شهر درسدن آلمان
شهر درسدن آلمان
ژانویه 14, 2021
شهر فرانکفورت آلمان
شهر فرانکفورت آلمان
ژانویه 16, 2021

مونیخ |München

شهر مونیخ آلمان سومین شهر بزرگ این کشور پس از برلین و هامبورگ است که بر روی رودخانه ایسار و شمال کوه آلپ واقع شده است. جمعیت شهر مونیخ حدود 1.4 میلیون نفر است و مساحت آن 310.43 هزار کیلومتر مربع می باشد و مرکز ایالت بایرن است. زبان رسمی مردم این شهر آلمانی می‌باشد.

مونیخ اکنون یکی از قطب‌های هنر، علم، اقتصاد، ورزش، نوآوری و صنعت کشور آلمان به شمار می‌رود و یکی از بهترین شهرهای جهان از دید کیفیت زندگی است. مونیخ به عنوان شهری صنعتی، یکی از مراکز بین المللی صنعت و فناوری است و دو موزه مشهور «آلمان» و BMW را میزبانی می‌کند. همچنان شرکت‌های چند ملیتی متعددی در این شهر حضور دارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید.

شهر مونیخ آلمان که امروزه به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری اروپا شناخته می‌شود، ترکیبی از جاذبه‌های طبیعی خیره کننده، معماری خارق‌العاده، جاذبه‌های تاریخی منحصر به فرد و همچنین تکنولوژی و ورزش را، برای افراد به ارمغان می‌آورد و توجه بسیاری از گردشگران از سراسر دنیا را به خود جلب می‌نماید.

مونیخ غالبا در لیست 10 شهر برتر دنیا از نظر جذب توریست و گردشگر قرار می‌گیرد و در این رقابت تنگاتنگ همواره، حرفی برای گفتن دارد.  و این مساله شاید، باعث نگرانی برخی گردشگران در سفر به این شهر شود. لیکن اکثر مردم این شهر و به ویژه نسل جوان ساکن در آن، آشنا به زبان انگلیسی می‌باشند و همچنین وجود لیدرها به گردشگران کمک می‌کند تا با مردم این شهر ارتباط برقرار نمایند. واحد پول شهر مونیخ‌، همچون دیگر شهرهای کشور آلمان، یورو می‌باشد و این شهر از نظر زمانی، 2 ساعت و نیم از شهر تهران عقب‌تر است.

تاریخچه شهر مونیخ

مونیخ به طور رسمی به عنوان یک شهر در سال 1175 پایه گذاری شده است.سلطنت ویتلسباخ از 1180 تا 1918 به  مونیخ و بایرن حکومت کردند . در سال 1806، بعد از اینکه ناپلئون امپراتوری روم مقدس را لغو کرد، مونیخ پایتخت پادشاهی بایرن شد که یک کشور جداگانه باقی ماند و در سال 1871 تنها بخشی از آلمان بود.

آب و هوای مونیخ

شهر مونیخ آلمان دارای زمستان‌هایی با هوای سرد و تابستان‌های معتدلی است و فاصله آن از دریا بسیار زیاد است. قرارگیری در کنار کوه‌های آلپ موجب می‌شود تا توده‌هوای سرد همیشه بر فراز شهر مونیخ وجود داشته باشد. موقعیت جغرافیایی شهر مونیخ به گونه‌ای است که می‌توان آن را یکی از شهرهای سرد در کشور آلمان به شمار آورد. طوفان و رعدوبرق همواره در این شهر وجود دارد و حتی در تابستان نیز می‌توان آن را مشاهده کرد. البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که بادهای گرم و خشکی که از سمت کوه به‌طرف مونیخ می‌آیند موجب افزایش دمای این شهر نیز می‌شوند اما به‌طورکلی آب‌وهوای مونیخ بسیار مطلوب است.
تجربه زندگی در مونیخ ثابت کرده بهترین زمان برای زندگی در این شهر روزهای نخست می تا سپتامبر است و علت آن نیز مطلوبی است که در این شهر وجود دارد. ماه‌های ژوئن و جولای به‌عنوان گرم‌ترین ماه‌های سال در مونیخ به شمار می‌روند. البته تجربه زندگی در مونیخ ثابت کرده آب‌وهوای مونیخ هیچ زمانی به‌طور کامل پایدار نبوده و حتی در گرم‌ترین ماه‌ها نیز باید چتر و ژاکت سبکی به همراه افراد باشد.

جاذبه های گردشگری شهر مونیخ

کلیسای فرانکیرچ

کلیسای فرانکیرچ که در سال 1488 ساخته شده است، با شکوه ترین کلیسای ایالت باواریا، و همچنین از اصلی ترین جاذبه های گردشگری شهر مونیخ به شمار می آید. برج های این کلیسا دارای ارتفاعی در حدود 100 متر می باشند و تمامی بازدید کنندگان را، مجذوب خود می نمایند.

باغ انگلیسی

باغ انگلیسی که به عنوان بزرگ ترین فضای سبز کشور آلمان شناخته می شود، دارای درختان و گیاهان منحصر به فردی می باشد که فضایی خارق العاده را رقم زده اند. این باغ در سال 1785 و با اهداف نظامی تاسیس شده و به مرور زمان تغییر کاربری یافته است و هم اکنون تفرجگاهی برای عموم مردم می باشد. این پارک فضای مناسبی را برای پیک نیک، پیاده روی و گذراندن اوقات فراغت در روزهای تعطیل و آفتابی فراهم می نماید و بسیار محبوب و پرطرفدار می باشد.

میدان مارین پلاتز

این میدان که از گذشته های دور تا به امروز، به عنوان اصلی ترین میدان شهر مونیخ شناخته می شود، بسیاری از بناهای تاریخی و اماکن دیدنی را در خود جای داده است. گردشگران با مراجعه به این میدان می توانند، از  فواره ی ماهی موجود در این میدان، تالار با شکوه شهر قدیم مونیخ، مجسمه های عظیم الجثه ی برنزی، فروشگاه ها، کافه و رستوران های موجود در اطراف میدان دیدن نموده و اوقات خوشی را تجربه نمایند.

باغ وحش هلابرون

باغ وحش هلابرون که یکی از برترین باغ وحش های اروپا است، یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری ایالت باواریا و شهر مونیخ به شمار می آید و همواره گردشگران بسیاری از سراسر دنیا را، به خود جذب می نماید. شواهد و مدارک نشان می دهند که بیش از 19 هزار حیوان از 757 گونه ی مختلف، در این باغ وحش زندگی می کنند و تماشای آن ها خاطره ای فراموش نشدنی را برای افراد به ارمغان می آورد.

پارک المپیک مونیخ

این پارک در سال 1972 میزبان بازی های المپیک تابستانه بود.این پارک در سال، بیش از یک و نیم میلیون بازدید کننده دارد و میزبان کنسرت های بزرگ و فستیوال های مختلفی می باشد.می توانید از غذا خوردن در رستوران های با کیفیت این پارک همراه با چشم انداز های شهر مونیخ لذت ببرید .

 

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *