کشور چین
کشور چین
ژانویه 7, 2021
شهر هامبورگ آلمان
شهر هامبورگ آلمان
ژانویه 13, 2021

کلن | koln

شهر کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان و در واقع قدیمی‌ترین شهر این کشور به شمار می‌رود. شهر کلن که در غرب آلمان واقع شده است، یکی از مهمترین شهرهای بندرگاهی اروپا محسوب می‌شود. این شهر که در جنوب غربی رود راین قرار دارد، قطب صنعتی کشور آلمان است. کلیسای جامع کلن و پل معروف هوهنزولرن Hohenzollern که بر روی رود راین قرار دارد، مهم ترین نمادهای این شهر هستند.

شهر کلن توسط رود راین به دو قسمت راست و چپ و یا همان شرقی و غربی تقسیم شده است که اگر کلیسای جامع شهر کلن را که در واقع مهم ترین نماد آن است، مرکز شهر در نظر بگیریم، بیشتر دانشگاه های کلن و مناطق دانشجویی در طرف چپ آن قرار دارد. اکثر ایستگاه‌های رادیویی-تلویزیونی و همینطور شرکت هوایی معروف لوفت‌هانزا در این شهر واقع شده اند.
در جستجوی نام این شهر به انگلیسی، توجه کنید که دیکته صحیح Cologne است و خود آلمانی‌ها این شهر را Köln می‌نویسند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه اعزام دانشجو رویای پارسیان تماس بگیرید

 

آب و هوای کلن

با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر کلن که در غرب آلمان و در ایالت وستفالن در شمال رود راین واقع شده، آب و هوایی مرطوب و بارانی و تحت تأثیر اقیانوس اطلس دارد؛ علیرغم سرمای هوا در فصل زمستان، به مرز یخبندان نمی‌رسد. یکی از خصوصیات آب و هوایی کلن که تابستان‌هایی معتدل دارد، وزش باد شدید، بخصوص بین ماه های نوامبر تا مارس است

 

جاذبه های گردشگری شهر کلن

موزه شکلات

موزه شکلات یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر کلن است که در سال ۱۹۷۲ تأسیس شده است. موزه شکلات برای شکلات دوستان بسیار هیجان‌انگیز بوده و شامل مجموعه‌های فراوانی از قالب‌های شکلات و جعبه‌های شکلات خاص است. یکی از جالب‌ترین موارد مربوط به موزه شکلات این است که افراد می‌توانند قالب شکلاتی مخصوص به خود را طراحی کرده و با خود به منزل ببرند.

تله کابین کلن

تله کابین کلن از سال تأسیسش (۱۹۷۲) به عنوان اولین تله کابین اروپایی شناخته شده که از آن سال، میلیون‌ها مسافر را جابجا کرده است. این تله کابین سال‌هاست که در میان مردم اروپا و به خصوص آلمان دارای محبوبیت بوده و همواره به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری معروف در شهر کلن شناخته می‌شود. توصیه ما به کسانی که شهر کلن را برای تفریح یا زندگی انتخاب می‌کنند، این است که استفاده از تله کابین کلن را در اولویت خود قرار دهند.

باغ گیاه‌شناسی

باغ گیاه‌شناسی کلن که در قرن ۱۹ میلادی تأسیس شده است، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر کلن است. این موزه که حدود ۱۱.۵ هکتار را پوشش می‌دهد، بیش از ۱۰۰۰۰ نوع و گونه گیاهی نیز دارد. به طور کلی باغ گیا‌ه‌شناسی یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب در شهر کلن است که افراد می‌توانند علاوه بر گردش در این پارک عمومی به یادگیری موضوعات مربوط به گل و گیاه نیز بپردازند.

موزه ی کلومبا

موزه‌ ی کلومبا از آن دسته موزه هایی است که نمایشگاه‌ های بسیار متنوعی دارد که بازتاب چندین سال با ارزش تاریخ را در خود جای داده است. خود بنای این موزه در جهت اضافه شدن به کلیسای سنت کلومبا (St Kolumba) ساخته شده است و قدمت آن به اواخره دوره ‌ی گوتیک باز می‌ گردد. در این موزه می توانید تا آثار هنری مذهبی، نقاشی‌ های قرون وسطایی، منسوجات قبطی را از نزدیک ببینید.

 

موسسه رویای پارسیان : عضو جامعه مشاوران رسمی ICEF با مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

موسسه رویای پارسیان همراه شما در کشور آلمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *