التحصیلان MBA را در تعداد بالا استخدام می نمایند. با افزایش قیمت نفت خام، دانشجویان بیشتری برای مشاوره به صنعت نفت و گاز روی آورده اند. شرکتهای مشاوره مشتاق استخدام افراد دارای تخصص فناوری هستند تا به شرکتهایی مانند بانک ها در تحول های دیجیتال کمک کنند. با جمعیت رو به پیری و تمایل به کاهش هزینه ها، حوزه بهداشت و درمان کانادا نیز در حال گسترش است. انتظار می رود از سال ۲۰۲۰ به بعد صنعت مشاوره در حوزه های داروسازی، Biotech، بهداشت و درمان و خدمات مالی رشد چشمگیری داشته باشد.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در برترین دانشگاه های جهان بدانید، با گروه پارسیان نماینده رسمی برترین دانشگاه ها و کالج های جهان تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *