کار دانشجویی در آلمان
فوریه 1, 2021
کانادا مقصد تحصیلی پرطرفدار
کانادا مقصد تحصیلی پرطرفدار
فوریه 3, 2021

تحصیل آنلاین در دانشگاه های آلمانی

 

علاقه چشمگیر دانشجویان بین المللی به تحصیل آنلاین در دانشگاه های آلمانی

 

برنامه های تحصیلی آنلاین (Distance Learning) در سالهای اخیر  و به ویژه سال گذشته بسیار پرطرفدار شده اند که ناشی از محدودیت های سفرهای بین المللی به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است. سال ۲۰۲۰ سال نوآوری از نظر تحول تجربه کلاس سنتی در اکثر کشورهای جهان بود.

طبق یک نظرسنجی مشروح که توسط وب سایت معتبر Studying-in-Germany.org انجام شده است، بیش از نیمی از دانشجویان بین المللی بالقوه به اخذ یک مدرک تحصیلی Distance Learning در آلمان فکر می کنند. نتایج نشان می دهد که در مجموع، ۷۴.۷ درصد از دانشجویان اعتراف کردند که برنامه های تحصیلی آنلاین جزو گزینه های تحصیلی آنها می باشد.

نظام آموزشی آلمان به دلیل تخصص در تدریس از شهرت جهانی برخوردار است. از زمان شیوع بیماری همه گیر COVID-19، موسسات آموزشی عالی در آلمان پاسخی عالی در راستای حفظ سلامتی دانشجویان و کارکنان نشان داده است. هم دانشجویان و هم اساتید به شیوه جدیدی یادگیری معرفی شده اند که پردیس دانشگاه را به یک صفحه کامپیوتر منتقل کرده است.

البته ویروس کرونا تنها دلیل برای افزایش علاقه دانشجویان بین المللی به برنامه های تحصیلی آنلاین در آلمان نیست. انعطاف پذیری حاصل از برنامه های آموزشی آنلاین و پایین تر بودن هزینه ها نیز از جمله دو مزیت مهم دیگر برای این برنامه ها از نظر دانشجویان بین المللی شرکت کننده در نظرسنجی گزارش شده است.

سایر دانشجویان (حدود ۲۵ درصد باقیمانده) نیز علت عدم تمایل خود به تحصیل آنلاین را اعتقادشان به کارایی بیشتر کلاس های سنتی و معاشرت اجتماعی در پردیس های دانشگاه اعلام کرده اند که از جمله جنبه های مهم تجربه دانشگاهی می باشد. آلمان نیز به عنوان یک نظام آموزشی مضاعف که نه تنها بخش تئوری یادگیری بلکه بخش عملی را نیز در اولویت قرار می دهد، تأکید ویژه ای بر اثربخشی تحصیل آنلاین دارد و دست اندرکاران آموزش دانشگاهی در آلمان کوشیده اند تا با نوین ترین ابزارها و سیستم های فناوری موجود، کیفیت دوره های آموزشی آنلاین را ارتقا ببخشند.

بسیاری از دانشجویان بین المللی توجه خود را اکنون به آلمان به عنوان یک مقصد تحصیلی برتر منعطف کرده اند که تنها ناشی از کیفیت آموزش ارائه شده توسط نظام آموزش عالی آلمان نیست، بلکه از نظام خدمات درمانی جذاب، مدیریت برجسته ویروس کرونا و همچنین پشتیبانی دانشجویی بی نظیر این کشور ناشی می شود. در طی چند ماه اخیر، اهمیت این ویژگی ها برای تمامی مقاصد دانشجویی بین الملی اثبات شده است.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در آلمان- سرزمین فرصتها- بدانید، با مشاوران خبره موسسه رویای پارسیان با سالها تجربه در حوزه اعزام دانشجو به آلمان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *