شهر مونیخ آلمان
شهر مونیخ آلمان
ژانویه 14, 2021
شهر دوسلدورف آلمان
شهر دوسلدورف آلمان
ژانویه 18, 2021

فراکفورت |Frankfurt

شهر فرانکفورت آلمان بزرگترین شهر ایالت هسن و پنجمین شهر بزرگ کشور آلمان می باشد . مساحت شهر فرانکفورت 248 کیلومترمربع است . این شهر در نزدیکی رودخانه ماین قرارگرفته و در منطقه جنوبی آن جنگل شهر فرانکفورت قرار دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین جنگل آلمان در محدوده‌ی شهری محسوب می‌شود. مرکز شهر فرانکفورت نیز در بخش شمالی رودخانه واقع‌شده است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

این شهر به عنوان مرکز جهانی تجارت، فرهنگ، آموزش، گردشگری و حمل و نقل شناخته می شود که بزرگ ترین و شلوغ ترین فرودگاه، بسیاری از شرکت های جهانی، بانک مرکزی اروپا، بورس سهام فرانکفورت، دانشگاه های برتر، سالن کنسرت Alte Oper، موزه های مشهور، مناطق و پارک های سبز، جنگل، دو باغ بزرگ گیاه شناسی، باغ وحش و غیره را در خود جای داده است، از همین رو بسیاری از مهاجرین شهر فرانکفورت را برای زندگی و کار انتخاب می نمایند .

تاریخچه فرانکفورت

شهر فرانکفورت از مهم ترین شهر های امپراطوری مقدس روم بود. در سال 855 امپراطور آلمان شهر فرانکفورت را برای تاج گذاری انتخاب نمود، شهر فرانکفورت در سال 1886 حاکمیت مستقل خود را از دست داد، گوتــه، نویســنده و شــاعر معــروف آلمانــی، بــه گفتــه ی خودشــان پســر فرانکفــورت اســت و بعــد از مرگــش، دیــدار از خانــه اش بــرای عمــوم آزاد اســت. در خانــه ی گوتــه، هــر جــا را کــه نــگاه کنیــد اثــری از او و کارهایــش می بینیــد: میــز تحریــرش، کتاب خانــه ی عظیــم و تمــام کتاب هایــش، دســت نخــورده و جــذاب بــرای دوســت داران ادبیــات است .نمایشــگاه کتــاب فرانکفــورت کــه در مــاه اکتبــر هــر ســال در شــهر بــر پــا می شــود. نمایشــگاه کتــاب عظیــم و ســرگرم کننده اســت و بزرگتریــن نمایشــگاه کتــاب جهــان بــه شــمار مــی رود.

جاذبه های گردشگری فرانکفورت

امپراطوری قدیمی فرانکفورت که جزء 10 شهر برتر دنیا از لحظ زندگی و کار شناخته می شود؛ دارای موقعیت مرکزی، تجاری و اقتصادی بسیار مناسبی می باشد که به دلیل وجود موزه های متعدد در زمینه هنر، علم، تاریخ و میزبانی نمایشگها های مشهور، به شهرت جهانی دست یافته است، از مهم ترین مراکز گردشگری این شهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

رومربرگ مرکز شهر قدیمی فرانکفورت

به دور از سازه‌های بلند و مرتفع، در قلب شهر قدیمی فرانکفورت یا آلتشاد (Altstadt)، میدان رومربرگ با شکل مربعی نامنظم و فواره عدالت (Gerechtigkeitsbrunnen) قرار دارد است. در بخش‌های مختلف رومربرگ، خیابان‌های سنگ‌فرش شده، ساختمان‌های چوبی و جزییات تاریخی مخلتفی را خواهید دید. البته همه آنها بازسازی هستند، چون در طول جنگ جهانی اول و دوم، بسیاری از بخش‌های فرانکفورت قدیمی نابود شد. این میدان یکی از زیباترین میدان‌های عمومی و از جاذبه های گردشگری فرانکفورت آلمان است؛ که در عین زیبایی، محل قرارگیری جاذبه‌های گردشگری و اماکن تفریحی زیادی در مرکز شهر قدیمی است. این میدان تاریخی قبلاً مکانی برای اولین نمایشگاه‌های تجاری فرانکفورت در قرن سیزدهم بود. امروز هنوز هم میزبان بازار تاریخی کریسمس است.

کلیسای جامع فرانکفورت

کلیسای جامع فرانکفورت با نام کامل، کلیسای جامع سنت بارتولومائوس (Dom St. Bartholomäus) از سنگ‌های قرمز به سبک گوتیک، بین قرن سیزدهم و پانزدهم میلادی ساخته شده است. این کلیسای جامع با یک برج ۹۵ متری هنوز هم مانند یک آسمان خراش در شهر خودنمایی می‌کند. برای رسیدن به بالای برج باید ۳۲۸ پله را طی کنید.

تعداد معدودی از کلیساهای آلمان به عنوان کلیسای جامع امپراطور معرفی می‌شود ولی این کلیسا از سال ۱۵۶۲ تا ۱۷۹۲به عنوان کلیسای منتخب برای تاج‌گذاری امپراطورها انتخاب شد.

هاوپ واخه

میدان هاوپ واخه (Hauptwache) در وسط شهر و در یکی از شلوغ‌ترین مناطق عابر پیاده فرانکفورت واقع شده است. معنی کلمه هاوپ واخه «نگهبان اصلی» است این محل به دلیل ترکیبی بودن بناهای تاریخی زیبا و سازه‌های مدرن تبدیل به یکی از مناطق دیدنی فرانکفورت شده است.

قابل توجه‌ترین ساختمان در هاوپ واخه خانه نگهبان قدیمی باروک است که احتمالا نام این میدان تاکیدی بر آن دارد. این میدان در سال ۱۷۳۰ ساخته شد و زمانی محل زندان فرانکفورت و بعدها محل ایستگاه پلیس فرانکفورت بود.

باغ پالم

یکی از جاهای دیدنی فرانکفورت آلمان واقع در Bockenheimer Landstraße، باغ زیبای پالم (Palmengarten) به وسعت ۵۴ هکتار است. این بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی آلمان در سال ۱۸۷۱ افتتاح شد و از همان زمان مورد توجه عموم قرار گرفت.

باغ پالم نمایشگاه گیاه‌شناسی دوست داشتنی در فضای باز است که می‌توانید حدود ۶۰۰۰۰ گونه گیاهی را در آن ببینید. با توجه به موقعیت جغرافیای گیاهانی که در آن وجود دارد، تعدادی گلخانه با شرایط محیطی گیاهان گرمسیری و نیمه گرمسیری در آن خواهید دید. در باغ پالم امکان پیک‌نیک، بازی کودکان و قایق‌رانی هم برای گردشگران وجود دارد.

آب و هوای شهر فرانکفورت

شهر فرانکورت به طور کلی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد به همراه باد فراوان و آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در طول سال از ۱- درجه سانتی‌گراد تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۸- درجه سانتی‌گراد یا بیشتر از ۳۱ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

زمان گرم سال نیز در شهر فرانکفورت از ۲ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۸ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در این شهر ۳ ماه آگوست با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین زمان سرد سال در این شهر از ۱۵ ماه نوامبر آغاز شده و تا ۳ ماه مارس ادامه می‌یابد. دمای هوا نیز در این مدت به طور متوسط حدود ۸ درجه سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال نیز ۱۹ ماه ژانویه با حداقل دمای ۱- درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۴ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سال نیز برای بازدید از این شهر از اواسط ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر بوده که دمای هوا در این مدت بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *