شش کشور نخست اعزام کننده دانشجو به کانادا
شش کشور نخست اعزام کننده دانشجو به کانادا
آوریل 6, 2021
افزایش استخدام شرکت های لهستانی
افزایش استخدام شرکت های لهستانی
آوریل 7, 2021

شروع کلاسهای حضوری دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا از پاییز امسال کلاسهای حضوری برگزار می کنند

 

با توجه به اخبار منتشر شده مبنی بر واکسیناسیون مردم کانادا تا اواخر سپتامبر سال جاری، موسسات آموزش عالی کانادایی اطمینان بیشتری یافته اند که بازگشت به کلاسهای حضوری از ترم پاییز امسال ایمن تر خواهد بود.

بازگشت به فعالیت های آموزشی حضوری تا حدی به تصمیمات مقامات بهداشت فدرال و ایالتی و همچنین هر موسسه بستگی دارد. در حال حاضر، دانشگاه هایی که برگزاری کلاسهای حضوری در ترم پاییز را رسما اعلام کرده اند همچنین بیان داشته اند که تهدیدات ویروس کرونا را بررسی کرده و مطابق با آن برای ایمنی دانشجویان و کارکنانشان اقدام خواهند کرد.

تحت محدودیت های فعلی سفر، دانشجویان بین المللی اجازه ورود به کانادا را خواهند داشت البته به شرطی که دانشگاه میزبان یک برنامه آمادگی Covid-19 داشته باشد. همچنین انتظار می رود که محدودیت های سفر به کانادا برای اتباع غیرامریکایی تا اواخر ماه آوریل اعلام شود. در ادامه برنامه های برخی دانشگاه های واقع در ایالات مختلف کانادا جهت برگزاری کلاسهای حضوری را بررسی خواهیم کرد.

بریتیش کلمبیا: وزیر بهداشت این ایالت ابتدای ماه مارس به موسسات آموزش عالی ایالت توصیه کرد برای بازگشت به فعالیت های حضوری آموزشی در ترم پاییز آماده شوند. پس از این اعلامیه، بسیاری از دانشگاه های ایالت بریتیش کلمبیا – از جمله دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه تامپسون ریورز، دانشگاه کاپیلانو و دانشگاه سیمون فریزر- برنامه های خود برای بازگشت به کلاسهای حضوری را اعلام کردند.

آلبرتا: دانشگاه آلبرتا با تکیه بر یک مدل ترکیبی آموزش حضوری و از راه دور در نظر دارد دانشجویان بیشتری را در ترم پاییز در پردیس های خود پذیرا باشد. دانشگاه لتبریک نیز از تصمیم جدی خود برای بازگشت به پردیس البته با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داده است.

ساسکاچوان: دانشگاه ساسکاچوان در نظر دارد ترم پاییز امسال بخشی از آموزش خود را به صورت حضوری عرضه کند. به گفته ریاست دانشگاه، به دلیل عدم قطعیت در خصوص واکسیناسیون، برای تصمیم گیری در مورد بازگشایی کامل پردیس دانشگاه هنوز زود است اما انتظار دارد که این دانشگاه ترم زمستان ۲۰۲۲ شاهد بازگشت کامل به کلاسهای حضوری باشد.

مانیتوبا: دانشگاه براندون هنوز جزئیاتی در مورد بازگشت به کلاسهای حضوری اعلام نکرده است. اما دانشگاه مانتیوبا در نظر دارد کلاسهای حداکثر ۲۰ نفری را به صورت حضوری از ترم آینده برگزار کند.

انتاریو: دانشگاه انتاریو در نظر دارد آموزش و پشتیبانی حضوری دانشجویان را در ترم پاییز شروع کند. دانشگاه براک نیز در نظر دارد حداکثر تعداد برنامه ممکن – از جمله آزمایشگاه و سمینارها و کلاسهای کارشناسی- را در پردیس خود برگزار کند. اما انتظار می رود دانشگاه اتاوا با ارائه تجهیزات و فناوری هایی که اجازه شرکت در کلاسها به صورت حضوری یا از طریق ویدئو کنفرانس را به دانشجویان می دهد، یک تجربه کامل پردیس را خلق کند. دانشگاه های وسترن و ویندزور نیز برنامه هایی برای بازگشت حساب شده به آموزش حضوری از ترم پاییز دارند.

کبک: دولت کبک قبلا اعلام کرده که دانشگاه های این ایالت می توانند به صورت تدریجی به آموزش حضوری یک روز در هفته بازگردند. فاصله گیری اجتماعی باید چه در داخل و چه خارج از کلاس رعایت شود. انتظار می رود دانشگاه مک گیل کلاسهای حضوری خود را از ماه سپتامبر آغاز کند. البته برخی کلاسها همچنان به صورت آنلاین ارائه خواهد شد اما دانشگاه می گوید که دانشجویان و کارکنان باید خود را برای فعالیت های حضوری در پردیس نیز آماده کنند. دانشگاه کانکوردیا نیز در نظر دارد تا ماه می اعلامیه ای درباره ترم پاییز منتشر کند، اما انتظار می رود این ایالت مدل ترکیبی کلاس های حضوری و آنلاین را در دستور کار قرار دهد.

نیوبرانزویک: دانشگاه سنت توماس در نظر دارد برای ترم پاییز ۲۰۲۱ هر دوی کلاسهای حضوری و آنلاین را ارائه کند. تصمیم گیری نهایی دانشگاه در ماه های می و ژوئن اعلام خواهد شد.

نوا اسکوشیا: دانشگاه آکادیا در انتظار دارد ترم پاییز یک بازگشت کامل به کلاسهای حضوری داشته باشد. از دانشجویان و کارکنان خواسته شده برای شروع یادگیری حضوری آماده باشند. دانشگاه دالهاوزی نیز در نظر دارد محدودیت تعداد دانشجو در کلاسهای حضوری را اعلام کند و کلاسهای بزرگتر را آنلاین برگزار نماید.

پرینس ادوارد: دانشگاه پرینس ادوارد در نظر دارد از پاییز امسال به یک محیط آموزش و یادگیری «نرمال تر» بازگردد.

نیوفاندلند و لابرادور: پس از اعلامیه دانشگاه مموریال در فوریه ۲۰۲۱ مبنی بر بازگشت کامل به آموزش حضوری، در حال حاضر فعالیت های تحقیقاتی به صورت حضوری در این دانشگاه انجام می شود. به گزارش CIC News دانشگاه در نظر دارد به زودی اعلامیه نهایی در مورد برگزاری کلاسهای حضوری از ترم پاییز امسال را صادر کند.

 

چنانچه مایلید بیشتر درباره فرصتهای تحصیلی و پژوهشی در برترین دانشگاه های جهان بدانید، با گروه پارسیان نماینده رسمی برترین دانشگاه ها و کالج های جهان تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *